עובדי גוגל נגד ישראל: מאות חתמו על מכתב מחאה להנהלת החברה

המכתב קורא לענקית הטק להסיר את חסותה מכנס בניו יורק שמטרתו לתמוך בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית • "תוציאו התנצלות ותעמדו לצד אלו שהתייאשו מהמצב בעזה" • על המכתב חתומים חברי קבוצה שפועלת לעצור פרויקטים טכנולוגיים של ישראל עם גוגל ואמזון

הפגנה פרו-פלשתינית בסמוך לאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, בחודש שעבר. צילום: איי.אף.פי.

יותר מ-600 עובדי גוגל חתמו על מכתב המופנה להנהגת החברה, בדרישה שתסיר את חסותה על Mind the Tech, כנס שנתי לקידום תעשיית הטכנולוגיה הישראלית המתקיים בניו יורק השבוע.

"אנו מבקשים כי תסירו את חסות החברה מהכנס, תוציאו התנצלות ותעמדו לצד 'גוגלרים' (כינוי לעובדי החברה; ד"ג) ולקוחות החברה, שהתייאשו מאובדן החיים בעזה", לשון המכתב.

האירוע בן היומיים החל אתמול (שני), וצפוי להסתיים מחר בערב. מטרתו היא להדגיש את חוסנה של תעשיית הטכנולוגיה הישראלית, במיוחד לנוכח הקשיים שעימם מתמודדת ישראל מאז 7 באוקטובר.

הדברים החלו להסלים כבר במהלך האירוע עצמו, כשדבריו של ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, הופרעו בידי אחד מהמהנדסים של גוגל שהיה בקהל, שצעק כי הוא לא מעוניין שעבודתו תשמש לצורכי "מעקב ורצח עם בעזה". לפי הדיווחים, המהנדס הוצא מהאולם לאחר מכן.

הפגנה אנטי־ישראלית באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, 14 באוקטובר 2023, צילום: איי.אף.פי.

יש לציין כי גוגל מופיעה בתור נותנת חסות "זהב" של הכנס באתר האירוע, מה שמעיד על כך שהיא אחד מהספונסרים הראשיים. דוברים נוספים בכנס כללו את ראש עיריית ניו יורק, ראש עיריית ירושלים וראש המשרד לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר.

פעילות עוינת נגד ישראל - גם בתעשיית הטכנולוגיה

לפי הדיווח שעלה ב-WIRED, המכתב הפנימי נגד השתתפותה של גוגל בכנס נכתב גם בידי כמה מחברי No Tech for Apartheid, קבוצה הקוראת לעצור את "פרויקט נימבוס" - חוזה מחשוב ענן בשווי 1.2 מיליארד דולר שעליו חתמה ממשלת ישראל מול גוגל ואמזון בשנת 2021.

מנכ"ל גוגל בכנס הבינה המלאכותית של החברה בשנה שעברה. עובדים מוחים על המשך שיתוף הפעולה עם ישראל. ארכיון, צילום: אי.פי

No Tech for Apartheid טוענת כי תנאי החוזה עלולים לאפשר שימוש בטכנולוגיות ענן של חברות אמריקניות, כולל כלי בינה מלאכותית, למטרות צבאיות של ישראל בעזה, כמו מעקב אחר אזרחים.

עוד נודע כי המכתב הקורא לגוגל להפסיק את הקשר עם כנס Mind the Tech הופץ באמצעות רשימות תפוצה פנימיות של עובדים מוסלמים, ערבים ואנטי-ציוניים, שבהם עובדי גוגל במשרה מלאה וכן עובדים זמניים, ספקים וקבלנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר