איגוד האינטרנט הישראלי מודד באופן רציף את מאפייני השימוש של החברה הישראלית ברשתות חברתיות ושירותים מקוונים – וחושף כעת את סיכום נתוני 2025. לראשונה, השנה, מדד איגוד האינטרנט גם את היקף ותדירות השימוש של הישראלים בשירותי בינה מלאכותית, שהפכו נפוצים ונגישים לכל משתמש בעת הנוכחית.
מהפך ברשת: ב-2025 פלטפורמות AI עוקפות את פייסבוק וטיקטוק בישראל // אנוואטו
מדד הרשתות החברתיות בישראל: וואטסאפ בראש; X מידרדרת
מקום 1 - וואטסאפ - הפלטפורמה הדיגיטלית הנפוצה ביותר בישראל בשנת 2025 היא וואטסאפ, אפליקציית המסרים המיידיים שנמצאת בבעלותה של מטא, עם 99 אחוזי שימוש, עלייה של אחוז אחד בהשוואה לנתוני 2024.
מקום 2 - יוטיוב - במקום השני נמצאת פלטפורמת תוכן הווידאו החברתית יוטיוב עם 97 אחוז שימוש, שבשנה שעברה הייתה בראש הטבלה עם 98 אחוזי שימוש.
מקום 3 - פייסבוק - שומרת על המקום השלישי בטבלה שאיישה גם בשנה שעברה, עם 88 אחוז שמשקפים עלייה של אחוז אחד בלבד.
מקום 4 - אינסטגרם - ממשיכה לצמוח בישראל עם עלייה של שישה אחוזים בהשוואה לשנת 2024 עם 81 אחוז שימוש בשנה הנוכחית.
מקומות 5 ו-6 - טלגרם וטיקטוק - שומרות על אחוזי שימוש גבוהים ועל עליות מתונות עקביות של בין אחד לשלושה אחוזים ביחס לשנה שעברה, עם 71 אחוז ו-57 אחוזי שימוש בהתאמה בשנת 2025. אחוזי השימוש היומיומיים בפלטפורמות אלו גבוהים למדי, כאשר באינסטגרם מדווחים 67 אחוז מהמשיבים על שימוש יומיומי, בטיקטוק 55 אחוז ובטלגרם 44 אחוז.
רשת X בירידה, לינקדאין בעלייה - הפלטפורמה החברתית X בבעלותו של אילון מאסק (טוויטר לשעבר) רשמה בשנת 2025 ירידה של חמישה אחוזים בהשוואה לשנה שעברה עם 32 אחוז שימוש בלבד בקרב האוכלוסייה הכללית. באופן מעניין, השימוש בפלטפורמה זו רווח בקרב הקצוות של האוכלוסייה מבחינת קבוצות הגיל, כאשר הן בקרב בין ה-18-22 והן בקרב בני ה-60+ מדווחים המשיבים על 34 אחוז שימוש, עם אחוזי שימוש יומיומי גבוהים של 26 אחוז ו-31 אחוז בהתאמה.
לעומתה, לינקדאין של חברת מיקרוסופט רושמת עלייה מתונה ועקבית בהיקף המשתמשים שלה בישראל, עם 36 אחוז שימוש בקרב האוכלוסייה הכללית, עלייה של שני אחוזים מהשנה שעברה.
שימוש בכלי AI בישראל
מקום 1 - ChatGPT עם 85 אחוז - מתוכם 46 אחוז מדווחים על שימוש יומיומי בשירות. גם בשכבות הגיל הצעירות יותר בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18-29) הצ'אט הוא שירות הבינה המלאכותית הנפוץ ביותר, והפערים אף מתרחבים עם 92 אחוז שימוש, המדרג אותו במקום השלישי בהשוואה לכלל הרשתות החברתיות והשירותים המקוונים - כך שהוא עוקף גם את פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. לעומת זאת, בקרב בני ה-60+ נרשמו 67 אחוז שימוש בלבד בשירות זה.
מקום 2 - ג'ימיני (Gemini) - השירות של גוגל מציג 49 אחוז שימוש, הרחק מ-ChatGPT.
מקום 3 - קופיילוט (Copilot) - בבעלותה של חברת מיקרוסופט עם 28 אחוז.
בסה"כ, ניתן לראות שבשנת 2025, 70 אחוז מהציבור הישראלי משתמש בשירותי בינה מלאכותית באופן תדיר (יומיומי או מספר פעמים בשבוע), ולמול זאת רק 11 אחוז מהמשיבים דיווחו כי אינם משתמשים בשירותים אלו כלל.
סמנכ"ל רגולציה ומדיניות באיגוד האינטרנט הישראלי, ד"ר אסף וינר: "הנתונים שלנו חושפים תמונה חד משמעית: הפלטפורמות הדיגיטליות הפכו לתשתית בסיסית של החיים המודרניים בישראל. כאשר 99 אחוז מהישראלים משתמשים בוואטסאפ, 97 אחוז ביוטיוב ו-88 אחוז בפייסבוק - לא מדובר כבר רק ברשתות חברתיות,.
"היקף האימוץ ונתח השוק של ChatGPT על ידי 85 אחוז מהישראלים, תוך פחות משנתיים מאז שוחרר לשימוש לציבור הרחב, מדגים עד כמה אנחנו תלויים בפלטפורמות אלו, ואת האופן שבו הן מתווכות לישראלים מידע ותמונת מציאות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו