גוגל הודיעה אתמול (שני) על עדכון חדש לדפדפן כרום, שיציג לקונים בארה"ב סיכומי ביקורות על חנויות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. המטרה: לסייע לצרכנים לקבוע היכן הכי כדאי לבצע רכישה.
הפיצ'ר החדש יהיה זמין בלחיצה על אייקון הממוקם משמאל לכתובת האתר בדפדפן. לחיצה עליו תציג חלון קופץ שיידע את הצרכנים על המוניטין של החנות בנושאים כמו איכות המוצרים, חוויית הקנייה, תמחור, שירות לקוחות והחזרות.
הפיצ'ר, שזמין כרגע רק בארה"ב ורק באנגלית, ייצור את הסיכומים על בסיס ביקורות ממקורות כמו ScamAdviser ו-Yotpo. בשלב ראשון, הוא יהיה זמין בגרסת כרום למחשבים שולחניים. על פי אתר TechCrunch, גוגל לא אישרה אם או מתי הסיכומים מבוססי ה-AI יגיעו גם למכשירים ניידים.
ראש בראש עם אמזון
לדברי גוגל, מטרת הסיכומים היא לספק חוויית קנייה בטוחה ויעילה יותר. עם זאת, ב-TechCrunch מציינים כי הכלי מסייע לגוגל להתחרות טוב יותר עם פיצ'רים אחרים של בינה מלאכותית שהשיקה ענקית הקמעונאות אמזון. האחרונה כבר משתמשת ב-AI כדי לסכם דירוגים וביקורות על מוצרים, לעזור ללקוחות למצוא בגדים שמתאימים להם, לקבל המלצות והשוואות מוצרים ועוד.
השינויים מגיעים בזמן שגוגל מתמודדת עם איום על הדומיננטיות של כרום בשוק הדפדפנים העולמי. דפדפנים חדשים המופעלים על ידי בינה מלאכותית, כמו Comet של חברת Perplexity, גורמים לענקית החיפוש לחשוב כיצד לשלב AI באופן ישיר יותר בדפדפן האינטרנט שלה. כך למשל, גוגל מפתחת סוכן AI שיוכל להשתלט על כרום ולבצע פעולות בשם המשתמש; והשיקה לאחרונה את עוזר הבינה המלאכותית Gemini בדפדפן כרום למנויי השירות.
המהלך מהווה חלק מיוזמה רחבה יותר של גוגל להפוך לפלטפורמת קניות מודרנית עבור צרכנים. כפי שפורסם ב-TechCrunch, החברה כבר רתמה בינה מלאכותית כדי לעזור ללקוחות לאתר את המוצרים שמעניינים אותם, לקבל המלצות מוצרים מותאמות אישית ולנסות בגדים באופן וירטואלי. היא גם מפתחת כלים למעקב טוב יותר אחר מחירים, קניות במצב AI וצ'ק-אאוט חכם.
גוגל כתבה בבלוג החברה כי "אנחנו מציגים ביקורות חנויות בגוגל כרום בארה"ב כדי להפוך את חוויית הקניות המקוונת שלכם לבטוחה ויעילה יותר. התכונה משתמשת בנתונים מ-Google Shopping ומאתרי ביקורות פופולריים אחרים כדי לספק לאנשים תובנות מועילות בעת קניות באתרי מסחר אלקטרוני".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
