מנכ"ל מיקרוסופט מגלה: "אלה 5 הטיפים שלי לשימוש מוצלח ב-AI"

סאטיה נאדלה משתף כיצד הוא משתמש ב־ChatGPT • כך הפכה הבינה המלאכותית לעוזר אישי צמוד וליועץ אסטרטגי של אחת הדמויות המרכזיות בתעשיית הטכנולוגיה

טיפים של מנכ"ל מיקרוסופט לשימוש ב-ChatGPT // מתוך חשבון ה-X של סאטיה נאדלה

איך מתכוננים לפגישה עם מנהל בכיר, כשאין זמן לעבור על אינסוף מיילים? איך יודעים אם פרויקט באמת עומד ביעדיו או שמא מתעכב בשקט? ואיך מגלים לאן נעלמות שעות העבודה? מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, שיתף בשבוע האחרון את התשובה הפשוטה: חמישה פרומפטים קבועים שהוא מפעיל מול ChatGPT דרך מיקרוסופט 365 Copilot. 

לפני פגישה חשובה

נניח שממתינה פגישה עם מנהל בכיר או שותף אסטרטגי. כדי להבין מה מעסיק את הצד השני ולבוא מוכן לנקודות שחשובות לו, נאדלה מפנה ל-Copilot את הבקשה: "בהתבסס על האינטראקציות הקודמות שלי עם [שם האדם], תן לי חמישה דברים שסביר שיהיו בראש סדר העדיפויות שלו לקראת הפגישה שלנו". כך מתקבלת רשימה ממוקדת שמאפשרת לו להיכנס לפגישה עם הידע הנדרש.

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה (ארכיון). כך הוא מתכונן לפגישות, צילום: אי.פי

סיכום מצב ברור

פרויקטים מרובי משתתפים יוצרים אינסוף מיילים, צ’אטים ופגישות. במקום לשקוע בנבירה בחומר, נאדלה מבקש: "כתוב עדכון פרויקט המבוסס על מיילים, צ׳אטים וכל הפגישות: מדדי KPI מול יעדים, הצלחות וכישלונות, סיכונים, מהלכי מתחרים ושאלות קשות אפשריות".

תוך רגע מתקבל דוח ניהולי תמציתי שמרכז את כל החומר הנחוץ.

בדיקת מציאות מול לוחות זמנים

השקה קרובה באופק, השעון מתקתק ואתם רוצים לדעת אם כולם בקצב הנכון. סאטיה שואל את הצ'אט: "האם אנחנו במסלול הנכון להשקת המוצר בנובמבר? תבדוק עבורי התקדמות הנדסה, תוצאות פיילוט וסיכונים - ותן לי הסתברות האם אנחנו עומדים בלו"ז".

כך מתקבלת הערכה הסתברותית חדה שמחליפה תשובות מעורפלות.

סקירה של הפעילות החודשית

מנהלים רבים חשים שזמנם נבלע בלי לדעת בדיוק האם הם ניצלו אותו באופן מיטבי. נאדלה מבקש מה-Copilot: "סקור את היומן והמיילים שלי מהחודש האחרון וארגן אותם ל-5 עד 7 קטגוריות של פרויקטים, עם אחוז הזמן שהושקע ותיאור קצר".

התוצאה היא "ביקורת זמן” שמראה בבירור מה גזל את רוב תשומת הלב החודשית של המנהל.ת.

נאדלה. מה בעצם עשיתי בחודש שעבר?, צילום: אי.אף.פי

הכנה לקראת פגישת צוות

ישיבות חוזרות נוטות לאבד הקשר - מה נאמר בעבר, מה הוחלט, ומה נותר פתוח? כדי לא להתחיל מחדש בכל פעם, נאדלה מבקש מהצ'אט: "סקור את מייל הסיכום והכן אותי לפגישה הבאה בסדרה, בהתבסס על דיונים קודמים עם המנהל והצוות".

כך, כל פגישה נבנית על מה שנאמר ונעשה לפני כן, ולא על דף ריק.

מערכת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט - Copilot, צילום: מיקרוסופט

במקום להישען על עדכונים מפוזרים ועל אינספור שעות קריאה, הבינה המלאכותית מרכזת את כל המידע לכדי תמונה מלאה וברורה. השימוש יומיומי ופשוט, אך הערך הוא עצום, במיוחד למנהלים שמקבלים החלטות תחת עומס מתמיד.

המסר של נאדלה ברור: בינה מלאכותית אינה מחליפה את האדם, אלא מחדדת את יכולתו להתמקד בעיקר. חמש בקשות קצרות מהיועץ דיגיטלי מספקות לו בהירות בעולם מורכב ועמוס ועוזרות לו לנהל את אחת מהחברות המצליחות בעולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר