"פוטנציאל של מיליארדי דולרים": בני אדם מחליפים בני זוג בבינה מלאכותית

כשגבר צעיר הודה בפני גרג אייזנברג, מנכ"ל חברת הייטק, שהוא מוציא אלפי דולרים בחודש על "בנות זוג מבוססות AI", הוא היה בטוח שמדובר בבדיחה • אבל שוק הצ'אטבוטים המציעים אינטרקציה אנושית ורומנטית לבני אדם, הוא רחוק מלהיות מצחיק

זוג אוהבים אנושי. מה יקרה כשבינה מלאכותית תיכנס באמצע?. צילום: צויר באמצעות הבינה המלאכותית Leonardo.Ai

אם תשאלו את גרג אייזנברג, מנכ"ל ומייסד חברת Late Checkout, זה רק עניין של זמן עד שמישהו יבנה את אפליקציית ההיכרויות הבאה שתהיה שווה מיליארד דולר – והיא בכלל לא תשדך בין בני אדם אמיתיים, אלא בין אנשים ובין "בני זוג מבוססי AI".

בפוסט שפרסם אייזנברג ברשת החברתית X, הוא שיתף כי פגש גבר צעיר, רווק בן 24, שהודה בפניו כי הוא "מוציא 10,000 דולרים בחודש על בנות זוג מבוססות AI". אייזנברג טען כי בהתחלה הוא חשב שמדובר בבדיחה, אבל מהר מאוד התברר לו שמדובר בתופעה אמיתית לחלוטין.

סין קוראת לקיום שיחות בנושא השליטה בבינה מלאכותית. AI והשפעותיו מעסיקים מנהיגים רבים בעולם צילום: רויטרס

כשאייזנברג שאל את הצעיר מה הוא אוהב בזה, האיש השיב לו: "יש אנשים שמשחקים משחקי מחשב, אני משחק עם בנות זוג מבוססות בינה מלאכותית, אותן אני יכול לבנות ולהתאים לרצונות שלי. בסופו של יום, זה די כמו אפליקציית היכרויות".

אייזנברג טוען עוד כי הצעיר הצהיר על העדפתו לשני אתרים - Candy.ai ו-Kupid.ai. הראשון מגדיר את עצמו כ"חווית  בת הזוג מבוססת הבינה המלאכותית האולטימטיבית, המציעה צ'אטים סוחפים ומותאמים אישית".

לדבריו, השיחה עם הצעיר הותירה אותו "חסר מילים". "זה רק עניין של זמן עד שמישהו יעלה על הקונספט של פלטפורמת היכרויות שבה בני אדם משודכים לדמויות מבוססות AI שתהיה שווה מיליארד דולר", כך לדבריו.

חיקוי של אינטרקציות אנושיות

שיחות בעלות אופי רומנטי/ארוטי בין בני אדם וצ'אטבוטים מבוססי AI זהו לא עניין חדש. אתרים כמו Romance.AI מציעים שירות של היכרויות וירטואליות, בה בני אדם יכולים לבנות לעצמם בני זוג וירטואליים, איתם הם יכולים לחלוק תחומי עניין ובעצם לחקות אינטרקציה אנושית אמיתית".

אפליקציה נוספת, Forever Companion, מציעה למשתמשים שיחות צ'אט עם בוטים המבוססים על משפיעני רשת פופולריים. פלטפורמות כמו Nomi.ai ו-Soulmate אפילו מעודדות משחקי תפקידים ארוטיים בין המשתמשים לבין המערכת.

האינטרקציה בין בני אדם לבינה מלאכותית הופכת לאינטימית יותר ויותר. אילוסטרציה, צילום: צויר על ידי הבינה המלאכותית של Bing

התעניינות גוברת ב-AI רומנטי

סקר שנערך לאחרונה מצא שכמעט 20 אחוזים מהאמריקנים "פלרטטו" עם צ'אטבוטים (או במילים אחרות השתמשו בהם לטובת אינטראקציה רומנטית), כאשר כמעט מחצית מהמשיבים (47.2 אחוזים) השיבו כי עשו זאת מסקרנות.

במקביל, כ-24 אחוזים מהמשיבים השיבו בכנות שהם השתמשו בצ'אטבוטים למטרות רומנטיות במטרה להפיג את בדידותם ולקיים אינטראקציה מסוג כלשהו. נתון מעניין נוסף -17 אחוזים מהנשאלים העידו כי לא הבינו כלל שהם מדברים עם AI.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר