צריך לתת טיפ לרובוט? השירות החדש של דור-דאש

ענקית המשלוחים האמריקנית משיקה שירות משלוחים של רובוטים אוטונומיים בשיקגו ולוס אנג'לס • יותר מ-600 בתי עסק כבר הצטרפו למיזם • בחברה מדגישים: "לא צריך רכב של שני טון כדי להביא שתי מנות המבורגר"

השליח הרובוטי מוכן לצאת לדרך. צילום: DoorDash

חברת דור-דאש (DoorDash), מענקיות שירותי משלוחי המזון בארה"ב, החלה לאחרונה להפעיל משלוחים באמצעות רובוטים אוטונומיים בערים לוס אנג'לס ושיקגו. המהלך מתאפשר הודות לשיתוף פעולה עם חברת Coco Robotics, המתמחה בפיתוח רובוטים למשלוחים אורבניים.

לקוחות יוכלו לקבל משלוחים באמצעות רובוטים שינועו על המדרכות, כשהשירות זמין כבר עכשיו אצל יותר מ-600 בתי עסק שהצטרפו ליוזמה. הרובוטים תוכננו במיוחד לניווט בסביבה עירונית צפופה, תוך הימנעות ממכשולים ושמירה על בטיחות הולכי הרגל.

ניסיון קודם של החברה בהלסינקי, פינלנד, באמצעות וולט, המותג הבינלאומי של החברה, הוכיח את היתכנות המיזם. לפי נתוני החברה, הרובוטים של Coco ביצעו למעלה מ-100 אלף משלוחים מוצלחים במהלך שלב הפיילוט הראשוני.

"לא כל משלוח צריך מכונית במשקל שני טון רק כדי להביא שתי מנות המבורגר", אמר האריסון שי, סמנכ"ל בכיר במחלקת המו"פ של דור-דאש, בהתייחסו ליתרונות הסביבתיים של הטכנולוגיה החדשה. הרובוטים פועלים ללא פליטת מזהמים ומהווים אלטרנטיבה ירוקה למשלוחים המסורתיים.

המהלך הוא חלק ממגמה רחבה יותר בחברה לקידום משלוחים מודולאריים, המשלבים עובדים אנושיים, רחפנים ורובוטים אוטונומיים. מטרת החברה היא "לענות על הביקוש הגובר תוך הפחתת העלויות והפליטות".

כחלק מאסטרטגיה זו, דור-דאש חתמה על שיתוף פעולה עם חברת Wing להפעלת משלוחים באמצעות רחפנים בארה"ב ובאוסטרליה. 

דור-דאש אינה היחידה בתחום המשלוחים המתנסה ברובוטיקה. Grubhub, מתחרה מרכזית, החלה לאחרונה להפעיל רובוטי משלוחים בקמפוסים אוניברסיטאיים, ואילו אובר איטס הרחיבה את פעילות המשלוחים האוטונומיים שלה ליפן.

מעריכים כי התחרות הגוברת בתחום זה תוביל להוזלת עלויות המשלוח לצרכן הסופי, אך מנגד עולות שאלות לגבי עתידם של עשרות אלפי עובדי משלוחים שעלולים למצוא את עצמם מיותרים בעידן האוטונומי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר