החוקרים האלו רוצים להוסיף צבע לרמזורי התנועה

הדמיות מראות כי הוספת אור לבן עשוי לקצר עיכובים בכ-30 אחוז בצמתים שבהם עוברים רכבים אוטונומיים

רמזור לרכבת קלה. צילום: Ampelfreund / flickr

 

קבוצת מחקר מהפקולטה להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה באוניברסיטת צפון קרוליינה בארה"ב מציעה להוסיף רמזור לבן לצמתים שבהם נוסעים רכבים אוטונומיים. הסימון החדש יפעל לצד אדום, צהוב וירוק כדי לקצר את זמני ההמתנה ולהקל על זרימת התנועה, כך דיווח The Economic Times. המדענים ציינו כי כל צבע נוסף יכול לשמש לאותה מטרה, כל עוד ניתן להבחין בו בבירור.

הפרויקט לבחינת התוספת לרמזורים החל בשנת 2020. לפי התכנון צמתים המצוידים בחיישנים ישתפו נתוני מהירות, מיקום וכיוון בזמן אמת עם כלי רכב אוטונומיים מתקרבים. כאשר המערכת תזהה מספיק מכוניות כאלה, האור הלבן יידלק, ויסמן כי הרכבים תיאמו ביניהם מידע, ואילו הנהגים האנושיים פשוט ייסעו אחרי הרכב האוטונומי המוביל. אם יגיעו מעט מדי רכבים אוטונומיים, הרמזורים יחזרו למחזור הצבעים הסטנדרטי. נמלים ואזורי תעשייה, שבהם תנועת הולכי הרגל מוגבלת, צוינו כאתרי ניסוי מוקדמים אפשריים.

סימולציות הראו כי עם רק 10 אחוזים של כלי רכב אוטונומיים, העיכובים הממוצעים פחתו בכ-3 אחוזים; עם רוב של כלי רכב אוטונומיים, העיכובים פחתו עד 94 אחוז. ניסויים בשטח בסביבות מבוקרות הראו ירידה של 30-10 אחוז בתנועה בצמתים המצוידים. החוקרים חזו ירידה בצריכת הדלק, פחות פליטות ושיפור הבטיחות לכל כלי הרכב.

"אנו מקימים כעת מתקן בדיקה פיזי שיאפשר לנו להתנסות ברעיון זה בעולם הפיזי, ולא רק במודל ממוחשב", אמר עלי חג'באבי, פרופסור חבר ומנהל הפרויקט, לפי The Economic Times. הוא הוסיף כי ההדגמה תשתמש ברכבים מיניאטוריים - "קטנים מספיק כדי להחזיק אותם בידיים", בחירה שנועדה לחשוף בעיות יישום ללא העלות או הסיכון הבטיחותי של מכוניות בקנה מידה מלא.

"הרחבנו כעת את המודלים החישוביים שלנו כדי לקחת בחשבון את תנועת הולכי הרגל, והתוצאות מבטיחות מאוד הן להולכי הרגל והן לכלי הרכב", אמר חג'באבי.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר