בראיון שהעניק היום (שני) ל"פייננשל טיימס", טען מייסד אפליקציית ההודעות הפופולרית "טלגרם", פאבל דורוב, כי האפליקציה חצתה את רף ה-900 מיליון משתמשים ברחבי העולם וכי החברה מצפה להגיע לרווחיות בשנה הבאה, עם צפי ליציאה להנפקה בעתיד הקרוב.
לדבריו של דורוב, אפליקציית ההודעות מרוויחה "מאות מיליוני דולרים" באמצעות מודעות ומנויים. עוד הוא טען כי "הסיבה העיקרית שבגללה התחלנו לייצר רווחים היא בגלל שרצינו להישאר עצמאיים".
עוד טען המייסד כי "באופן כללי, אנו רואים בהנפקה כאמצעי לדמוקרטיזציה של הערכים של טלגרם". במילים אחרות – טלגרם מעוניינת לצאת להנפקה על מנת שהציבור הרחב יוכל לקבל גישה אל מניות החברה.
עלייה חדה – גם בישראל
כזכור, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, חלה עלייה אדירה בקרב ישראלים בהתקנתה של אפליקציית טלגרם. אף שוואטסאפ היא עדיין מערכת המסרים המיידיים הנפוצה בישראל, לא ניתן להתעלם מהנסיקה האדירה שהתרחשה בשימוש בטלגרם.
הסיבה העיקרית לנסיקה הזו, למרבה הצער, היא מלחמת "חרבות ברזל" והעובדה כי באפליקציה קיימות קבוצות רבות בהן עובר מידע לא מצונזר, כזה שפעמים רבות לא מפורסם בתקשורת הממוסדת וגם מידע ראשוני, עוד לפני שהוא מגיע לחדשות.
למעשה, ערוצי חמאס בטלגרם, לפני שנחסמו, שיתפו פרטים מהמלחמה בזמן אמת, הרבה לפני שדובר צה"ל נכנס לתמונה, בעת שהתקשורת הישראלית שמרה על עמימות. הודעות רבות שמועברות בוואטסאפ אף מפנות לעיתים לקבוצות טלגרם - שבהן לא ניתן להתחקות אחרי מנהליהן, ששומרים על אנונימיות.
יתרון נוסף בטלגרם הוא שבניגוד לוואטסאפ, כל מי שנכנס לקבוצה מסוימת יכול לראות את כל ההודעות שפורסמו בה רטרואקטיבית ולהתעדכן בכל מה שקרה עד עכשיו, ולא רק את ההודעות החדשות שנשלחות מאז כניסתו לקבוצה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו