גאווה: חברת תלת-ממד ישראלית בדרך לירח

חברת סטרטסיס, עומדת בקרוב לספק חומרי הדפסת תלת-ממד למשימה בירח • מטרת המשימה היא לבחון את הטכנולוגיה החדשנית ופוטנציאל ההתאמה של חלקים מודפסים במשימות חלל עתידיות

בדרך לירח. צילום: רויטרס

חברת סטרטסיס, המתמחה בפתרונות הדפסת פולימרים בתלת-ממד, הודיעה היום (שלישי) כי תספק חומרי הדפסת תלת-ממד למשימת טיסה לירח כדי לבדוק את ביצועי החומרים על אדמת הלווין.

משימת "ארטממיס" - בני האדם חוזרים אל הירח. בקרוב תנחת שם גם טכנולוגיה ישראלית // צילום: נאס"א

הניסויים הם חלק ממשימת החלל הראשונה של חברת אייג'יס אירוספייס הכוללת מתקן של מדעי החלל והערכת טכנולוגיות (SSTEF-1). SSTEF הוא שירות בדיקה מסחרי לחלל שפותח על ידי אייג'יס אירוספייס ביוסטון, טקסס. 

"הדפסה בתלת ממד הינה טכנולוגיה חשובה למשימות חלל, שבהן יש משמעות לכל קילו משקל ורמת ביצועים גבוהה היא הכרחית לחלוטין", אמר ריץ' גאריטי, ראש היחידה העסקית התעשייתית של סטרטסיס. "מערך ניסויים זה יסייע לנו להבין כיצד למנף הדפסות תלת-ממד באופן מלא לטובת שמירת בטיחות האנשים והציוד בטיסות לירח ומעבר לו".

חלק תלת-ממד, צילום: Stratasys

פרויקט "SSTEF-1" מתמקד בפיתוח טכנולוגיות עבור תשתיות בחלל ויכולות עבור הירח והחלל הקרוב לכדור הארץ. במסגרת משימה זו, סטרטסיס תספק דוגמאות חומר שהודפסו בתלת-ממד שיגיעו אל אדמת הירח. שלושה חומרים יעמדו במוקד שני ניסויים שונים. 

אחד הניסויים, יחשוף דוגמאות חומרים שהודפסו בתלת-מדד לאבק ירחי, ללחץ נמוך שיכול להוביל לשחרור גז, ולתנודות מהירות בטמפרטורה הנובעות מהיעדר כמעט מוחלט של אטמוספירה על הירח.

הדוגמיות יובאו אל אדמת הירח על ידי מנחתת בלתי מאוישת בתוך מבנה שהודפס בתלת-ממד על ידי סטרטסיס, המיוצר מחומר גלם המשמש גם בחללי פנים של מטוסים מסחריים ובכטב"מים.

מוצר של החברה, צילום: Stratasys

פוסטר פרגוסון, המנהל הגלובלי של סטרטסיס מסר בתגובה: "הניסויים שלנו ישימו לראשונה חומרים מודפסים בתלת-ממד על הירח, כדי שנוכל לקבוע את יכולתם לעמוד בתנאי הסביבה הירחית ואת התאמתם לייצור חלקים על הירח במשימות עתידיות.

"תוצאות הבדיקות הללו יספקו גם תובנות קריטיות לטווח הארוך יותר, לשימוש פוטנציאלי בחומרים מודפסים בתלת-ממד לבניית התשתית הנדרשת במקום על הירח עצמו, ואולי אפילו יום אחד הדבר יתאפשר גם בעזרת משאבים מקומיים כמו אבק ירח". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר