מחווה מרגשת: חברת טק ישראלית יצרה סיכת הזדהות עם מסר מיוחד

חברת "ננו דיימנשן" הדפיסה סיכות הזדהות הכוללות עליהן חריטה של שמות כל 134 החטופים והחטופות, אותן הם יחלקו לבני המשפחות • מהחברה נמסר: "היוזמה נועדה להביע תמיכה במשפחות החטופים, אנחנו איתם בלב ובנפש"

סיכת ההזדהות שהודפסה עם שמות כל החטופים עליה. צילום: ננו דיימנשן

כגודל שערה אנושית: חברת מדפסות התלת-ממד "ננו דיימנשן" הדפיסה את שמות 134 החטופים על סיכה צהובה לאות הזדהות עם מאבק המשפחות, שכבר חצי שנה נאבקות על מנת לקדם עסקה שתחזיר את יקיריהן הביתה.

כל שם ושם הודפס בעובי קו של 5 מיקרון ובגודל מילה ממוצע של כ-80 מיקרון - כגודלה של שערה אנושית. הסיכות הודפסו על ידי שימוש במדפסת התלת ממד המתקדמת "טרה" המיוצרת על ידי החברה. החומר הצהוב (רזין) בו נעשה שימוש בהדפסה, נרקח במיוחד למטרה זו. תהליך ההדפסה המורכב ארך כ-24 שעות והניב מגש המכיל שש סיכות ייחודיות.

סיכת ההזדהות שהודפסה. השמות החרוטים בה הם בגדול של שיערה, צילום: ננו דיימנשן

החברה תייצר 134 סיכות, אותן תמסור למשפחות החטופים. פיתוח החומר נעשה על ידי ד"ר נועם סידלמן, כימאי בחברה, ואת המחווה יזמו ד"ר רעות דיאמנט, ראש צוות בננו דיימנשן, וערן מקובר - מהנדס מכונות בחברה.

מננו דיימנשן נמסר כי "היוזמה נועדה להביע תמיכה במשפחות החטופים ולשמר את המאבק להשבת כל החטופים בתודעה הציבורית. זה יכול היה לקרות לכל אחד מאיתנו אבל במקרה זה קרה להם. אנחנו איתם בלב ובנפש".

מבט כמעט מיקרוסקופי חושף את שמות החטופים המופיעים על הסיכה, צילום: ננו דיימנשן

עדויות קשות

במקביל, עדויות קשות ופניות קורעות לב לסיוע נשמעו הבוקר (שלישי) בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, שקיימה דיון חירום בנושא מצבן של הנשים החטופות בעזה. בדיון לקחו חלק לצד הח"כים, בני המשפחות, אנשי מנהלת החטופים ונציגים מארגונים חברתיים שונים. רק שלושה ח"כים מהקואליציה נכחו בדיון.

במהלך הדיון נשמעו עדויות קשות של שתי חטופות שחזרו מהשבי, שרון קוניו-לוי, שבעלה עדיין חטוף בעזה, ומיה רגב.יו"ר הוועדה, ח"כ פנינה טמנו שטה, אפשרה לבני משפחות החטופים, שהגיעו עם תמונות של קרוביהם, לשאת דברים שריגשו עת דמעות את הנוכחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר