"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

ה-AI שמפחיד את הפנטגון הפך למסווג - ויש סיבה טובה

בזמן שכולם מדברים על צ'אטבוטים נחמדים, מלחמה קרה מתנהלת בתוך הבית הלבן סביב מודל ה-AI המפלצתי של אנתרופיק, שמסוגל לבצע מתקפות סייבר משתקות בלחיצת כפתור • הממשל האמריקני עצר בפתאומיות את תוכנית ההתרחבות של החברה, והסיבות שנחשפות מציירות תמונה מבהילה של אובדן שליטה, פחד מבאגים קטלניים ומאבק כוחות פוליטי

,עודכן
0השמעה
Claude Mythos. צילום: יח״צ טנאבל

האם אנחנו עומדים בפני "פצצת אטום" דיגיטלית שמאיימת לצאת משליטה?הבית הלבן הטיל וטו דרמטי וחסר תקדים על תוכניתה של חברת אנתרופיק להרחיב את הגישה למודל הבינה המלאכותית החדש והחזק שלה, "Mythos". המהלך הזה אינו רק סכסוך עסקי רגיל; הוא חושף את עומק החרדה במסדרונות הממשל האמריקני מפני כלי שאינו רק "חכם", אלא מסוגל לאתר ולנצל פרצות אבטחה בקצב שיגרום למערכות ההגנה המתוחכמות בעולם להיראות כמו צעצוע חסר ישע.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ,צילום: AP

הדרמה החלה כשאנתרופיק הציעה לאפשר ל-70 חברות וארגונים נוספים להצטרף למועדון האקסקלוסיבי שמחזיק בגישה ל-Mythos, מה שהיה מעלה את מספר המשתמשים הכולל ל-120 בלבד. אלא שהממשל, שנמצא במתיחות מתמדת עם החברה סביב השימוש הצבאי בטכנולוגיה, אמר "לא" מוחלט.

הסיבה הרשמית שסופקה היאדאגה לביטחון הלאומי, אך מתחת לפני השטח מסתתר פחד עמוק הרבה יותר: החשש שאין מספיק כוח מחשוב בעולם כדי להפעיל את המפלצת הזו מבלי שהממשלה תאבד את היתרון האסטרטגי שלה. כך לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".

יכולתו שלMythosלמצוא "חורים" בתוכנות מטלטלת את סוכנויות הממשל והחברות הגדולות בעולם בשבועות האחרונים. מומחי סייבר מזהירים כי המודלים של אנתרופיק, לצד אלו של גוגל ו-OpenAI, הופכים לכל כך מיומנים באיתור וניצול באגים, שהם עלולים להפוך את שיגורן של מתקפות סייבר למשימה קלה להחריד אפילו עבור גורמים לא מיומנים. כמות הבאגים שנחשפת היא כה עצומה, עד שתעשיית אבטחת המידע מתקשה לעמוד בקצב ייצור והתקנת הטלאים הנדרשים.

המתח בין החברה לממשל טראמפ מגיע לשיאו על רקע האשמות פוליטיות קשות. בבית הלבן לא אוהבים את העובדה שהחברה מעסיקה "פליטים" מממשל ביידן, ואת הקשרים ההדוקים שלה לארגונים הקוראים לרגולציה מחמירה על תחום ה-AI. אפילוהמינוי המתוכנן של קולין ברנס, חוקר לשעבר בחברה, לתפקיד ממשלתי בכיר שנועד להעריך מודלים של בינה מלאכותית, בוטל ברגע האחרון בצעד שהשפיל את ראשי אנתרופיק.

נראה כאילו הממשל פשוט לא רוצה "אנשים מבפנים" בתפקידי מפתח שדורשים עבודה מול חברות הענק.

בעודאנתרופיק מנסה לסגור עסקאות ענק עם אמזון, גוגל וברודקום כדי להשיג עוד כוח מחשוב יקר ערך,הבית הלבן ממשיך להחזיק את המושכות חזק מאוד. החברה טוענת כי אין לה תוכניות להשקה ציבורית רחבה של Mythos, אך עצם הניסיון להרחיב את הגישה לקבוצה קטנה של חברות תשתית קריטית נתקל בחומה בצורה. הממשל מנסה לאזן בין הצורך בחדשנות לבין החובה לשמור על הביטחון, אך נראה שהקשר בין הצדדים רק הולך ומסתבך למרות הניסיונות להוריד את גובה הלהבות.

Mythos רק שפכה שמן למדורת הפחד של וושינגטון.,צילום: רויטרס

החקירה האחרונה של אנתרופיק בנוגע לגישה לא מורשית אפשרית ל-Mythos רק שפכה שמן למדורת הפחד של וושינגטון. אם המודל הזה, על כל יכולותיו ההרסניות, ידלוף לידיים הלא נכונות, הנזק הדיגיטלי עלול להיות בלתי הפיך. מומחים מציינים בפני ה"וול סטריט ג'ורנל" כי אנחנו נכנסים לעידן שבו הבינה המלאכותית היא לא רק עוזרת אישית, אלא כלי נשק אסטרטגי לכל דבר ועניין.

בסופו של יום, הקרב על Mythos הוא קרב על שליטה. הבית הלבן מבהיר לאנתרופיק שגם בעולם של טכנולוגיה דוהרת, הממשל הוא זה שקובע את הגבולות. אם חשבתם שתוכלו להתנסות בכלי ה-AI החזק בעולם בקרוב, כדאי שתבינו: הקרב הזה מתנהל בחדרים סגורים, והוא הרבה יותר גדול מעוד עדכון תוכנה. הציבור הרחב נשאר בחוץ, בעוד המעצמות רבות על מי יקבל את המפתח לקוד שיוכל לשנות את המציאות הדיגיטלית כפי שאנחנו מכירים אותה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר