החזון פשוט: ביוטי מותאם אישית. צילום: istockphoto

היילי ביבר מכרה קרם במיליארד דולר - אבל האם ה-AI תמציא את המוצר הגדול הבא?

האם מוצר הטיפוח הבא שלך יורכב במיוחד בשבילך על סמך העור, מזג האוויר וההעדפות שלך? • פלטפורמות בינה מלאכותית חדשות משמשות יצרנים לשפר את המוצרים שלהם ולחולל מהפכה דרמטית בתעשייה שמגלגלת סכומי עתק

מותג הביוטי של היילי ביבר, Rhode, נמכר לאחרונה לחברת e.l.f. Beauty תמורת מיליארד דולר - והפך את הליפגלוס לחדשות כלכליות ראשיות. אבל מאחורי הוויראליות והעיצוב המינימליסטי, מתרחשת בתעשיית הקוסמטיקה מהפכה מסוג אחר.

Albert Invent, חברה אמריקנית מאוקלנד, פיתחה פלטפורמה דיגיטלית שמטרתה לשנות את הדרך שבה מפתחים מוצרי קוסמטיקה. אם בעבר תהליך פיתוח של קרם פנים או סרום חדש כלל שבועות של ניסוי וטעייה, היום הכימאים שואלים את המערכת שאלה פשוטה - והיא עונה עם תובנות חכמות שמבוססות על דאטה עצום של מעל 15 מיליון מבנים מולקולריים.

היילי ביבר. מיליארד דולר, צילום: AFP

המערכת, המבוססת AI, יודעת להציע שילובים בטוחים ויעילים בין חומרים, לצפות תכונות פיזיקליות ואסתטיות של נוסחאות חדשות – עוד לפני שהן נוצרו בפועל – ולהמליץ האם רעיון לפיתוח שווה בדיקה או שכדאי לוותר עליו.

אלברט לא מסתפקת בכימיה. הפלטפורמה אוספת גם מידע טרנדי, נתוני שוק ותובנות על התנהגות צרכנים - כדי שהמפתחים לא רק ימציאו מוצרים בטוחים, אלא גם כאלה שהלקוחות באמת ירצו לקנות. היכולת לשלב בין מדע שיטתי לטרנדים משתנים הופכת את אלברט לכלי אסטרטגי עבור חברות קוסמטיקה שמבקשות להישאר רלוונטיות.

מי תמציא את הקרם הבא? ככל הנראה בינה מלאכותית, צילום: Midjourney

מה הלאה?

החזון של החברה פשוט: ביוטי מותאם אישית, בזמן אמת. לא עוד ניסוי וטעייה, לא עוד מגמות שיווק אקראיות, אלא אלגוריתם שיידע בדיוק מה נכון, מתי ולמי. תעשיית הקוסמטיקה לא רק מתקדמת – היא הופכת לחכמה. כך, בזמן שג'סטין ביבר מפרגן להיילי עם לבבות באינסטגרם – המדענים של תעשיית היופי שואלים: מי תמציא את הקרם הבא? והתשובה, ככל הנראה, תהיה – בינה מלאכותית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...