מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם, הודיעה אתמול (רביעי) על תוכנית השקעה אדירה בתחום הבינה המלאכותית. החברה מתכננת להוציא בין 66 ל-72 מיליארד דולר על תשתיות AI ב-2025 - עלייה של כ-30 מיליארד דולר לעומת השנה הנוכחית.
ההודעה הגיעה יחד עם דוח רווחים מרשים לרבעון השני, שבו דיווחה החברה על הכנסות של 47.52 מיליארד דולר - הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 44.80 מיליארד דולר. התוצאות החזקות הובילו לזינוק של יותר מ-10 אחוז במניית החברה במסחר המאוחר בוול סטריט.
מארק צוקרברג, מנכ"ל החברה, ציין שעסקי הפרסום של מטא כבר רואים הכנסות משמעותיות מכלי AI חדשים. "בפרסום, הביצועים החזקים ברבעון זה נובעים במידה רבה מכך שהבינה המלאכותית מאפשרת יעילות רבה יותר ורווחים על פני מערכת הפרסום שלנו", הסביר.
הכלים החדשים כוללים המלצות פרסום מבוססות AI שהובילו לעלייה של כחמישה אחוזים בהמרות באינסטגרם ושלושה אחוזים בפייסבוק. בנוסף, החברה השיקה לאחרונה כלי שמאפשר למפרסמים ליצור סרטוני פרסומת מתמונות סטטיות באמצעות בינה מלאכותית.
"לדחוף באגרסיביות"
מטא אינה החברה היחידה שמגדילה דרמטית את ההשקעות בתחום. אלפבית, החברה האם של גוגל, הודיעה בשבוע שעבר על תוכנית להשקיע כ-85 מיליארד דולר ב-AI השנה. מיקרוסופט מצדה צפויה להוציא למעלה מ-30 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי בלבד - עלייה של לפחות 50 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
"במובנים מסוימים, המרוץ הזה דומה מבחינה היסטורית למרוצים על המחשב האישי, דפדפן האינטרנט, מנוע החיפוש והסמארטפון", כתב מייק פרולקס, אנליסט בחברת פורסטר, לפי בלומברג. "אבל ההבדל הגדול הוא שהמרוץ הזה מתקדם הרבה יותר מהר כי הבינה המלאכותית - הדבר עצמו שמטא ואחרים רצים לעברו - עוזרת להאיץ את עצמה".
כחלק מהאסטרטגיה, צוקרברג משקיע גם במשיכת כישרונות מובילים בתחום. לפי דיווחים, החברה מציעה חבילות תגמול בשווי מאות מיליוני דולרים לחוקרי AI בכירים. בין הרכישות הבולטות: אלכסנדר וואנג, מנכ"ל לשעבר של Scale AI, שהצטרף למטא לאחר שצוקרברג רכש 49 אחוז מחברתו ב-14.3 מיליארד דולר. וואנג מוביל כעת את Meta Superintelligence Labs, חטיבה חדשה שמטרתה לפתח בינה מלאכותית ברמה אנושית ולשלב אותה במוצרי החברה.
על מנת לתמוך בחזון זה, מטא מקימה מרכזי נתונים ענקיים. פרויקט פרומתאוס באוהיו צפוי להיות מהראשונים להגיע לעוצמת חישוב של ג'יגה-וואט כשיעלה לאוויר ב-2026. פרויקט היפריון בלואיזיאנה, שצוקרברג תיאר כ"בגודל של מנהטן", יוכל להתרחב עד חמישה ג'יגה-וואט במהלך השנים הקרובות.
למרות ההצלחה בתחום ה-AI, חטיבת Reality Labs של מטא, האחראית על משקפי המציאות המדומה והרבודה, ממשיכה להפסיד. החטיבה רשמה הפסד תפעולי של 4.5 מיליארד דולר ברבעון השני, עם הכנסות של 370 מיליון דולר בלבד.
לגבי התחזיות קדימה, מטא צופה הכנסות של בין 47.5 ל-50.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי - מעל הערכות האנליסטים. החברה ציינה שקצב הגידול בהוצאות צפוי להמשיך ואף להתגבר ב-2026.
"אנחנו פשוט הולכים לדחוף בצורה מאוד אגרסיבית", סיכם צוקרברג בשיחת הוועידה עם המשקיעים, בהתייחסו לאסטרטגיית הבינה המלאכותית של החברה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו