בזק מתחייבת: נתב AI חכם יזהה ויתקן תקלות לפני שתרגישו בהן

חברת התקשורת תשלב מערכות בינה מלאכותית במוצריה ובשירותיה • המערכת תנתח את איכות הגלישה ב-800 אלף בתים • בקרוב: בוט קולי חדשני שיזהה את מצב הרוח של המתקשר • המנכ"ל: "מדובר בנקודת מפנה בענף התקשורת"

בזק. צילום: רויטרס

בזק חושפת היום (שלישי) שהיא תטמיע שורה של יכולות בינה מלאכותית  במוצריה ושירותיה, כדי "לשפר את חוויית הגלישה ואיכות השירות".

היכולות החדשות כוללות מערכת תיקון תקלות אוטומטי, מנגנון מדידה וניטור איכות הרשת, בוט קולי ידידותי במיוחד והגנת סייבר מבוססת AI.

לדברי החברה, "בזק היא הראשונה בענף לאמץ את מהפכת ה-AI ולהטמיע את היכולות האלה במגוון מוצרים, שירותים וברשת עצמה, לשיפור חוויית האינטרנט של הלקוחות".

ניר דוד, מנכ"ל בזק: "כניסת ה-AI לחיינו היא נקודת מפנה בכל הנוגע לאיכות הרשת וטיב השירות בענף התקשורת והיא פותחת בפנינו הזדמנות חסרת תקדים לשפר ולשדרג את היצע המוצרים שלנו. פיתוח יכולות AI חדשות, שעומד בליבת האסטרטגיה שלנו, מאפשר לנו להציג היום מערכת כלים חדשנית ומתקדמת שפועלים בסנכרון מושלם ותספק ללקוחותינו חוויית גלישה אופטימלית, רשת אינטרנט יציבה ומבוקרת, וטיפול מהיר ואיכותי בתקלות".

ניר דוד, מנכ"ל בזק. "מערכת כלים חדשנית ומתקדמת שפועלים בסנכרון מושלם", צילום: אלעד גוטמן

כלי הבינה המלאכותית החדשים של בזק ישולבו ברשת האינטרנט, במערכות שירות הלקוחות ובנתבים של החברה. המרכזית שבהם היא מערכת QOE (Quality of experience), שתוטמע בנתבי ה-BE ותהפוך את כל הנתבים של בזק לנתבים חכמים.

"המערכת תאפשר לראשונה בישראל לבצע ניתוח מעמיק של נתוני החיבוריות בקרב כ-800 אלף הבתים המחזיקים בנתבי ה-BE של בזק והמכשירים המחוברים אליהם. מטרת המערכת  למקסם את איכות האינטרנט בבית הלקוח", נמסר מהחברה.

מערכת ה-AI  החדשה, שתפעל במהלך החודשים הקרובים, תתקן תקלות ברשת הביתית באופן אוטומטי ובמהירות, ללא כל צורך בהתערבות של גורם אנושי, ואף לפני שהלקוח חווה אותן או היה מודע להן.

נתב Be Fiber WiFi 7 של בזק, צילום: יח"ץ

לפי החברה, כאשר המערכת תזהה ירידה באיכות הקליטה, המערכת תחל בתיקון התקלה באופן מיידי, בין היתר באמצעות החלפת תדר Wifi  במכשיר מסוים או החלפת הערוץ לטובת שיפור הקליטה.

יכולת AI נוספת כחלק מהמערכת הזו היא מנגנון לקביעת ציון לרשת האינטרנט הביתית בשיטת Score, שיורכב מפרמטרים טכניים שהוגדרו מראש וישקף את איכותה של הרשת ושל כל המכשירים המחוברים אליה בכל זמן נתון. ה-Score יעניק "ציון נורמה" לכל בית, שיהווה את הציון האופטימלי ביותר עבור אותה הרשת, וישמש בין היתר כבסיס לתיקונים אוטומטיים של תקלות הנוגעות לחיבוריות, לאחר תיקון ומיטוב הגלישה ברשת הביתית, הלקוח יקבל חיווי באמצעות הודעת פוש באפליקציה של בזק.

הציון שיקבע לרשת ייעל בנוסף את הממשק שבין הלקוח לנציג ויאפשר שדרוג משמעותי של חווית השירות. ציון הרשת יהיה חשוף בפני נציגי השירות, והמערכת תציע לנציג תובנות ודרכים שיסייעו לו בפתרון תקלות במהירות וביעילות. בדומה לכך, טכנאי שיגיע לבית הלקוח לא יסתפק בתיקון סטנדרטי של מהירות גלישה, אלא יוודא שהרשת עומדת על הציון המקסימלי שנקבע עבורה.

מהחברה נמסר, כי בבית ממוצע בישראל יש בין 12-15 מכשירים מחוברים (טלפונים, מחשבים ניידים, טלוויזיות, קונסולות משחק ומכשירים חכמים נוספים), כך שמדובר במדד חכם שנקבע על סמך ניטור של כ-10 מיליון מכשירים שמחוברים לרשת האינטרנט של בזק. בזק מדגישה כי ניטור הרשת השוטף הוא מוצפן ומאובטח וישמש לטיפול תקלות בלבד תוך שמירה מלאה על פרטיות הלקוח.

"הטיפול באיכות הגלישה בבית הלקוח ותיקון קשיים בחיבור לאינטרנט, התאפשר עד כה על ידי בדיקת תשתית הסיבים או הנחושת של הלקוח, הגדרת הנתב או הוספת מכשירים מגדילי טווח. אולם מעתה מערכת ה-AI החדשה של בזק תאבחן ותתקן תקלות ברשת באופן אוטומטי, עוד לפני שהלקוח ירגיש בהן, הן בבית הלקוח והן ברשת הפרוסה מחוצה לו", נמסר מבזק.

בנוסף, בהמשך השנה בזק תשיק בוט AI קולי, שפיתחה ביחד עם חברת Wonderful. בוט צפוי לספק מענה במספר שפות, יזהה את מין הדובר, את קצב וטון הדיבור שלו ואפילו את מצב רוחו ותחושותיו, ו"יתאים את המענה הדרוש לו באופן המדויק והמותאם ביותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר