בדרך לאקזיט? הסטארטאפים המבטיחים של השנה הבאה

מומחי הון סיכון ומנהלים בכירים בוחרים את החברות הישראליות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר לפרוץ בתשפ"ו • מטכנולוגיית מיפוי תת־קרקעית ועד ביטוח דיגיטלי לגיימרים • "הפוטנציאל עצום"

לשנה טובה יותר בהייטק. צילום: נוצר על ידי בינה מלאכותית - ChatGPT

לנסות ולחזות אילו חברות טכנולוגיה יפרצו בגדול בשנה הבאה זה כמו למצוא חנייה בלב תל אביב בתשע בבוקר - עם משאית. 

המשתנים רבים ומגוונים: הבשלת השוק, החיבור בין הצוות, עיתוי ההשקעה הראשונית וניהול התקציב, גיוס עובדים, תגובה מהירה לטרנדים ועוד אינספור בעיות, מהמורות ומשברים. 

למרות שלל האתגרים, ההייטק הישראלי הצליח לייצר לא-מעט סיפורי הצלחה בשנה החולפת, בעיקר בתחום הסייבר והענן, אך בסיכומו של דבר, השנה החולפת הייתה בעיקר שנת הישרדות. כדי שהשנה הבאה תהיה שנה מוצלחת יותר, יותר חברות מקומיות צריכות לפרוץ, להתבסס ואם אפשר, גם להימכר. 

אז מי תצליח לעשות זאת? לשם כך אספנו נבחרת של מומחים ומומחיות שהמליצו על המועמדות שלהם:

Exodigo: בראל כפיר, שותף בקרן ההון סיכון Dell Technologies Capital

"Exodigo מגדירים מחדש את הדרך שבה אנחנו ממפים את העולם שמתחת לפני הקרקע. הם פיתחו פלטפורמה ייחודית שמבוססת על חיישנים ו-AI, המסוגלת לספק תמונה מלאה ומדויקת של מה שמתחבא מתחת לפני השטח, מתשתיות ועד חללים טבעיים. המשמעות היא חיסכון עצום בזמן, כסף ומשאבים עבור חברות בנייה, תשתיות ואנרגיה. זהו תחום ענק שצמא לחדשנות, ו-Exodigo מביאה בו פריצת דרך טכנולוגית אמיתית עם יישום מיידי וערך ללקוחות".

בראל כפיר. "פריצת דרך טכנולוגית אמיתית עם יישום מיידי וערך ללקוחות", צילום: רמי זרנגר

Cassidy Bio: יניב גולן, שותף-מייסד קרן ההון סיכון lool ventures 

"Cassidy Bio מפתחת את הפלטפורמה הראשונה בעולם לעריכת גנים המשלבת בינה מלאכותית באופן מלא. במקום תהליך איטי ומבוסס ניסוי וטעייה, החברה בונה מערכת שמסוגלת לחזות, לדמות ולאמת שינויים גנטיים בקצב מהיר פי כמה, תוך שימוש במודלים מתקדמים של AI המאומנים על מידע ביולוגי ייחודי. השילוב בין דיוק ביולוגי ליכולת חישובית עצומה מאפשר קיצור משמעותי של תהליכי פיתוח תרופות - משנים לכמה שבועות בלבד-  וכך פותח אפשרות לרפא מחלות שבעבר נחשבו חשוכות מרפא. הצוות המייסד מוביל ברמה עולמית והחברה כבר משתפת פעולה עם חברות פארמה מובילות.

יניב גולן. "פותח אפשרות לרפא מחלות שבעבר נחשבו חשוכות מרפא", צילום: מריאנה סטבנבה

Juganu: מעין שחר, מנכ"לית UST Spark

"סטארט-אפ בולט במיוחד שאני צופה לו גדולות הוא Juganu, שמפתח פלטפורמה חכמה מבוססת AI המשלבת תאורה, מצלמות, סאונד ורשת אלחוטית ושהפתרונות שלה מתמקדים היום בקמעונאות חכמה וערים חכמות אך רלוונטיים גם לדיגיטציה של עולמות הבריאות, תעשייה מתקדמת ועוד. 

"מה שהרשים אותי במיוחד הוא היכולת שלהם לחבר חומרה ותוכנה בצורה אלגנטית, יעילה ובעיקר כלכלית. בתחום הקמעונאות, הפתרון מעניק לחנויות פיזיות תובנות צרכניות ברמה שהייתה עד היום רק באונליין, תוך חיסכון של 30% עד 70% בצריכת חשמל ובלי פגיעה בפרטיות או איסוף מידע פרסונלי. בערים חכמות, אותו פתרון מספק גם Wi-Fi עירוני, ניטור בזמן אמת וניהול אנרגיה יעיל. Juganu מסירה חסמים שהיו עד כה בלתי עבירים ומציגה מודל עסקי ברור כבר מהיום הראשון. בעיניי, זה בדיוק מה שהופך אותה לסטארט-אפ עם פוטנציאל עצום, שיכול להגיע לסטטוס של מוביל שוק בתחומי הקמעונאות החכמה והערים החכמות בעולם".

מעין שחר. "מסירה חסמים שהיו עד כה בלתי עבירים", צילום: Q Elite Beauty

K2View: ליאור פוזין, מייסד משותף ומנכ"ל AutoDS

"לפעמים סטארט-אפ ותיק צריך את הרגע המדויק כדי לפרוץ קדימה, ולדעתי הרגע של K2View הבשיל עכשיו. בעידן שבו ה-AI שובר שיאי צמיחה, הביקוש לכמויות עצומות של דאטה לאימון מודלים הפך לקריטי, והפלטפורמה שלהם מביאה ערך עצום בהקשר הזה.

"מודלי AI, ובעיקר Generative AI, צריכים המון דאטה איכותי כדי להשתפר, אבל ארגונים רבים נתקלים במחסור או בחסמים רגולטוריים. K2View יודעת לפתור את זה באמצעות יצירת דאטה סינתטי - נתונים מלאכותיים שמדמים את האמיתיים, אבל ללא סיכון לפגיעה בפרטיות או לדליפת מידע רגיש. לדוגמה: בנקים יכולים לאמן אלגוריתמים לאשראי בלי לחשוש מדליפת נתונים, חברות בריאות יכולות לפתח מערכות אבחון מתקדמות בלי להזין מידע אמיתי ולפגוע בפרטיות מטופלים, וחברות ביטוח יכולות לאמן מודלים מתקדמים לזיהוי הונאות בעזרת מיליוני 'תיקים סינתטיים', בלי לחשוף מידע אישי של מבוטחים.

"K2View נותנת אפילו לתעשיות שמרניות יחסית דרך בטוחה ומהירה לאמץ AI, ומאפשרת לארגונים בכל העולם להתקדם הרבה יותר מהר".

ליאור פוזין. "מאפשרת לארגונים בכל העולם להתקדם הרבה יותר מהר", צילום: מתן נעים

Colugo: תמיר הרשקוביץ, סמנכ"ל ומנהל אגף השקעות באיילון ביטוח ופיננסים

"תחום הדיפנס־טק, ובמיוחד תחום המל"טים, חווה האצה אדירה, עם עלייה בביקוש לפתרונות מתקדמים שמסוגלים לתת מענה מיידי לצרכים בשטח. חברה שאנחנו באיילון צופים לה עתיד מבטיח היא Colugo - סטארט-אפ שנהנה גם מטכנולוגיה פורצת דרך שפיתח וגם מהבשלה וצמיחה של התחום שהוא פועל בו. מערכות המל”ט של קולוגו מיועדות למגוון שימושים כמו ביטחון, ניטור, הסעות, משלוחים ולוגיסטיקה, חירום ועוד. הפתרונות שהחברה מציעה מאפשרים חיסכון במשאבים, שיפור דיוק המשימות, והתמודדות מיטבית עם האתגר המשמעותי ביותר בתחום - פעילות בסביבת מזג אוויר מאתגר - שעד כה היווה מכשול לכלים ייחודיים אלה. בעיניי זה מה שמבדיל אותה מהמתחרים, והופך אותה לשחקנית מרכזית עם פוטנציאל הובלה בתחום".

תמיר הרשקוביץ. "שחקנית מרכזית עם פוטנציאל הובלה בתחום", צילום: ניר שמיר

Terrific: אריק בנטוב, מנהל-שותף בקבוצת אריאלי

"Terrific הוא סטארט-אפ שיצר פלטפורמה חדשנית שמאפשרת למותגים ולאתרי ברודקאסט להביא את חוויית השופינג של הרשתות החברתיות ישירות לאתר שלהם. במקום להסתמך על פלטפורמות כמו טיקטוק או אינסטגרם, הפלטפורמה של טריפיק מאפשרת לקיים אירועי לייב שופינג ולייצר פידים אינטראקטיביים בשליטה מלאה של המותג.

"במשך שנים מותגים הסתמכו על פלטפורמות חיצוניות כמו אינסטגרם וטיקטוק כדי לייצר מעורבות ודחיפות למכירה, אבל בסוף הם נאלצו לוותר על שליטה - על התנועה, על הדאטה, ועל הקשר הישיר עם הלקוחות - ולהתחרות בתוך גלילה אין סופית.

"טריפיק פותרת בדיוק את הכאב הזה. הפלטפורמה מאפשרת לחברות להביא את חוויית הסושיאל ישירות לאתר שלהן, במקום לאבד את הקהל לטובת ענקיות הרשתות החברתיות. מה שהכי מרשים אותי בפלטפורמה שפיתחה טריפיק זו הפשטות: היא מחיה את עמודי המוצר הסטטיים ומאפשרת לכל מותג לייצר מעורבות עם הקהל, שמתקבל ביחס המרה גבוה פי עשרה מהסטנדרט המקובל באי-קומרס. אין לי ספק שהשנה הזו תהיה השנה של טריפיק, משום שהיא עונה על צורך הולך וגדל של מותגים לחזק את הקשר עם הלקוחות ומציבה סטנדרט חדש לאיך מסחר ומדיה צריכים להיראות בעידן הנוכחי".

אריק בנטוב. "מציבה סטנדרט חדש לאיך מסחר ומדיה צריכים להיראות בעידן הנוכחי", צילום: יח"ץ, צילום: יח"ץ

Grip Insurtech: אלכס סניטקובסקי, מנכ"ל Commit תוכנה

"Grip Insurtech פותרת בעיה אמיתית ששוק הביטוח הדיגיטלי מחכה לה. תעשיית הגיימינג והספורט הדיגיטלי מזנקת וצומחת בקצב מהיר, אבל פתרונות הביטוח המסורתיים הקיימים היום בשוק לא מבינים את הצרכים הייחודיים של השחקנים. Grip לא רק מזהה את הפער הזה, אלא מפצחת אותו עם פלטפורמה חכמה, מבוססת AI, שמספקת כיסוי ביטוחי מדויק ואוטומטי בזמן אמת. הפלטפורמה פועלת בעצמאות מלאה בלי לגעת בכספי המשתמשים, מה שיוצר אמון ומאפשר אינטגרציה חלקה עם פלטפורמות קיימות. הגישה החדשנית הזו של Embedded Insurance מאפשרת להטמיע פתרונות ביטוח כחלק טבעי מחוויית הגיימינג, מה שהופך את השירות לנגיש וידידותי למשתמש. זו פריצת דרך אמיתית שיכולה לשנות את כללי המשחק, ובזמן שתעשיית הגיימינג בעלייה, Grip מייצבת את עצמה עם פוטנציאל עצום ותופסת את הגל בזמן הנכון". 

אלכס סניטקובסקי. "פותרת בעיה אמיתית ששוק הביטוח הדיגיטלי מחכה לה", צילום: נטי לוי

Theator: טלאור זקש, שותף מנהל של קרן eHealth Ventures

"Theator היא חברת סטארטאפ פורצת דרך בתחום הבריאות הדיגיטלית, שמתמחה בניתוח וידאו של ניתוחים כירורגיים לצורכי שיפור ביצועים רפואיים. החברה עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות תבניות ולהציע תובנות שמקדמות דיוק, בטיחות ויעילות. הפלטפורמה שלה כבר נמצאת בשימוש בבתי חולים מובילים בארה"ב, ומציגה פוטנציאל להשפעה עולמית על איכות הרפואה. שווה לעקוב אחרי החברה בשל הטכנולוגיה הייחודית, הצוות המנוסה והצמיחה המרשימה בשוק הבריאות המתפתח".

טלאור זקש. "צמיחה מרשימה בשוק הבריאות המתפתח", צילום: יח"ץ

Bright Data: אורי גושן, מנכ״ל שותף ומייסד שותף ב-AI21

״אני ממליץ על Bright Data, חברה מובילה בתחום איסוף מידע פומבי מהאינטרנט. טכנולוגיית החברה מאפשרת לחברות AI מובילות לגשת למידע עדכני ואיכותי בזמן אמת, ולשפר את מודלי הבינה המלאכותית שלהן. עם המעבר הצרכני מחיפוש מילות מפתח לשאילת שאלות (Question Answering) ומשימות מחקר מורכבות (Deep Research), הביקוש למידע פומבי איכותי צפוי לגדול משמעותית. Bright Data ממוצבת כספקית גלובלית מובילה בתחום זה״.

אורי גושן. "הביקוש למידע פומבי איכותי צפוי לגדול משמעותית", צילום: עומר הכהן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר