יוטיוב מכניסה שינוי בפרסומות - וזה הולך לעצבן אתכם

החברה תעשה שימוש בטכנולוגיית ה-AI של גוגל, ג'מיני, כדי לתזמן פרסומות בדיוק ברגע שבו הצופים עשויים להיות מושפעים במיוחד מהתוכן המוצג

המחשה של תזמון הפרסומת. צילום: YouTube

יוטיוב חשפה פורמט פרסום חדש בשם "Peak Points" (נקודות שיא), שיציג פרסומות לצופים מיד לאחר רגעים בעלי משמעות רגשית בסרטונים. החברה הציגה את הפורמט החדש במהלך אירוע Brandcast 2025 שערכה אתמול (רביעי) בניו יורק.

כך למשל אפשר שבמהלך צפייה בסרטון של יוצר תוכן פופולרי - נניח ברגע שבו זוג מתארס סוף סוף - פרסומת תופיע מיד לאחר הכריעה על הרגל והתשובה החיובית. 

הפורמט החדש מנצל את בינה המלאכותית ג'מיני (Gemini) של גוגל כדי לנתח סרטוני יוטיוב ולזהות רגעים שלדעתה מעוררים את המעורבות הגבוהה ביותר אצל הצופים או בעלי השפעה רגשית משמעותית, ואז מציעה למקם את הפרסומת מיד לאחר מכן.

"Peak Points" נועד להיטיב עם המפרסמים באמצעות טקטיקה שמטרתה לתפוס את תשומת לב המשתמשים בדיוק כשהם מעורבים ביותר בתוכן. גישה זו דומה לאסטרטגיה פרסומית מבוססת-רגשות, שבה מפרסמים ממקמים פרסומות התואמות את הרגשות שמעורר הסרטון. ההנחה היא שכאשר צופים חווים מצבים רגשיים, הדבר מוביל לזכירה טובה יותר של הפרסומות.

עם זאת, צופים עלולים למצוא את ההפרעות הללו מתסכלות, במיוחד כאשר הם שקועים עמוק בנעשה בסרטון ורוצים שהפרסומת תסתיים במהירות כדי להמשיך בצפייה.

בנוסף, יוטיוב הכריזה על פורמט פרסומי נוסף שעשוי להיות אטרקטיבי יותר למשתמשים. מדובר בפיד של מוצרים (shoppable product feed) שבו משתמשים יכולים לעיין ולרכוש פריטים במהלך צפייה בפרסומת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר