השם נפסטר חוזר לכותרות עולם הטכנולוגיה, אך הפעם בהקשר שונה לחלוטין מזה שהפך אותו למפורסם בתחילת שנות האלפיים. על פי דיווח של מגזין פורבס, סטארט-אפ מפלורידה בשם Infinite Reality החליט להחליף את שמו לשם המחייב תאגיד נפסטר (Napster Corporation).
ההודעה על המהלך הוכרזה במפגש משקיעים שהתקיים מוקדם יותר החודש. האתר הרשמי של החברה עדיין מציג את המיתוג של Infinite Reality בדף הבית שלו והשם מפסטר (כולל הלוגו המוכר) מוצג בתת קטגוריה שלו, בשם: Napster spaces, עם הבטחה מעורפלת ל"שדרוג האתר שלך באמצעות AI".
הצעד הזה הגיע כמה חודשים אחרי שהחברה רכשה את המותג "נפסטר", שבשנים האחרונות פעל כאפליקציית הזרמת מוזיקה בתשלום תחת בעלות של חברות אם שונות.
עבור משתמשי האינטרנט הוותיקים, נפסטר מעוררת זיכרונות נעימים מתחילת עידן הרשת. בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים, נפסטר הייתה הפלטפורמה המובילה לשיתוף קבצים ברשת - או כפי שתעשיית המוזיקה העדיפה לכנות זאת: פיראטיות. החברה, שהוקמה על ידי שון פרקר (שאותו גילם בסרט "הרשת החברתית" ג'סטין טימברלייק), הציגה לעולם את הרעיון של האזנה למוזיקה באופן מקוון וחינמי.
המותג מילא תפקיד מכונן ושנוי במחלוקת בהיסטוריה המוקדמת של האינטרנט, עד שתעשיית המוזיקה הגישה נגדו תביעות משפטיות שהובילו לסגירתו, זאת בגלל טענות להפרת זכויות יוצרים בקנה מידה חסר תקדים.
פרטים נוספים על התוכניות העתידיות של התאגיד החדש טרם פורסמו, והחברה עדיין לא עדכנה את נוכחותה הדיגיטלית כך שתשקף את השינוי במיתוג.
כך או כך, המהלך מעלה שאלות מעניינות לגבי האסטרטגיה העסקית של רכישת מותגים היסטוריים ושימוש חוזר בהם בתחומים שונים מהמקוריים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו