בינה מלאכותית (אילוסטרציה). צילום: נוצר על ידי בינה מלאכותית - גוגל AI סטודיו

ב-2 בלילה שואלים על משמעות החיים: זה מה שהדוח של מיקרוסופט מגלה על ההרגלים שלנו

ענקית הטכנולוגיה ניתחה 37.5 מיליון שיחות אנונימיות עם עוזר ה-AI שלה copilot והגיעה לכמה תובנות מעניינות • האם יש הבדל בין שיחות בטלפון לדיאלוגים במחשב? • ומה לגבי שיחות במהלך היום לעומת שאלות שעולות בשעות הקטנות של הלילה?

[object Object]

מיקרוסופט פרסמה היום (ראשון) דוח חדש, שבחן 37.5 מיליון שיחות אנונימיות שקיימו משתמשים עם Copilot, עוזר הבינה המלאכותית שלה, בין ינואר לספטמבר 2025. הממצאים חושפים דפוסי שימוש מפתיעים: נושאי בריאות שולטים בשיחות במכשירים ניידים, צרכי תכנות דוחקים סוגיות שקשורות במשחקי מחשב בימי השבוע, ובשעות הלילה המאוחרות מגיע תורן של שיחות על דת ופילוסופיה.

לדברי החברה, הדוח של חטיבת המחקר שלה מבוסס על ניתוח של סיכומי שיחות בלבד - המערכת אינה שומרת את תוכן השיחות עצמן, אלא רק מזהה את הנושא הכללי של השיחה.

מערכת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט - Copilot, צילום: מיקרוסופט

בריאות דומיננטית במובייל

אחד הממצאים המרכזיים הוא ההבדל החד בין השימוש במכשירים שונים. כך, למשל, במובייל, נושאי בריאות, כושר ורווחה אישית הובילו את השימוש בכל חודש, בכל יום ובכל שעה שנבדקו. משתמשים חיפשו לא רק מידע רפואי, אלא גם ייעוץ והכוונה.

לעומת זאת, במחשבים שולחניים וניידים, בין השעות 08:00-17:00 שלטו נושאי עבודה, קריירה וטכנולוגיה. באופן מעניין, שיחות על נסיעות וטיולים עלו דווקא בשעות אלו, מה שמעיד על תכנון חופשות במהלך יום העבודה.

קוד בימי חול, משחקים בסופ"ש

באוגוסט זיהתה מיקרוסופט דפוס סימטרי כמעט: שיחות על תכנות זינקו בימי חול, בעוד ששיחות על משחקי מחשב השתלטו על סופי השבוע. "הצלבה זו רומזת על קהילה יצירתית, שאוהבת לתכנת במהלך השבוע ולשחק בסופי שבוע באותה מידה", נכתב בדוח.

במבט רחב יותר, בתחילת השנה תכנות היה נושא מרכזי, אך בספטמבר עלה עניין בנושאי "חברה, תרבות והיסטוריה" - שינוי שעשוי לשקף התרחבות בסיס המשתמשים של Copilot מעבר לקהל הטכני המסורתי.

מיקרוסופט. "יותר משתמשים פונים ל-Copilot לתמיכה, לא רק לתשובות מהירות", צילום: רויטרס

פילוסופיה ויום האהבה

פברואר בלט מסיבה מיוחדת: Copilot עזר למשתמשים לנווט תאריך משמעותי בשנה. לפני 14 בפברואר (ולנטיינס דיי) נרשמה עלייה בשיחות על צמיחה אישית ורווחה, וביום האהבה עצמו זינקו שיחות על מערכות יחסים. "זו תזכורת נהדרת לכך שכלים דיגיטליים יכולים להקל מעט על ניהול הרגעים החשובים בחיים", נכתב בדוח.

עוד עולה מהנתונים, שלאחר שעות העבודה חל שינוי חד בסוג השיחות. נושאים הנדסיים ומקצועיים פינו מקום לשאלות קיומיות ופילוסופיות, עם שיא בשעות המאוחרות של הלילה. 

מחיפוש מידע לבקשת עצה

חיפוש מידע נותר התפקיד הפופולרי ביותר של Copilot, אך הדוח מצביע על עלייה ברורה בבקשות לעצות - במיוחד בנושאים אישיים. "יותר משתמשים פונים ל-Copilot לתמיכה, לא רק לתשובות מהירות", נכתב בו. "המגמה הגוברת הזאת מדגישה כיצד כלים דיגיטליים הופכים לבני לוויה מהימנים לשאלות היומיום של החיים".

מיקרוסופט ציינה כי "הבנת הדפוסים הללו עוזרת לנו להפוך את Copilot לטוב עוד יותר"' והבטיחה לפרסם ממצאים נוספים גם בשנה הבאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו