חברת הסטארטאפ אנתרופיק, שפיתחה את מודל השפה Claude, עשויה לשלש את הכנסותיה השנתיות בתוך שנתיים בלבד. על פי מקורות שחשפו בפני רויטרס את הנתונים הפנימיים של החברה, החברה שהוקמה ב-2021 על ידי עובדים לשעבר של OpenAI, בדרך לעמוד ביעד שהציבה לעצמה: הכנסות של תשעה מיליארד דולר בקצב שנתי עד סוף 2025.
אבל זו רק ההתחלה. לשנת 2026, החברה הציבה יעדים שאפתניים במיוחד: בתרחיש הבסיס היא מצפה להכפיל את הכנסותיה ליותר מ-20 מיליארד דולר, ובתרחיש האופטימי - להגיע ל-26 מיליארד דולר. המקורות, שביקשו להישאר אנונימיים בשל רגישות הנתונים, ציינו כי מדובר בחישובי הכנסה שנתית המבוססים על קצב המכירות הנוכחי.
אנתרופיק אישרה לרויטרס כי קצב ההכנסות השנתיות שלה מתקרב החודש לשבעה מיליארד דולר, אך סירבה להתייחס לתחזיות העתידיות. באוגוסט דיווחה החברה על הכנסות של יותר מחמישה מיליארד דולר בקצב שנתי.
במקביל לנתונים הכלכליים המרשימים, אתמול (רביעי) השיקה החברה גרסה חדשה למודל הבינה המלאכותית הקטן והחסכוני ביותר שלה - Haiku 4.5. המודל החדש נמכר במחיר של כשליש בלבד ממודל Sonnet 4 הבינוני של החברה, ובמחיר של כ-1/15 מהמודל המתקדם ביותר, Opus. למרות המחיר הנמוך, המודל החדש מציג ביצועים שווים או טובים יותר ממודל Sonnet 4 במגוון משימות, כולל כתיבת קוד.
הסוד להצלחה: לקוחות עסקיים רוצים AI זול
מייק קריגר, מנהל המוצר הראשי של אנתרופיק, הסביר בראיון לרויטרס כי לעתים קרובות יש היקף רב לשימוש בבינה מלאכותית בארגונים. לדבריו, מודלים קטנים עוזרים כי הם יכולים להיות דרך חסכונית יותר לפריסה רחבת היקף. קריגר הוסיף כי חברות מסורתיות מחוץ לעמק הסיליקון מעדיפות לנסות תחילה מודלים זולים אך איכותיים, לפני שהן משקיעות במודלים היקרים יותר.
הנתונים מדברים בעד עצמם: כ-80 אחוז מהכנסות החברה מגיעים מלקוחות עסקיים. לאנתרופיק יש כיום יותר מ-300 אלף לקוחות ארגוניים המשתמשים בכלים שלה הן לצרכים פנימיים והן לפיתוח מוצרים. אחד מכלי הדגל של החברה, Claude Code המיועד ליצירת קוד אוטומטית, הגיע לקצב הכנסה שנתית של כמעט מיליארד דולר מאז השקתו מוקדם יותר השנה, על פי אחד המקורות.
המספרים הללו ממצבים את אנתרופיק כמתחרה רצינית ל-OpenAI. לשם השוואה, החברה שיצרה את ChatGPT דיווחה על הכנסות של 13 מיליארד דולר בקצב שנתי נכון לאוגוסט, והיא צפויה לעבור את רף ה-20 מיליארד דולר עד סוף השנה הנוכחית. ChatGPT עצמו מונה כיום יותר מ-800 מיליון משתמשים פעילים בשבוע.
שווי השוק של אנתרופיק זינק לאחרונה ל-18.3 מיליארד דולר, לאחר סבב גיוס של 1.3 מיליארד דולר בהובלת קרן ההשקעות ICONIQ. זאת לעומת הערכת שווי של 6.15 מיליארד דולר בלבד במרץ - עלייה של כמעט פי שלושה בתוך פחות משנה. בין המשקיעים הבולטים בחברה נמנות ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואמזון.
במקביל לצמיחה בשוק האמריקני, אנתרופיק מרחיבה את פעילותה הגלובלית. החברה הודיעה באוגוסט כי תספק את מודל Claude לממשלת ארה"ב במחיר סמלי של דולר אחד. כמו כן, לפי רויטרס, היא מתכננת לפתוח משרד ראשון בבנגלור שבהודו ב-2026 - השוק השני בגודלו של החברה אחרי ארה"ב. במסגרת ההתרחבות, אנתרופיק מתכוונת לשלש את מספר העובדים הבינלאומיים שלה ולהגדיל פי חמישה את צוות הפיתוח היישומי כדי לענות על הביקוש הגואה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו