טסלה, חברת הרכב החשמלי של אילון מאסק, דחתה הצעת פשרה בסך 60 מיליון דולר בתביעה על תאונה קטלנית מ-2019, לפני שחבר מושבעים פסק החודש פיצויים של כ-243 מיליון דולר, כך דיווחה רויטרס. בתאונה הייתה מעורבת מכונית מסוג Model S של טסלה, המצוידת בתוכנת סיוע לנהג Autopilot.
עורכי הדין של התובעים חשפו את הצעת הפשרה בבית המשפט הפדרלי במיאמי אתמול (שני), כחלק מבקשה לתשלום שכר טרחה מטסלה. לדבריהם, החוק בפלורידה מזכה אותם בשכר הטרחה שנצבר מאז ה-30 במאי, המועד שבו הוצעה הפשרה.
בתאונה, שהתרחשה ב-25 באפריל 2019, נסע ג'ורג' מקגי במהירות של כ-100 קמ"ש כשהתכופף להרים טלפון נייד שנפל לרצפת המכונית. לפי טענת התביעה, הוא לא קיבל ממערכת הרכב התראות כשעבר תמרור עצור ורמזור אדום - לפני שפגע ברכב השטח החונה. נייבל בנאבידס ליאון, שעמדה ליד הרכב, נהרגה וחברה דילון אנגולו נפצע קשה.
על פי רויטרס, עורכי הדין של התובעים אמרו שהמשפט היה הראשון שכלל מוות של צד שלישי כתוצאה מ-Autopilot. טסלה התמודדה עם תביעות דומות על יכולות הנהיגה העצמית של כלי הרכב שלה, אך הן נפתרו או נדחו מבלי להגיע למשפט.
מי אחראי לתאונה?
חבר המושבעים פסק לעיזבון של בנאבידס ליאון ולאנגולו פיצויים בסך 129 מיליון דולר, בתוספת 200 מיליון דולר כפיצויים עונשיים. טסלה נמצאה אחראית ל-33 אחוז מהפיצויים הרגילים (42.6 מיליון דולר) ולכל הפיצויים העונשיים.
הנהג של הטסלה נמצא אחראי ל-67 אחוז מהפיצויים הרגילים, אך לא היה נתבע בתיק - כלומר, למרות שנקבעה אחריותו, התובעים לא יוכלו לגבות ממנו את חלקו בפיצויים.
טסלה דחתה את האשמות וטענה כי פסק הדין פוגע בבטיחות הרכב ו"מסכן את מאמצי טסלה ושל כל התעשייה לפתח וליישם טכנולוגיה מצילת חיים". החברה הודיעה כי תערער על פסק הדין.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
