החלום (היקר) ושברו: לקוחות החלו להחזיר את ה-Vision Pro לחנויות

לאחר ההתלהבות הגדולה שנרשמה עם ההשקה של משקפי המציאות הרבודה של אפל, נראה כי משתמשים הבינו שלא מדובר במכשיר לו ציפו • בין התלונות העיקריות - חוסר נוחות, כאבי ראש ומערכת לא מספיק משכנעת למוצר כל כך יקר

לקוחה של אפל עם משקפי Vision Pro עליה. אחרי ההתלהבות הראשונה - מגיעה המציאות.. צילום: איי.אף.פי.

לאחר ההתלהבות הראשונית הגדולה שנרשמה עם ההשקה, הרוכשים הראשונים של משקפי המציאות הרבודה של אפל, ה-Vision Pro, החלו בימים האחרונים להחזיר את המוצר לחנויות החברה בארה"ב.

על פי דיווח של The Verge, התלונות העיקריות של המשתמשים, שרכשו את המכשיר במחיר התחלתי של 3,500 דולר, כוללות אי נוחות וטענות על כאבי ראש ובחילות עקב משקל המשקפיים והעיצוב הבעייתי שלהן.

אפל מציגה את ה-Vision Pro: עתיד מלא במסכים ואפליקציות. או ככה זה היה נראה בהתחלה // צילום: אפל



אך מלבד הבעיות הפיזיות עם המוצר, משתמשים רבים העלו טענות גם לגבי הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המשקפיים, בהן חוסר התועלת של המכשיר בכל הנוגע לפרודוקטיביות ובידור - חיסרון משמעותי לאור העובדה שאפל מיקדו את הפרסום שלהם בדיוק לאותן הקטגוריות.

במילים אחרות, המשתמשים טוענים כי המערכת של ה-Vision Pro לא מכילה מספיק תוכן מותאם כמו אפליקציות וסרטים, מה שהופך את המכשיר בפועל למיותר למדי. במקביל, טענו הרוכשים המאוכזבים שהתוכנה סובלת מחוסר תאימות וכי ריבוי המשימות, שבאפל שיווקו כיתרון המשמעותי של המכשיר, לא באמת ישים או יעיל בחיים האמיתיים.

משקפי ה-Vision Pro. לא נוחים ועם תועלת מועטה., צילום: אפל

תלונות אלו מדגישות את האתגר הגדול שבטכנולוגיה לבישה: מציאת האיזון שבין ייצור המוני לבין התאמה אישית לצרכי ונוחות הלקוחות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מבחינת אפל, מדובר בדור ראשון למכשיר והצעד הראשון שהחברה עושה בתחום ה-AR, כך שיש עוד הרבה למה לצפות ככל שהדורות הבאים של המכשיר ייצאו לשוק בשנים הבאות.

ויש מי שדואג להזכיר שכבר יש מוצרים טובים יותר בשוק

במקביל, בסרטון שפורסם בחשבון האינסטגרם שלו וצולם באמצעות משקפי המציאות הרבודה של מטא, "קווסט 3", טען מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כי ניסה את ה-Vision Pro ולפי המסקנות שלו, המוצר של מטא – מוצלח פי כמה (תיראו מופתעים).

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג. לא התרשם, שלא במפתיע., צילום: אי.אף.פי

לדבריו של צוקרברג, "אני לא רק חושב שקווסט 3 מציע את הערך הטוב יותר, אני חושב שקווסט הוא המוצר הטוב יותר, נקודה". עוד הוא טען כי "חברות שונות קיבלו החלטות עיצוב שונות עבור המוצרים שלהן, כאשר לכל אחד מהמוצרים יש חוזקות שונות. אבל בסך הכל – קווסט עדיף על הרוב המכריע של מוצרי המציאות הרבודה שקיימים בשוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר