קנס כבד: מטא תשלם עשרות מיליונים למדינת ישראל

בית הדין לתחרות אישר את הצו המוסכם בין הממונה לחברת האם של פייסבוק ואינסטגרם • ההסכם הגיע לאחר שענקית הטק לא דיווחה בזמנו על שתי עסקאות שביצעה עם הסטארטאפים "רדקיקס" ו-"סרוויס פרנד"

האפליקציות של מטא. . צילום: אי.אף.פי

בית הדין לתחרות אישר היום (ראשון) את הצו המוסכם בין הממונה לענקית הטק מטא, חברת האם של הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, ו-וואטסאפ. במסגרת הצו התחייבה מטא לשלם 25 מיליון שקלים לאוצר המדינה, ולדווח בעתיד על מיזוגים שבכוונתה לבצע.

הצו המוסכם גובש בעקבות שתי עסקאות מיזוג שביצעה מטא עם חברות הסטארט אפ הפרטיות רדקיקס וסרוויס פרנד, שענקית הטק לא דיווחה עליהן בזמנו לרשות התחרות.

צוקרברג מעיד בפני הסנאט. לא רק בארה"ב מטא עומדת על המוקד, צילום: אי.אף.פי

בהחלטה, ציין בית הדין לתחרות כי "מדובר במיזוגים שאינם אופקיים, שלא עלה לגביהם חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות או פגיעה בציבור, כך שהפגם הוא באי דיווח כשלעצמו. טיפול בפגם מסוג זה על דרך תשלום סכום לאוצר המדינה הוא מסלול ראוי. משנעשה הוא בהסכמה והסכום גבוה יחסית, נראה כי יש לאשרה".

בבית הדין התייחסו גם לרכישות ומיזוגים עתידיים שמטא עשויה לבצע: "התחייבויותיה העתידיות של מטא, לרבות התחייבותה לדווח על מיזוגי חברות שלה ושל גורמים בשליטתה, ראויות אף הן משום שמבטיחות הן שאם בעתיד הקרוב יקרה מקרה דומה בישראל, עשוי הדבר לפעול לחובתה של מטא, משום שמדובר יהיה לא רק בהפרת חוק, אלא גם בהפרת התחייבות שניתן לה תוקף של צו מוסכם, וממילא הסנקציה עשויה להיות חמורה יותר".

מחברת מטא לא נמסרה תגובה נכון לכתיבת שורות אלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר