לאחר הסערה: הקמפיין הישראלי "איפה היו העיניים שלכם ב-7 באוקטובר?" חזר לאינסטגרם

הקמפיין שעלה בתגובה לקמפיין הפרו פלשתיני "כל העיניים על רפיח", הוסר מוקדם יותר מהרשת החברתית לאחר שחשבון האינסטגרם של היוצר נחסם • הסטורי כלל איור שנוצר באמצעות בינה מלאכותית, בו נראה תינוק עם שיער ג'ינג'י המסמל את כפיר ביבס שנחטף ב-7 באוקטובר • עובדת במטא ישראל הודיעה שהקמפיין עלה מחדש

"איפה העיניים שלכם היו ב-7 באוקטובר": הקמפיין שנחסם - ועלה מחדש . צילום: צילום מסך, מתוך אינסטגרם

קמפיין התגובה הישראלי לקמפיין הפרו פלשתיני "כל העיניים על רפיח" ששותף על ידי מיליונים באינסטגרם כולל ידוענים רבים והוסר אתמול (רביעי) מהרשת החברתית, עלה מחדש, כך הודיעה מעיין שריג סמנכ"לית תקשורת ושותפויות במטא. 

מוקדם יותר חשבונו של היוצר הישראלי העומד מאחוריו, בנג'מין גיארמון, נחסם מהפלטפורמה. כפועל יוצא מהסרת החשבון נעלמו גם כל אלפי השיתופים שלו.  "הטמפלט חסר לאוויר יחד עם כל השיתופים לפני המחיקה", כתבה שריג. 

הסטורי שהעלתה מעיין שריג, סמנכ"לית תקשורת ושותפויות במטא, צילום: צילום מסך

הסטורי שיצר גיארמון כלל איור שנוצר באמצעות בינה מלאכותית, בו נראה תינוק עם שיער ג'ינג'י המסמל את כפיר ביבס הפעוט שנחטף ב-7 באוקטובר, לצד איור של מחבל נוח'בה כשמעל נכתב "?Where were your eyes on October 7" ("היכן היו העיניים שלכם ב-7 באוקטובר"), וזאת כאמור בתגובה לקמפיין הפרו פלשתיני בו נכתב "All eyes on Rafah" מעל לתמונה של עשרות אוהלים במחנה פליטים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by יוסף חדאד - Yoseph Haddad (@yosephhaddad)

כצפוי, ההסרה עוררה כעס עצום, והתגובות הזועמות הציפו את הרשת. "הסטורי עם התמונה הזו שותף במאות אלפי חשבונות מאתמול כמענה לקמפיין האנטי ישראלי תחת הסלוגן 'כל העיניים על רפיח'", כתב פעיל ההסברה יוסף חדאד והוסיף: "ומה קרה? אינסטגרם פשוט הסירה אותו. יש צעד יותר מובהק שאפשר לעשות כדי לבחור בצד של תומכי הטרור?", שאל חדאד.

מפורסמים רבים נוספים הגיבו גם הם על הסערה. "הייתי מאשים את צוקרברג ששכח שהוא יהודי. אבל כל כך הרבה כאן שכחו שהם יהודים", כתב הזמר רותם כהן והוסיף: "השיח כאן הוא על צוקי ועל ההתעלמות שלו מהיותו יהודי ועל כמה חבל שבכוחו לבלום המון שנאה ליהודים והוא לא נוקף אצבע. לא החלטתי מי הוא יהודי, אלא העולם החליט. מארק הוא יהודי כמו שאתה יהודי, גם אם 'אתה לא מגדיר את עצמך'. צר לי לומר לך אבל כשתהיה בבית מלון ודלת לידך ישהה פלשתיני, כשהוא יסביר מי בחדר לידו הוא יגיד 'דלת לידי נמצא יהודי ויוסיף קללה'".

סטורי חלופי שעלה באינסטגרם,

"אנטישמיות טהורה", כתב השחקן אורי לייזרוביץ כשדניאל עמית מוסיפה: "בני ז**ות". "די חייבים לקחת את זה לקונגרס", דרשה שרי גבעתי. "כל מה שקורה עם המדיניות שלהם זה ביזיון", הוסיפה. נטלי דדון כתבה בציניות: "כמה מפתיע. אחרי שחיסלו לנו את החשבונות ושמו על פעילי הסברה מגבלות הזויות! שואה סושיאלית!".

מייסד מטא, מארק צוקרברג, צילום: רויטרס

ממטא נמסר: "התמונה הזו לא מפרה את המדיניות שלנו, ואפשר לשתף אותה בפלטפורמות שלנו. אנחנו פועלים כדי להבין איזו בעיה טכנית הובילה להסרה שלה בטעות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר