תקלה משמעותית פגעה היום (שני) בשירותי הבינה המלאכותית של OpenAI, כאשר אלפי משתמשים ברחבי העולם דיווחו על קשיים בגישה ל-ChatGPT, הצ'אטבוט הפופולרי של החברה.
על פי נתונים מאתר DownDetector, המנטר הפסקות בשירותים מקוונים, התקלה השפיעה על משתמשים רבים בארה"ב ובבריטניה, שהתקשו להשתמש באפליקציות ChatGPT ו-Sora. הדיווחים הראשונים על התקלה החלו להגיע ביום שני בבוקר (שעון ארה"ב).
OpenAI אישרה כי השירות חווה "שיבושים חלקיים" והודיעה כי היא חוקרת את הסוגיה. בשעה 14:26 (שעון ישראל) פרסמה החברה הודעה לפיה "הבעיה זוהתה ותיקון מיושם כעת". ארבע דקות מאוחר יותר, עדכנה החברה כי "התיקון יושם ואנו מנטרים את התוצאות".
בשעה 14:43 הכריזה OpenAI כי הבעיה נפתרה, אולם למרות ההודעה הרשמית, משתמשים רבים המשיכו לדווח על קשיים בגישה לשירות. נכון לשעת פרסום הידיעה, טרם הובהר מה גרם לתקלה ומתי צפוי השירות לחזור לפעילות מלאה עבור כלל המשתמשים.
מומחי אבטחת סייבר מעריכים כי תקלות מסוג זה עלולות לנבוע ממגוון גורמים, החל מבעיות תשתית טכנית ועד עומסי שרתים בלתי צפויים. מערכות בינה מלאכותית כמו ChatGPT צורכות משאבי מחשוב אדירים. כל עלייה פתאומית בביקוש או תקלה בתשתית הענן יכולה להוביל לקריסה זמנית של השירות.
תקלה זו מדגישה את התלות הגוברת של ארגונים ומשתמשים פרטיים בשירותי בינה מלאכותית, ומעלה שאלות לגבי היכולת של חברות כמו OpenAI לספק שירות יציב בתקופות של ביקוש גובר.
ChatGPT, שהושק בנובמבר 2022, הפך במהירות לאחד מכלי הבינה המלאכותית הפופולריים בעולם, עם למעלה ממאה מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. הצ'אטבוט מסוגל לבצע מגוון רחב של משימות, מכתיבת טקסטים ועד לכתיבת קוד תוכנה, ומשמש הן חברות והן משתמשים פרטיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו