גוגל בצעד חריף נגד העובדים הפרו-פלשתינים שהתפרעו במשרדי החברה

יממה לאחר שקבוצת עובדים השייכים לארגון "בלי טכנולוגיה לאפרטהייד" התפרעו במשרדי גוגל קלאוד בארה"ב, הודיעה ענקית הטק כי החליטה לפטר את העובדים הסוררים • "לא נסבול התנהגות המפרה את המדיניות שלנו"

משרדי גוגל קלאוד בארה"ב. קבוצת העובדים המתפרעים פוטרה.. צילום: רויטרס

לאחר ש-28 מעובדיה התפרצו אתמול (רביעי) למשרדי גוגל קלאוד במחאה על קשרים כלכליים של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית עם ממשלת ישראל, והשתלטו למשך זמן קצר על משרדו של המנכ"ל תומס קוריאן, הודיעה היום ענקית הטק כי החליטה לפטר את אותם העובדים.

העובדים המפוטרים היו מעורבים כאמור במחאה של ארגון בשם "בלי טכנולוגיה לאפרטהייד", המפגינה נגד מעורבותה של גוגל בפרויקט "נימבוס" – חוזה בתחום הענן בין החברה, אמזון וממשלת ישראל בשווי 1.2 מיליארד דולר.


במהלך המחאה, כמה מהמפגינים התפרצו למשרדו של המנכ"ל קוריאן וסירבו לעזוב "עד שהחברה תפסיק לעשות עסקים עם ישראל". הם פונו זמן קצר לאחר מכן על ידי כוחות המשטרה והביטחון שהגיעו למקום.

גוגל נגד העובדים הסוררים

בתזכיר שנשלח לכל העובדים לאחר האירוע, טען כריס רקאו, ראש האבטחה העולמית של גוגל, כי "להתנהגות כזו אין מקום במקום העבודה שלנו ואנחנו לא נסבול אירועים מהסוג הזה". רקאו הזהיר בנוסף כי "הרוב המכריע של העובדים שלנו עושים את הדבר הנכון. אך אם אתם מהבודדים שחושבים שאנחנו הולכים להתעלם מהתנהלות שמפרה את המדיניות שלנו, חשבו שוב".

הוא המשיך וטען כי גוגל לא תהסס לנקוט בהליכים נגד מפרי הסדר בחברה: "החברה מתייחסת לאירועים מסוג זה ברצינות רבה, ואנו נמשיך ליישם את המדיניות ארוכת השנים שלנו כדי לנקוט בפעולה נגד כל התנהגות שתפר את הסדר בחברה".

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי.אפס סובלנות למתפרעים., צילום: GettyImages

כזכור, לפני כחודש ענקית הטק פיטרה מהנדס שהתפרץ לדבריו של ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, וצעק כי הוא לא מעוניין שעבודתו תשמש לצורכי "מעקב ורצח עם בעזה". המקרה התרחש במהלך אירוע Mind the Tech, כנס שנתי לקידום תעשיית הטכנולוגיה הישראלית שהתקיים בניו יורק.

בהצהרה רשמית מטעם ארגון "בלי טכנולוגיה לאפרטהייד" נמסר בתגובה לפיטורים כי "מדובר בפעולת תגמול נקמנית ובוטה". "בשלוש השנים שבהן מחינו נגד פרויקט 'נימבוס', עדיין לא קיבלנו מענה משום בכיר לגבי החששות שלנו. לעובדי גוגל יש את הזכות למחות בדרכי שלום על התנאים וההגבלות של העבודה שלנו", כך לשון ההצהרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר