ChatGPT, PayPal. צילום: רויטרס

שואלים את ChatGPT מה כדאי - וקונים עם PayPal

התרגלתם רק לשאול את הצ'אט שאלות? בקרוב תוכלו גם לקנות את מה שהמליץ לכם עליו • שילוב פתרון התשלומים של PayPal בתוך ChatGPT עשוי לשנות את הרגלי הצריכה המקוונים ולהפוך את הצ'אט למנוע מסחר מלא

חברת PayPal הודיעה על הסכם עם OpenAI לשילוב פתרון התשלומים שלה בתוך ממשק ChatGPT, מהלך שמציב את PayPal כארנק דיגיטלי מוביל בתחום ה-AI Commerce.

משמעות ההסכם היא שכעת, יתאפשר למשתמשי PayPal ללחוץ על כפתור "Buy with PayPal" בתוך צ'אט ChatGPT, לבצע רכישה מאובטחת ולקבל שירותים משלימים כמו מעקב משלוחים ופתרון מחלוקות - בדיוק כפי שמתרחש כיום באתרי מסחר מקוונים.

בשוק לא נשארו אדישים: מניית PayPal זינקה כ-14% במסחר, ופרשנים רבים מדברים על כך שהעמקת התשלום בתוך הצ'אט יכולה לשנות את הרגלי הצריכה המקוונים. יותר ויותר משתמשים פונים לכלים כמו ChatGPT לקבלת המלצות וקנייה ישירה, במקום חיפוש בגוגל, מעבר לאתר והשלמת רכישה נפרדת.

עופרי טובול כהן, מייסד ומנכ"ל Whitebox המתמחה במדידה והשפעה על מותגים בתוצאות הצ'אטים, אומר כי "האינטגרציה של PayPal לתוך ChatGPT היא לא רק צעד טכנולוגי, זו הצהרה על העתיד של חיפוש, מסחר ואמון. ברגע שבו תשלום מתבצע בתוך שיחה, הגבול בין מידע, כוונת רכישה ופעולה נעלם.

"מנקודת מבט של GEO (Generative Engine Optimization), המשמעות היא דרמטית: מותגים שכבר היום לא נראים או לא מוזכרים בתשובות של ChatGPT יאבדו נוכחות גם בשלב שבו המשתמש מבצע פעולה - לא רק בשלב שבו הוא מחפש מידע. ChatGPT הופך ממנוע תשובות למנוע מסחר, והמותגים שלא ימדדו ויטייבו את הנראות והנרטיב שלהם בשיחות - פשוט לא יהיו שם כשהארנק נפתח.

"זהו הרגע שבו GEO הופך מיתרון תדמיתי לכלי הישרדות עסקי. המותגים שישכילו לנהל את נוכחותם ב-AI-bots כמו ChatGPT, Perplexity ו-Gemini, ייהנו מחשיפה ישירה בתוך סביבות שבהן מתקבלות כבר היום החלטות קנייה - ולא רק חיפושים".

עופרי טובול כהן, צילום: יחצ

טלי נוי, סמנכ"ל אסטרטגיה ושיווק בחברת "איסתא", אומרת כי "שיתוף הפעולה בין ChatGPT ל-PayPal מסמן עידן חדש שבו חוויית הרכישה הופכת לשיחה אחת רציפה - מהרעיון ועד התשלום. זה שינוי תפיסתי עמוק שמחייב חברות לחשוב לא רק איך הן מוכרות, אלא איך הן מדברות עם הלקוחות שלהן.

"באיסתא שילבנו את הגישה הזו כבר לפני מספר חודשים עם השקת דניאל AI - סוכנת הנסיעות החכמה שלנו שפועלת בוואטסאפ, יודעת להבין את הלקוח ולהרכיב לו חופשה שלמה תוך שניות. דניאל כבר מוכרת במיליוני שקלים מדי חודש, ומהווה שכבת שירות נוספת לצד האתר והסוכנים האנושיים שלנו.

"בעתיד הקרוב נראה מודל היברידי שבו טכנולוגיה ואדם פועלים יחד. הסוכן ייעזר בבינה מלאכותית כדי לדייק, לייעל ולהעניק חוויה אישית יותר. זו לא החלפה של האנושי, אלא העצמה שלו. אין ספק שהשילוב הזה הוא מפתח העתיד.

"השינוי שחל ב-ChatGPT ישאיר את הלקוח בתוך הצ'אט, במיוחד אם יוכל לבצע הכל דרכו. אירוע זה משנה גם את תפיסת השיווק והמכירות של חברות ואתרי מסחר, ויאפשר הנגשה אישית ללקוחות מחד ומאמץ שיווקי שונה לחלוטין מאידך".

עדי אורנשטיין בייליס, סמנכ"ל שיווק ומומחית לנוירומרקטינג והתנהגות צרכנים, אומרת כי "המהלך של PayPal עם OpenAI הוא לא רק חיבור טכנולוגי, אלא ביטוי מדויק של מגמה צרכנית מובהקת: הלקוח המודרני מחפש פשטות, אמון ומימוש מיידי של צורך - בלחיצה אחת, שתיים לכל היותר.

"בעולם שבו החיפוש, קבלת ההמלצה והרכישה מתבצעים כבר היום בתוך ממשקי בינה מלאכותית, PayPal סוגרת את המעגל ומביאה את הצרכן לנקודת הקנייה בלי יציאה מהמערכת. המשמעות? עולם הקמעונאות מתחיל להמיר את חוקי ה-SEO המסורתיים לעולם חדש של AI-Commerce, שבו האמון, הרלוונטיות והקלות הם המטבע החדש.

עדי אורנשטיין, צילום: יחצ

"צרכנים קונים איפה שקל להם, במה שהם כבר סומכים עליו ובמה שמרגיש טבעי. במובן הזה, PayPal היא אחת המערכות בעלות אמון צרכני מהגבוהים בעולם, ו-OpenAI כבר הפכה להרגל יומיומי של חיפוש ופתרון מהיר. שני עולמות שהתחברו - ויחד הם מגדירים מחדש איך ייראה מסע הצרכן בעידן החדש: מהשאלה ועד הקנייה באותו חלון, באותה נשימה".

רוני הרש, יועץ תקשורת ובעלים של "הרש תקשורת ואסטרטגיה", אומר כי "התחרות היא כבר לא על הנראות בגוגל או על הסנטימנט ברשתות, אלא על להיות חלק מהשיחה של הלקוח עם הצ'אט. מעכשיו, זה לא רק קמפיין, אלא מסע שיחה - מהשאלה הראשונה ועד לרגע שבו המשתמש מקבל החלטה.

רוני הרש, צילום: יח"צ

"המשמעות האופרטיבית היא שנדרשת חשיבה מחדש על נקודת המגע עם הלקוח: הטקסטים, ההצעות, אופן התגובה, ואפילו איך המידע שלנו מופיע בתשובות. לכן, זה דורש מהחברות לשנות את החשיבה - לתיאורי מוצר קצרים ותשובות ישירות, למדוד מחדש הצלחה (לא רק חשיפה, אלא להבין מה שיעור ההמרות מתוך אינטראקציה שיחתית), לא להישען רק על פלטפורמה אחת אלא לפזר נוכחות ולהבטיח גמישות.

"את זה אנחנו ביח"צ עושים, אבל לא תמיד יודעים מי האתר שייכנס לצ'אט - ולפעמים אלה לא האתרים ה'חזקים'. בסופו של דבר, השיווק הופך לדיאלוג, לא לקמפיין חד-סיטרי. הלקוח מדבר עם המכונה ולא רק נחשף אליה, ומי שיהיה גם זה שיצליח לבלוט ולהשפיע - הוא זה שיסגור את העסקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...