יש לאן להשתפר: 5 הפיצ'רים שיהפכו את ספוטיפיי פרימיום למשתלם

גרסת הפרימיום של ספוטיפיי מציעה חווית האזנה למוזיקה ללא פרסומות, יכולת לבחור שירים בטלפון שלך, איכות צליל מעט טובה יותר, אך האם זה שווה את זה? • אלו הפיצ'רים שבאמת היינו רוצים לראות בגרסה המשודרגת של שירות הסטרימינג

ספוטיפיי. צילום: רויטרס

שירות הפרימיום של ספוטיפיי מציע חווית האזנה למוזיקה ללא פרסומות, האזנה לא מקוונת, יכולת לבחור שירים בטלפון שלך, מילים ואיכות צליל מעט טובה יותר. האם אלו באמת נחשבים "פיצ'רים", או שאנחנו פשוט משלמים לספוטיפיי כדי לא לסבול עם התוכנית החינמית? בחרנו עבורכם פיצ'רים נוספים שהיו משדרגים את חווית ההאזנה בספוטיפיי. 

יצירת פלייליסטים דומים

"צור רשימת השמעה דומה" היה פיצ'ר שהיה לספוטיפיי במשך שנים, אבל לאחרונה הם הסירו אותו. הפיצ'ר הזה יצר פלייליסטים דומים לפלייליסט שכבר קיים.

אחד החסרונות שהיו לו, זה שהוא עבד רק על הפלייליסטים שאתם יוצרים, כך שלא יכולתם ליצור פלייליסטים על סמך פלייליסטים של אנשים אחרים. פיצ'ר ה-"Smart Shuffle" החליף למעשה את הפיצ'ר הזה, לאחר הסרתו מהאפליקציה, והוא עובד לא רע - רק שהוא לא מספק את כמות המגוון של הפיצ'ר המקורי.

פורמטי סאונד ללא אובדן איכות

פורמטי סאונד כמו FLAC ו-ALAC מספקים איכות צליל טובה יותר על פני MP3 מסורתי. טכנולוגיית האודיו הזו, משתמשת באלגוריתמי דחיסה המשמרים את רמת האיכות המקורית. אודיו ללא אובדן איכות זמין כבר זמן רב בפלטפורמות סטרימינג מתחרות כמו Apple Music ו-Tidal. 

ספוטיפיי פרימיום עדיין מוגבל ל"אודיו באיכות גבוהה", המועבר ב-MP3 במהירות של 320 קילובייט, בניגוד ל-160 קילובייט בגרסה החינמית. בעוד שההבדל בין MP3 ברזולוציה גבוהה ללא אובדן איכות לא מורגש מיד, אפשר בהחלט להבחין בו בציוד שמע באיכות גבוהה. 

חברת ספוטיפיי מדברת על הזרמת אודיו ללא אובדן איכות כבר מאז 2021, אבל היא עדיין לא כאן ונשמח לראות אותו עוד השנה, שכן זה אחד הפיצ'רים המשמעותיים בהאזנה למוזיקה. 

ספוטיפיי, צילום: רויטרס

חסימת שיר 

אמנם זה אפשרי להסתיר שירים בספוטיפיי (ולחסום אמנים מהאפליקציה לנייד), אבל זה לא דומה לחסימה מוחלטת שלהם. שירים מוסתרים לא יתנגנו בפלייליסט הספציפי הזה, אבל הם עדיין יופיעו בפלייליסטים אחרים. כמו כן, אתם לא יכולים להסתיר שירים מכל רשימת השמעה, וזה לא עובד גם על אלבומים.

למרות שעדיין אין לספוטיפיי פרימיום פיצ'ר לחסימת שירים, אתם יכולים להשיג אותו בחינם באפליקציות אחרות. 

סטוריז בספוטיפיי, צילום: ינון בן שושן

תגובות על שירים

זה נכון שתגובות על שירים בדרך כלל אומרות דברים רגילים כמו "וואו", "מדהים" או "אני מוסיף את זה לפלייליסט שלי", אבל תגובות יכולות להוסיף ערך לחווית ההאזנה המוזיקלית.

תגובות מוסיפות אלמנט אינטראקטיבי שיוצר תחושת קהילה בקרב מאזיני מוזיקה נלהבים. אפשר לנהל כל מיני שיחות עם מעריצים אחרים של שיר או אמן מבלי שתצטרכו לעבור לפלטפורמה אחרת. שיתוף המחשבות, הדעות והפרשנויות שלכם לשיר יצרו חווית האזנה עמוקה ומספקת יותר.

תלמידים בכיתה מגיבים ברשת , צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

עיצוב מותאם אישית

מבחינה עיצובית, ספוטיפיי היא אחת האפליקציות המשעממות ביותר בתעשייה. היא במצב כהה באופן קבוע ומשלבת רק ירוק ולבן על גבי רקע שחור. התאמה אישית של המראה של ספוטיפיי היא תכונה נוספת הזמינה באפליקציות אחרות, כמו למשל "Spicetify".

דרך ערכות העיצוב של "Spicetify", ניתן לשנות את צבעי הפלטפורמה ולהזיז כמה מרכיבי ממשק, אך לרוב המראה עדיין דומה לספוטיפיי הישן. ספוטיפיי פרימיום יכולה להוסיף ערכות נושא הכוללות שיפוץ מלא, אמצעים חזותיים מעניינים וממשקים יצירתיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר