מחיר הסקרנות: אחרי אסון 'טיטאן', צוללת תענוגות חדשה מתכוננת למסע למצולות

הצוללת החדשה של חברת Triton Submarines נראית כאילו נלקחה מסרט מדע בדיוני • בקרוב, היא צפויה לצאת למסעה הראשון עם קבוצת נוסעים מאושרת • אבל על הצלילה המצופה מעיב צל כבד של צוללת אחרת, שטבעה לפני כשנה

הדמיה של הצוללת במצולות. חוויה פנורמית ייחודית. צילום: Triton Submarines

תארו לעצמכם שיכולתם להחליף את הרעש וזיהום האוויר מעל לאדמה, בשקט ובכחול שמתחת לפני הים, כשאתם נמצאים בצוללת משוכללת שכאילו נלקחה מסרט מדע בדיוני. זו בדיוק החוויה אותה מציעה הצוללת החדשה של חברת Triton Submarines.

הצוללת Triton 660/9 AVA איננה עוד צוללת טיפוסית. הכלי מגיע בצורה של בועה, מה שמאפשר לשוהים בה תצפית פנורמית מרהיבה של המצולות. פנים הצוללת הוא סוג של "זיקית" שניתן בקלות לשנותו לבר קוקטיילים או לקזינו בהתאם לרצונם של הנוסעים.

מבט מקרוב על הצוללת Triton 660/9 AVA, צילום: Triton Submarines

נופים עוצרי נשימה

הצוללת יכולה להגיע לעומק מירבי של כ - 200 מטרים, עם גישה לנופים תת-ימיים עוצרי נשימה. הצוללת יכולה לשוט באוקיינוסים במהירות מירבית של כשלושה קשרים (כ -5.5 קמ"ש) ולשהות מתחת למים במשך כ-12 שעות.

צלילתה המסחרית הראשונה של Triton 660/9 AVA צפויה לצאת לדרך בקרוב באוסטרליה, והנוסעים ברי המזל שיצטרפו למסע הייחודי יזכו לקבל תצפית על שונית המחסום הגדולה – שונית האלמוגים הגדולה ביותר בעולם.

הצוללת הזעירה "טיטאן" שנעלמה באוקיינוס האטלנטי. צל כבד על תחום תיירות המצולות, צילום: איי.פי.

היסטוריה אפלה

למרות הציפייה והאופטימיות, על מסעה הראשון של הצוללת החדשה מעיב צל כבד - לפני כשנה טבעה הצוללת "טיטאן" של חברת OceanGate במצולות, כשהיא לוקחת איתה את כל מי שהיה על סיפונה.

לאחר מספר ימים של חיפושים, מומחים קבעו כי הצוללת ככל הנראה לא הצליחה לעמוד בלחץ הגדול שבתחתית האוקיינוס והתפוצצה בדרכה למטה. שרידי הצוללת שנמצאו בסופו של דבר איששו את ההנחה הזו.

במקביל, מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת יוסטון ואוניברסיטת מינסוטה שפורסם לאחרונה ודווח ב"אינדפנדנט", מאשש באופן סופי את הטענה כי היה זה החומר ממנו נבנתה הצוללת שהוביל לכשל ולמותם של ארבעת האנשים שהיו על סיפונה.

הצוללת הזעירה "טיטאן" לפני הצלילה האחרונה, צילום: אי.פי

מחברו הראשי של המחקר, רוברטו בלאריני, הדגיש כמה העיצוב של הצוללת היה גרוע, וטען כי "החומר שממנו נבנתה הצוללת 'טיטאן' היה מורכב מסיבי פחמן – חומר שידוע היטב ככזה הרגיש לשינוי בלחצים".

"גוף הצוללת החל לצבור נזקים, שהלכו והתגברו עם כל צלילה, מה שהוביל בסופו של דבר לפגיעה בקשיחות ובחוזק שלו. את העובדה הזאת יש להוסיף לפגמים שכבר הוכחו בעיצוב של הצוללת, שהיה בעייתי בלשון המעטה", כך לדבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר