סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, חשף בפני עובדי החברה את החזון שמאחורי הפרויקט הסודי שעליו הוא עובד עם ג'וני אייב, לשעבר מעצב המוצרים הראשי של אפל. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", אלטמן שיתף בפגישה שהתקיימה אתמול (רביעי) כי החברה מתכננת לשווק 100 מיליון מכשירי בינה מלאכותית "מלווים" שישתלבו בחיי היומיום.
"זו הזדמנות לעשות את הדבר הגדול ביותר שעשינו אי פעם כחברה", אמר אלטמן לעובדים לאחר שהודיע על רכישת הסטארט-אפ של אייב, הנקרא io, והענקת תפקיד יצירתי ועיצובי משמעותי לאייב בחברה. על פי הדיווח, אלטמן רמז כי הרכישה בשווי 6.5 מיליארד דולר עשויה להוסיף ערך של טריליון דולר ל-OpenAI.
בפגישה, התייחס אייב לעבודתו הקרובה עם סטיב ג'ובס לפני מותו של המייסד המשותף של אפל ב-2011. באשר לאלטמן הוא אמר כי "האופן שבו התחברנו והדרך שבה הצלחנו לעבוד יחד, היו משמעותיים עבורי".
הטלפון, המחשב – והמכשיר המסתורי
אלטמן ואייב חשפו מספר פרטים על הפרויקט הסודי. המוצר יהיה מסוגל להיות מודע לסביבת המשתמש ולחייו, בלתי מורגש, ויוכל לנוח בכיס או על השולחן. אלטמן תיאר אותו כמכשיר שלישי בעל חשיבות מרכזית בחיינו, שווה ערך למחשב ולסמארטפון – לדוגמה, מכשיר שאדם יניח על שולחנו לצד ה-MacBook Pro והאייפון.
לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", המכשיר לא יהיה טלפון, וכוונתם של אייב ואלטמן היא לעזור לגמול משתמשים ממסכים. אלטמן הבהיר כי המכשיר אינו זוג משקפיים, וכי אייב היה ספקן לגבי פיתוח מוצר שיש ללבוש על הגוף. אייב דיבר על "תנועת עיצוב חדשה", בעוד אלטמן הגדיר את המיזם כ"משפחה של מכשירים", והזכיר את האופן שבו אפל שילבה מאז ומתמיד בין חומרה לתוכנה.
אלטמן הדגיש בפני עובדי החברה את חשיבות הסודיות כדי למנוע ממתחרים להעתיק את המוצר לפני שיהיה מוכן לשיווק. צוותו של אייב כבר מנהל שיחות עם ספקים שיוכלו לייצר את המכשיר בהיקף נרחב.
"אנחנו לא הולכים לשווק 100 מיליון מכשירים ממש ביום הראשון", אמר אלטמן, וניבא כי OpenAI תשווק כמות גדולה זו של מכשירים באיכות גבוהה "מהר יותר מכל חברה ששיווקה אי פעם 100 מיליון של משהו חדש". לפי התוכנית, המכשיר צפוי להגיע לשוק לקראת סוף השנה הבאה.
תוכניות אלה משקפות את חזונו הרחב של אלטמן להרחבת OpenAI בתחומים שונים, כולל מרכזי נתונים בעלות של מאות מיליארדי דולרים, טכנולוגיה ארגונית, צ'אטבוטים, רובוטים אישיים ועוד. לדברי אלטמן, המכשירים הקיימים לא מספקים את החוויה האופטימלית לשימוש בבינה מלאכותית. הוא הסביר כי אף על פי ש-ChatGPT שינה את ציפיות האנשים מטכנולוגיה, הדרך שבה משתמשים בו כיום עדיין מיושנת ומוגבלת - באמצעות מחשבים ניידים, אתרי אינטרנט והקלדה.
יש לציין כי השקת מכשירים חדשים, במיוחד כאלה שיתחרו בחברות עתירות משאבים כמו אפל או גוגל, נחשבת לאחד האתגרים המורכבים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה. במקביל, OpenAI מתמודדת עם אתגרים כלכליים. החברה הודיעה למשקיעים בסתיו האחרון כי לא תפיק רווח עד 2029, וכי היא צופה להפסיד 44 מיליארד דולר לפני כן, כך על פי ה"וול סטריט ג'ורנל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו