מייסדי החברה. "העובדה שאנחנו חברי ילדות השפיעה עמוקות על הדרך שבה בנינו את Duve". צילום: יהב טרולדר

חברי הילדות מרעננה שרוצים לשנות את העתיד של תעשיית האירוח העולמית

חברת Duve הישראלית גייסה 60 מיליון דולר בסבב B • הפלטפורמה כבר משרתת למעלה מ-1,000 מותגי אירוח ב-70 מדינות, ביניהם פתאל וישרוטל • המערכת מפחיתה זמן תגובה מ-30 דקות לדקה אחת ומייצרת הכנסות נוספות של עשרות אלפי דולרים לחודש • המייסדים: "לא צריך לבחור בין שירות אישי לטכנולוגיה"

חברת Duve הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לניהול חוויית אורח במלונות באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב B. ההשקעה, בהובלת קרן האמריקנית Susquehanna Growth Equity ובהשתתפות המשקיע הישראלי XT Venture Capital, תשמש להרחבת הפעילות הגלובלית של החברה ולהעמקת יכולות הבינה המלאכותית בפלטפורמה. עם סבב זה מגיע היקף הגיוסים הכולל של Duve ל-85 מיליון דולר.

החברה הישראלית משרתת כיום למעלה מ-1,000 מותגי אירוח ב-70 מדינות, כאשר הפלטפורמה שלה מאפשרת למעל מיליון אורחים בחודש לנהל את החופשה שלהם דיגיטלית. בין הלקוחות: רשתות ישראליות כמו פתאל וישרוטל, לצד רשתות בינלאומיות כמו Sofitel, Oyo ו-Accor.

"החזון של Duve הוא פשוט - מלונות לא צריכים לבחור בין שירות אישי לבין אימוץ טכנולוגיות מתקדמות", אומר דוד מזומן, מנכ"ל ומייסד שותף של Duve. "אנחנו עוזרים לכל מלון להבין את האורחים שלו, להתאים לכל אחד חוויה אישית ולתקשר איתם בדיוק ברגע הנכון. כתוצאה, יש לנו לקוחות שמדווחים על זינוק של עשרות אלפי דולרים בהכנסות חודשיות כבר בחודשים הראשונים לשימוש".

עובדי Duve. היקף הגיוסים הכולל של החברה מגיע ל-85 מיליון דולר, צילום: יהב טרודלר

הפלטפורמה של Duve מאחדת את כל שלבי מסע האורח למערכת אחת – מתהליך ההזמנה וצ'ק-אין דיגיטלי, דרך תקשורת בזמן השהות, ועד לצ'ק-אאוט. שילוב של סוכני AI מאפשר לבתי המלון להוריד את זמן התגובה לאורחים מ-30 דקות בממוצע לדקה בודדת, תוך יצירת הכנסות נוספות של פי 10 מעלות המערכת עצמה.

במקרים רבים, מסביר מזומן, מלונות לא העזו להציע שירותים מסוימים כמו צ'ק-אין מוקדם מחשש שזה ישבש תהליכים תפעוליים קיימים. "כשהצלחנו לשכנע אותם לנסות, התוצאות היו חד משמעיות. מלונות שהוסיפו את השירות הזה ראו לעיתים הכנסות נוספות של למעלה מעשרת אלפים דולר בחודש", הוא מספר ל"היום".

משפחה בבית מלון (אילוסטרציה). "תעשייה שלמה שנמצאת בעיצומו של שינוי עמוק", צילום: GettyImages

מזומן מתאר רגע מרגש במיוחד: "לא פעם דיברנו עם מנהלי מלונות בלילה שלאחר ההטמעה, שסיפרו לנו שבבוקר הבא הם כבר גילו שעשרות אורחים השלימו צ'ק אין דיגיטלי, מילאו את כל הפרטים הנדרשים ואף הזמינו שדרוגי חדר או הסעות משדה התעופה - והכל מבלי שהצוות היה צריך להתערב. זה היה רגע של הבנה עמוקה מצד המלון לגבי הערך שמערכת כמו שלנו יודעת להביא".

חברי ילדות שהקימו חברה

Duve הוקמה ב-2015 על ידי דוד מזומן וג'רמי אטלן, חברי ילדות מרעננה, יחד עם שי באר. השלושה מינפו את הניסיון שלהם בתחומי האירוח והטכנולוגיה מחברות קודמות שהקימו וניהלו. החברה מעסיקה היום כ-70 עובדים, רובם בישראל, ומתכננת לגייס עשרות עובדים נוספים בעקבות סבב הגיוס.

"אין ספק שהעובדה שאנחנו חברי ילדות השפיעה עמוקות על הדרך שבה בנינו את Duve", מספר מזומן. "כשאתה עובד עם מישהו שאתה מכיר מגיל צעיר, יש רמת אמון שלא צריך לבנות, כי היא כבר קיימת. אנחנו יודעים איך כל אחד מאיתנו חושב, מה מניע אותו, ומה מעלה אצלו ניצוץ או לחץ. זה מאפשר לנו לקבל החלטות מהר, להתמודד עם משברים בלי משחקי אגו, ולדעת שתמיד יש מישהו בצד השני שרוצה בטובתך ובטובת החברה באותה מידה".

מזומן מודה שהיו גם רגעים מאתגרים, "אבל דווקא ברגעים האלה החברות לא עמדה במבחן, אלא להפך, היא הייתה העוגן", הוא אומר. "היכולת לדבר בכנות מוחלטת, להגיד גם דברים לא פשוטים, ולהמשיך קדימה ביחד, היא אחת הסיבות המרכזיות ש-Duve הגיעה לאן שהיא הגיעה".

בריכה בבית מלון (אילוסטרציה). השירות מותאם אישית לפי סוג האורח, צילום: איי.אף.פי

AI שלא מחליף עובדים

אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני חברות שמציעות פתרונות אוטומציה הוא החשש שהטכנולוגיה תחליף עובדים. מזומן מדגיש כי המטרה אינה להחליף את הצוות האנושי: "עולם המלונאות הוא עולם שבו תמיד קיים מחסור בכוח אדם. מערכת כמו שלנו אינה נועדה להחליף עובדים, אלא להוריד מהם עומס ולאפשר להם להתמקד במה שבאמת חשוב, כמו מגע אישי עם האורחים, במקום טיפול בבירוקרטיות".

המערכת מאפשרת לכל מלון לשמר את השפה והטון המיוחדים לו. "מלון חמישה כוכבים יכול להמשיך ולתקשר באמצעות מיילים רשמיים, בעוד שמלון צעיר יבחר לתקשר בוואטסאפ עם שימוש חופשי באימוג'ים", הוא מסביר. אפילו בתוך אותו מלון, המסע מותאם אישית לפי סוג האורח. חברי מועדון, משפחות עם ילדים או אורחים עסקיים מקבלים כל אחד חוויה שונה המותאמת לו.

"המערכת למעשה מאפשרת לשכפל את החזון של מנהל המלון, כך שמסע האורח יתנהל כאילו כל אורח מקבל יחס אישי ישירות ממנו", מסביר מזומן.

עמוד היוטיוב של Duve

"מלונות ללא חיכוך"

נועה וולפסון, מנהלת בקרן Susquehanna Growth Equity, הסבירה את החלטת ההשקעה: "Duve מספקת פתרון כולל שמאפשר למלונות לנהל את כל חוויית האורח - מהתפעול ועד לתקשורת ולהתאמה אישית. אנו מאמינים כי Duve ממוצבת היטב כיום להוביל את הקטגוריה עולמית לאחר שהכפילה את הכנסותיה פי 10 מאז סבב הגיוס הקודם".

כשנשאל איפה הוא רואה את החברה בעוד חמש שנים, מזומן משרטט חזון שאפתני: "אנחנו לא רואים רק חברה גדולה יותר, אלא תעשייה שלמה שנמצאת בעיצומו של שינוי עמוק. החזון שמוביל אותנו מאז היום הראשון נולד ממקום אישי מאוד. כולנו מגיעים מעולם האירוח, היינו מארחים ומלונאים, ואנחנו גם אורחים בעצמנו".

עמדת קבלה בבית מלון (אילוסטרציה). "בעולם המלונאות תמיד יש מחסור בכוח אדם", צילום: gettyimages

לדבריו, בעוד חמש שנים Duve תהיה שכבת הבינה המלאכותית שמחברת בין האורח למלון ומאפשרת חוויה אישית באמת, זמינה בכל נקודת מגע. "אנחנו רוצים שלכל אורח, בכל סוג של מלון ובכל מקום בעולם, תהיה חוויה שמרגישה כאילו נבנתה במיוחד עבורו, ושימוש בה יהיה אינטואיטיבי ופשוט".

מזומן מדמיין "מלונות ללא חיכוך כלל. מצב שבו כל מה שהאורח צריך נגיש לו ישירות מהמכשיר שלו. הוא יודע ששירות החדרים שהזמין כבר בטיפול ויגיע בעוד מספר דקות, יכול להזמין טיפול בספא בשתיים לפנות בוקר ולקבל אישור מיידי המבוסס על זמינות, ויכול גם לקבל המלצות וחוויות מחוץ למלון על בסיס הפרופיל האישי שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...