איך מתכוננים לפגישה עם מנהל בכיר, כשאין זמן לעבור על אינסוף מיילים? איך יודעים אם פרויקט באמת עומד ביעדיו או שמא מתעכב בשקט? ואיך מגלים לאן נעלמות שעות העבודה? מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, שיתף בשבוע האחרון את התשובה הפשוטה: חמישה פרומפטים קבועים שהוא מפעיל מול ChatGPT דרך מיקרוסופט 365 Copilot.
It’s been a few weeks since we brought GPT-5 to Microsoft 365 Copilot, and it’s quickly become part of my everyday workflow, adding a new layer of intelligence spanning all my apps.
Here are 5 prompts that show what’s now possible:
— Satya Nadella (@satyanadella) August 27, 2025
לפני פגישה חשובה
נניח שממתינה פגישה עם מנהל בכיר או שותף אסטרטגי. כדי להבין מה מעסיק את הצד השני ולבוא מוכן לנקודות שחשובות לו, נאדלה מפנה ל-Copilot את הבקשה: "בהתבסס על האינטראקציות הקודמות שלי עם [שם האדם], תן לי חמישה דברים שסביר שיהיו בראש סדר העדיפויות שלו לקראת הפגישה שלנו". כך מתקבלת רשימה ממוקדת שמאפשרת לו להיכנס לפגישה עם הידע הנדרש.
סיכום מצב ברור
פרויקטים מרובי משתתפים יוצרים אינסוף מיילים, צ’אטים ופגישות. במקום לשקוע בנבירה בחומר, נאדלה מבקש: "כתוב עדכון פרויקט המבוסס על מיילים, צ׳אטים וכל הפגישות: מדדי KPI מול יעדים, הצלחות וכישלונות, סיכונים, מהלכי מתחרים ושאלות קשות אפשריות".
תוך רגע מתקבל דוח ניהולי תמציתי שמרכז את כל החומר הנחוץ.
בדיקת מציאות מול לוחות זמנים
השקה קרובה באופק, השעון מתקתק ואתם רוצים לדעת אם כולם בקצב הנכון. סאטיה שואל את הצ'אט: "האם אנחנו במסלול הנכון להשקת המוצר בנובמבר? תבדוק עבורי התקדמות הנדסה, תוצאות פיילוט וסיכונים - ותן לי הסתברות האם אנחנו עומדים בלו"ז".
כך מתקבלת הערכה הסתברותית חדה שמחליפה תשובות מעורפלות.
סקירה של הפעילות החודשית
מנהלים רבים חשים שזמנם נבלע בלי לדעת בדיוק האם הם ניצלו אותו באופן מיטבי. נאדלה מבקש מה-Copilot: "סקור את היומן והמיילים שלי מהחודש האחרון וארגן אותם ל-5 עד 7 קטגוריות של פרויקטים, עם אחוז הזמן שהושקע ותיאור קצר".
התוצאה היא "ביקורת זמן” שמראה בבירור מה גזל את רוב תשומת הלב החודשית של המנהל.ת.
הכנה לקראת פגישת צוות
ישיבות חוזרות נוטות לאבד הקשר - מה נאמר בעבר, מה הוחלט, ומה נותר פתוח? כדי לא להתחיל מחדש בכל פעם, נאדלה מבקש מהצ'אט: "סקור את מייל הסיכום והכן אותי לפגישה הבאה בסדרה, בהתבסס על דיונים קודמים עם המנהל והצוות".
כך, כל פגישה נבנית על מה שנאמר ונעשה לפני כן, ולא על דף ריק.
במקום להישען על עדכונים מפוזרים ועל אינספור שעות קריאה, הבינה המלאכותית מרכזת את כל המידע לכדי תמונה מלאה וברורה. השימוש יומיומי ופשוט, אך הערך הוא עצום, במיוחד למנהלים שמקבלים החלטות תחת עומס מתמיד.
המסר של נאדלה ברור: בינה מלאכותית אינה מחליפה את האדם, אלא מחדדת את יכולתו להתמקד בעיקר. חמש בקשות קצרות מהיועץ דיגיטלי מספקות לו בהירות בעולם מורכב ועמוס ועוזרות לו לנהל את אחת מהחברות המצליחות בעולם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו