"אדיטס" (Edits), אפליקציית עריכת הווידאו המבטיחה והמדוברת של מטא, הייתה אמורה להיות המהלך הגדול של החברה מול היריבה הגדולה שלה - טיקטוק - אך ההשקה שלה, שתוכננה ל-13 במארס 2025 נדחתה וכעת תאריך היעד העדכני הוא 30 באפריל. הדחייה אולי מאכזבת, אבל גם מעלה עוד יותר את רף הציפיות: האם אינסטגרם תצליח להתחרות בפלטפורמת עריכת הוידאו של טיקטוק?
המאבק על שוק עריכת הוידאו
קאפקאט, אפליקציית העריכה של ByteDance – חברת האם של טיקטוק – הפכה לאחד מהכלים הדומיננטיים ביותר בשוק יצירת הווידאו. היא משרתת מיליוני יוצרים, ממשפיעני רשת ועד מותגים בינלאומיים, ומאפשרת להם לייצר תוכן מגוון במהירות ובעזרת מגוון כלים אינטואיטיביים שיכולים להפוך כל סרטון פשוט לחגיגה לעיניים.
לטיקטוק יש כיום למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, והחיבור הישיר בין האפליקציות הפך את קאפקאט לחלק בלתי נפרד מתהליך יצירת התוכן בפלטפורמה הסינית. מהצד של מטא, אינסטגרם נהנית מקהל עצום של כ-2.4 מיליארד משתמשים פעילים בחודש – אך עד כה לא הציעה כלי עריכה עצמאי שיאפשר ליוצרים לעבוד מחוץ לאפליקציה עצמה. אדיטס עשויה למלא את החוסר הזה ולחזק עוד יותר את מעמדה של אינסטגרם בקרב יוצרי תוכן.
מבוסס על בינה מלאכותית
אדיטס צפויה להציג אפשרויות עריכה מתקדמות שמבוססות על בינה מלאכותית, כולל תיקונים חכמים והמלצות לשיפורים ולתוספות בזמן אמת. בין היתר, האפליקציה תציע אזור ייעודי בשם "אזור השראה", שבו ניתן יהיה לשתף טיוטות, לדפדף בין רעיונות של אחרים ולהתחבר לטרנדים חמים.
בנוסף, אחת מהיכולות המדוברות ביותר שצפויות להיכלל היא תרגום ודיבוב אוטומטי של תוכן לשפות נוספות - מה שיאפשר ליוצרים להרחיב את הקהל שלהם בקלות ובמהירות.
כאמור, האפליקציה צפויה לצאת באופן רשמי ב-30 באפריל, אבל היא זמינה כבר עכשיו להזמנה מוקדמת באתר הרשמי שלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
