טיקטוק הכריזה אתמול (רביעי) על מגוון כלים חדשים שנועדו לתמוך בחוויית השימוש של בני נוער באפליקציה, לספק להורים אפשרויות לפיקוח על חשבונות ילדיהם, לייצר הרגלים דיגיטליים בריאים בקרב המשתמשים, ולהרחיב את ההגנה והשליטה עבור יוצרי התוכן.
פיקוח הורי ושמירה על בטיחות בני נוער
פיצ'ר חדש יתריע להורים כאשר בני נוער מעלים תוכן לטיקטוק - בין אם מדובר בתמונה, סטורי או סרטון. בנוסף, הורים יוכלו לראות אם ילדיהם דיווחו על תוכן בטיקטוק. התוכן עליו דיווחו ופרטי הדיווח לא יהיו זמינים לצפייה.
הורים גם יוכלו לקבל הרשאה רחבה יותר לצפייה בהגדרות הפרטיות של בני נוער. משתמשים בגילאי 16-17 יכולים לשנות חלק מהגדרות הפרטיות, כמו האם משתמשים אחרים יכולים להוריד תוכן שלהם או ליצור איתו תכנים נוספים (למשל ב-"דואט" או "Stitch") - דברים שאסורים בברירת מחדל עבור משתמשים בגילאי 13-15. במסגרת הפיצ'ר החדש, להורים תהיה גישה להגדרות פרטיות אלה, ולדברי החברה יוכלו לעזור לבני הנוער להבין, לבדוק ולהגדיר את החשבון שלהם בצורה המתאימה ביותר עבורם.
בנוסף, בעבר טיקטוק השיקה פיצ'ר שמציג להורים את מי בני הנוער בחרו לחסום, וכעת הורים יוכלו בעצמם לחסום חשבונות. במידה ובני הנוער יהיו מעוניינים לבטל את החסימה, ההורים יהיו אלו שיקבלו את ההחלטה הסופית. הפונקציה הזו תושק בכל העולם בחודשים הקרובים. מעבר לכך, הורים יקבלו גישה ל"ניהול הנושאים" של ילדיהם - הפיצ'ר שעוזר להתאים אישית את תדירות הופעת תכנים פופולריים שונים בפיד ה"פור-יו" (כמו למשל טבע, אומנות וספורט).
הגנה על יוצרי תוכן
טיקטוק השיקה פיצ'ר בשם "מצב הגנה ליוצרים", שלדבריה נועד לסייע ליוצרי תוכן לקיים אינטראקציה בטוחה וחיובית בתגובות. הוא כולל סינון תגובות פוגעניות או לא הולמות, ומתייחס לא רק לתוכן התגובה אלא גם לחשבון המגיב, ובוחן אם היוצר דיווח עליו בעבר, מחק תגובות שלו, או סימן "לא אהבתי" על תכנים שלו. פיצ'ר זה משתמש ב-AI כדי להתאים אישית את הסינון עבור יוצר התוכן.
בנוסף, גם בשידורים החיים בטיקטוק יתאפשר סינון תגובות מורחב. מעתה, ניתן יהיה להגדיר מילות מפתח, ביטויים או אימוג'ים שלא יופיעו בצ'אט של השידור החי. משתמשים שישתמשו בביטויים והמילים הללו בתגובות, יושתקו בצ'אט למשך הזמן שהוגדר על ידי היוצר.
במסגרת TikTok Studio, ליוצרי תוכן תתווסף גם האפשרות לבצע "בדיקת תוכן מהירה". הפיצ'ר יסייע ליוצרים לבדוק מראש אם התוכן שלהם עשוי להיות לא כשיר להמלצה בפיד ה"פור-יו" טרם פרסומו, ואם הוא אינו מפר זכויות יוצרים על שימוש מוזיקלי. מידע זה יסייע להם לבצע את השינויים הנדרשים לפני שהם מעלים את התוכן. לפי החברה, כאשר טיקטוק השיקה בדיקה מוקדמת דומה של סרטונים עבור מוכרים ב-TikTok Shop, נרשמה ירידה של 27 אחוז בהעלאות תוכן באיכות נמוכה, מכיוון שיוצרים הצליחו להתאים את התוכן שלהם כך שיעמוד בקריטריונים הנדרשים.
בנוסף, טיקטוק נמצאת היום בשלבים מוקדמים של בדיקת תוכן רחבה יותר עם קבוצת פיילוט קטנה של יוצרים. הפיצ'ר שנבחן במסגרת הפיילוט מאפשר ליוצרים לבדוק את התוכן שלהם מול כל כללי הקהילה של הפלטפורמה לפני שהוא עולה לאוויר, ולקבל משוב על מה שהם נדרשים לשנות כדי לוודא שהתוכן עומד בכללים.
יוצרים שמקיימים אינטראקציה פעילה עם קהלים גדולים מקבלים לעתים קרובות כמות גדולה של הודעות, ולכן פיצ'ר חדש בשם "תיבת דואר משופרת" יאפשר לנהל את הצ'אטים באפליקציה. הוא כולל אפשרויות לסימון ומחיקה של הודעות, פילטרים שיעזרו לסנן ולסדר את השיחות כך שיהיה אפשר למצוא אותן בקלות תחת תיקיות כמו "לא נקרא" ו"מסומן בכוכבית", ואפשרות להגדיר מראש תגובות מותאמות אישית.
פיצ'ר נוסף הוא "חדר צ'אט ליוצרים". יוצרי תוכן זכאים מעל גיל 18 יוכלו להקים חדרי צ'אטים עם הקהילה שלהם - עד 20 חדרים של עד 300 משתמשים. היוצרים יוכלו למנות עד חמישה מנהלים שיעזרו להם לנהל את הצ'אט. כדי להיות זכאים לפיצ'ר, היוצרים צריכים להיות בעלי 5,000 עוקבים לפחות ובעלי מודל מנויים או מועדון מעריצים בשידור חי.
רווחה דיגיטלית
פיצ'ר חדש בשם משימות רווחה (Well-being Missions) כולל סדרה של משימות קצרות שנועדו לעזור לאנשים לפתח הרגלים דיגיטליים מאוזנים לטווח ארוך. כאשר משלימים את המשימות, המשתמשים זוכים בתגים וירטואליים. המשימות יתרחבו בחודשים הקרובים, ויתווספו לכלים קיימים, כמו הגבלת זמן מסך ופיצ'ר למדיטציה בשעות הלילה.
טיקטוק מסרה כי היא בונה בימים אלה חוויה חדשה באפליקציה המתמקדת ברווחה דיגיטלית. לדבריה, עד כה היא בחנה כלים כמו תרגילי נשימה וצלילים מרגיעים, וכן תובנות באשר לזמן מסך.
כל הפיצ'רים החדשים נמצאים כעת בהליכי השקה. חלקם כבר זמינים בתוך האפליקציה, והשאר יוטמעו בה בעתיד הקרוב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
