כרזות של החברות שלקחו חלק בתוכנית ההאצה של מטא בתחום ה-AI. צילום: מטא

אלו 15 חברות ה-AI הישראליות שמטא בחרה לקדם - מה הן בעצם עושות?

היזמים הטכנולוגיים סיימו את האקסלרטור השני של מטא בתחום הבינה המלאכותית • החברות נבחרו מתוך כמאה מיזמים ועבדו ארבעה חודשים במרכז המו"פ של החברה • 73% מהמיזמים נוסדו בשנתיים האחרונות וכבר צברו השקעות של 15 מיליון דולר

יום לפני שמארק צוקרברג, מייסד מטא, יעלה על הבמה בקליפורניה כדי לחשוף את המכשירים והטכנולוגיות החדשות של החברה, קיימה אתמול (שלישי) מטא ישראל אירוע צנוע הרבה יותר, אך מסקרן לא פחות, בשוק הפשפשים ביפו: מפגש הסיום של המחזור השני בתוכנית האקסלרטור שלה לסטארט-אפים ישראליים בתחום הבינה המלאכותית, שבה לקחו חלק 15 חברות מקומיות שפועלות בקדמת תחום ה-AI ושנבחרו מתוך כמאה מיזמים שהגישו מועמדות.

ברוח הזמנים, הערב כלל לא רק הצצה לטכנולוגיות ה-AI המסקרנות של יום המחר, אלא גם התרעה מפני תקיפת טילים מתימן, ששימשה תזכורת לעולם האמיתי והמסובך שנמצא מחוץ לבועת ההייטק.

האקסלרטור של מטא מבקש לתמוך בצמיחה ובפיתוח של סטארט-אפים מבטיחים בשלבים מוקדמים המשתמשים בטכנולוגיות AI בליבת המוצר והעסק שלהם. התוכנית כללה ארבעה חודשים של עבודה רצופה של צוותי הסטארט-אפים במרכז המו"פ של מטא במגדלי לנדמרק בתל אביב, וכן כיתות אמן של עמית בלייווייס (Senior Data Scientist באנבידיה), לירון דור (EMEA Startup Tech Leader ב-AWS) ורונה שגב (שותפה מייסדת בקרן TLV Partners).

בנוסף, הסטארט-אפים זכו גם להדרכה מחוקרים ומהנדסים של FAIR (צוותי מחקר ה-AI של מטא) וגישה למשאבי מיחשוב וטכנולוגיות בינה מלאכותית כמו Llama - מודל השפה בקוד פתוח של מטא, שזכה ליותר ממיליארד הורדות עד כה.

החברות הנבחרות עוסקות בתחומים שונים, אך לכולן מכנה משותף אחד: כולן מתבססות באופן מובהק על בינה מלאכותית. לא באזז-וורד, לא באופן חלקי, אלא הלב הפועם של המוצר.

הצוות של "my part" עם עדי סופר תאני וניצן עברון ממטא, צילום: עמר הכהן

באופן מעניין, במטא בחרו להציג את החברות החדשות באמעות פוסטרים בסגנון רטרו, שמציגים באופן גראפי, ומאוד לא הייטקי, את רוח המיזם.

הנה כמה נתונים מעניינים על החברות שלקחו חלק בתוכנית: 73% מהן נוסדו בשנתיים האחרונות (וכמה מהן משמ בחודשים האחרונים). 15% מהמייסדים בחברות האקסלרטור הן נשים, 35% מהפאונדרים הם יזמים סדרתיים (כלומר, זה לא הסטארטאפ הראשון שלהם), כ-22% מהן הן חברות "בוטסטראפ" במימון עצמי וההון המצטבר שגויס על ידי החברות עד כה עומד על 15 מיליון דולר.

15 הסטארט-אפים בתוכנית

eSelf.AI מאפשר לתלמידים ללמוד באמצעות אווטארים, כאילו הם יושבים מול מורה אמיתי שמכיר אותם אישית. האווטארים מותאמים בזמן אמת לקצב, לשפה ולסגנון הלמידה של כל תלמיד.

MyPart מאפשר התאמה וחיפוש של מוזיקה בהתאם לתמונה, סרטון, טקסט או שיר, והופך רגעים יומיומיים לחוויות עשירות.

Eikona מאפשר לבצע אוטומציה של תכנים שיווקיים כמו מיילים, הודעות SMS ודפי מוצר לפי התגובות של המשתמשים.

החברות שלקחו חלק בתוכנית ההאצה של מטא בתחום ה-AI. חינוך, בריאות, צילום וטיסות, צילום: מטא

StudyWise מציע פלטפורמה שמבצעת אוטומציה מלאה של תהליכי יצירה, בדיקה ומתן משוב עבור מבחנים ועבודות, וכך חוסכת למרצים ואנשי אקדמיה זמן יקר.

Prosody-AI מוסיף לבינה מלאכותית יכולת להבין רגשות, באמצעות ניתוח מאפיינים קוליים כמו טון, קצב ודקויות בדיבור. זו טכנולוגיה שפותחה על בסיס מחקר ממכון ויצמן. המערכת מזהה בזמן אמת רגשות וכוונות של הדובר, ומאפשרת למכונות לנהל שיחות טבעיות ואמפתיות.

Palta פיתח מרקטפלייס מבוסס בינה מלאכותית שמחבר אנשים עם מוגבלויות לבגדים שמתאימים לצרכים הפיזיים והאישיים שלהם.

AskIt מפתח כלי שמאפשר לחברות לבדוק במהירות ובקלות איך רעיונות, מוצרים או מסרים עשויים להתקבל, בלי צורך בסקרים או בקבוצות מיקוד מסורתיות.

Elpida מציע פלטפורמת SaaS ייעודית לתחום הבריאות, שמפשטת את תהליכי השיווק והצמיחה תוך עמידה בדרישות רגולטוריות. הפלטפורמה משלבת במקום אחד יצירת תוכן, ניהול קמפיינים, בדיקת תאימות, ניתוח תחרותי וחיבור לקהלים מגוונים.

GYRO מציע עוזר דיגיטלי שמסייע לנוסעים לקבל פיצויים על עיכובים, ביטולים או אובר-בוקינג בטיסות, ללא צורך בעורך דין. הפלטפורמה יוצרת מכתבי דרישה מקצועיים בדקות, בעלות חד-פעמית של 19 דולר בלבד, ומפשטת את התהליך עבור נוסעים ברחבי העולם.

Driply במקום לינקים רגילים, Driply מציעה קישור חכם שמדבר עם הלקוח ישירות בתוך אינסטגרם או טיקטוק. הקישור עונה לשאלות, מציע מוצרים ומוביל לקנייה.
.

Humane AI מפתח מוצר שמשפר את איכות הנתונים עבור מערכות בינה מלאכותית, כדי להבטיח דיוק ואמינות.

תוכנית ההאצה של מטא בתחום ה-AI. מניעת הונאות, אופנה בלי מגבלות ובדיקת מבחנים, צילום: מטא

MultiKol מפתח מערכת אימות ביומטרית קולית שמזהה הונאות קול ודיפ-פייקים באמצעות ניתוח קול.

Avon.ai מציע פלטפורמה לניהול ובקרה של סוכני AI בסביבות רגישות ועתירות סיכון. המערכת מפקחת בזמן אמת על פעולתם, ומגנה מפני כשלים בהתנהגות הרצויה.

Jurni יוצר חוויות איקומרס ופאנלים מותאמות אישית בזמן אמת, באמצעות שימוש בנתונים ראשוניים ותובנות ממקורות הטראפיק. הפלטפורמה נועדה להגדיל המרות תוך צמצום הצורך בעבודה ידנית.

Zenthic מספק תשתית לבדיקת יישומי בינה מלאכותית גנרטיבית, לשיפור ביצועים והבטחת אמינות מהאב-טיפוס ועד הפרודקשן. המערכת מאתרת סיכונים נסתרים ומשפרת יציבות בכל שלבי הפיתוח.

ביניים

עדי סופר תאני, מנכ"לית מטא בישראל בירכה את משתתפי התוכנית: "״להיות בחדר אחד עם יזמים ויזמיות שמזניקים חברות שהן AI First זה ממש מרגש, ובימים המורכבים האלה במיוחד, ואני שמחה כל-כך שזכינו לבלות איתכם בארבעת החודשים האחרונים וללוות אתכם מקרוב באקסלרטור שלנו, יחד עם שותפים מדהימים מהתעשייה. אני ממש בונה על זה שכמה מהיוניקורנז הבאים של מדינת ישראל נמצאים כאן היום איתנו בחדר".

ניצן עברון, סמנכ"לית השיווק של מטא בישראל: "לפני שנתיים היה לנו חזון לייצר אקסלרטור שידחוף קדימה את תחום ה-AI. היום אנחנו עדים לכך ש-AI הופכת להיות חלק מרכזי מכל סטארטאפ חדש. בכל מהפכה טכנולוגית יש את החלוצים, ומי שהשתתף באקסלרטור שלנו הם החלוצים של התעשייה וזה מאוד מרגש לקחת חלק במהפכה הזאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...