Apple Vision Pro: אז איך זה מרגיש ללבוש את העתיד?

בהשקה מצומצמת יחסית ורק לקהל האמריקני בשלב הזה - אפל מקווים להשיג דריסת רגל בתחום ה-AR • חלק מגדירים אותו כדבר הגדול מאז האייפון הראשון וחלק צוחקים מהסרטונים ברשת • אבל Vision Pro רחוק מלהיות בדיחה • אז מה חשבנו עליהם אחרי התרשמות קצרה?

אם זה נראה כמו משקפי סקי ומרגיש כבד יותר - זה Vision Pro. צילום: דניאלה גינזבורג

אם פתחתם לאחרונה טיקטוק או אינסטגרם, כנראה שנתקלתם בסרטונים של אנשים בארה"ב מתהלכים ברחובות עם מה שנראה כמו משקפי צלילה/סקי על הראש, תוך כדי שהם עושים תנועות מוזרות עם הידיים ונראים, נגיד את האמת, די מצחיק.

אבל ה- Vision Pro, משקפי המציאות הרבודה (AR) החדשים של אפל, רחוקים מבדיחה. המכשיר העתידני, שהושק באופן מצומצם לפני מספר שבועות לקהל האמריקני, היה בפיתוח מעל לעשור, ומהווה את הדגם הראשון למכשיר שעתיד להחליף את האייפון – לא פחות מכך.

אפל מציגה את ה-Vision Pro: עתיד מלא במסכים ואפליקציות // צילום: אפל

עולם חדש מופלא – ומרובה מסכים

בגלל שמדובר בסוג של אב-טיפוס עבור אפל, שעושה את צעדיה הראשונים בעולם ה-AR, המשקפיים האלה מסקרנים בעיקר בגלל שהם מספקים הצצה לעתיד כפי שאפל רואה אותו. והעתיד הזה, איך נגיד, מעניין ובעייתי בו זמנית.

אין דרך אחרת להגיד את זה – אפל רוצה שתהיו מוקפים במסכים ואפליקציות. המטרה העיקרית של ה-Vision Pro לפי החברה היא "להגביר פרודוקטיביות", תוך כדי שאתם נשארים מחוברים לעולם החיצון.

משקפי Apple Vision Pro - הצעד הראשון של ענקית הטק בתחום ה-AR, צילום: דניאלה גינזבורג

בפן הזה המשקפיים אכן עושים עבודה מדהימה – האקו-סיסטם מוצלח וחלק מאוד. ברגע שכיילנו את הידיים ותנועות העיניים במערכת, הצלחנו בקלות לפתוח כמה אפליקציות ומסכים במקביל ולהציב אותם במרחב לפי בחירה. התפעול היה מאוד אינטואיטיבי וקל.

כאן טמונה גם ההצלחה של אפל – במקום לנסות לגרום לנו לשקוע בעולם וירטואלי נפרד ולנתק אותנו מהסביבה שלנו, כמו שעשו המתחרות, האקו-סיסטם של ה-Vision Pro השתלב באופן כמעט מושלם עם העולם האמיתי סביבנו ושדרג אותו. והפוטנציאל? כמעט חסר גבולות.

משקפי ה-Vision Pro - המטרה: הגברת פרודוקטיביות וריבוי מסכים, צילום: אפל

ניצול נכון של טכנולוגיה קיימת

מבחינת חדות התמונה, באפל לא חסכו ועבור כל עין השקיעו במסך עם רזולוציה שנעה סביב ה-4K. קצב הריענון העיקרי שהמשקפיים פועלות בו הוא 90 הרץ (המינימום המקובל לתמונה חלקה בתנועה במשקפי מציאות רבודה).

בגלל מגבלות טכנולוגיות – בעיקר סוללה וכוח עיבוד - ניצלו בחברה את יכולות ה-Eye Tracking (המהירות שבה החיישן קולט לאן העין שלכם מסתכלת), כך שהחלק הכי חד בתמונה, יהיה זה שאתם מסתכלים עליו (נקרא גם Foveated Rendering).

במילים פשוטות – באפל החליטו להתפשר בצורה חכמה: מכל התמונה שתופיע במסך, האזור החד ביותר שתראו יהיה החלק בו העיניים שלכם מתמקדות, כאשר שאר התמונה יורדת לרזולוציה נמוכה יותר, בדומה לאופן שבו פועל שדה הראייה האנושי.

Vision Pro. כל עין מקבלת מסך עם רזולוציה שנעה סביב ה-4K, צילום: דניאלה גינזבורג

כמה חדשני, ככה כבד

זוכרים שאמרנו שזה נראה כמו משקפי סקי? אז זה גם מרגיש ככה. לאחר מעט יותר משעה של ישיבה והסתובבות עם המשקפיים על הראש, התחלנו להרגיש את העומס של קצת מעל חצי קילו שיושב לנו על העיניים, מה שהתגבר עם כל פעם שהורדנו את הראש למטה.

גם מבחינת התמצאות במרחב, הרושם שלנו הוא שלא מדובר במוצר שבאמת ובתמים ניתן להסתובב איתו ברחוב או לבצע בנוחות פעולות כמו בישול. שדה הראייה מצטמצם באופן חד משמעי וכל העסק מרגיש מסורבל.

Vision Pro: שדה הראייה מצטמצם ופוגע ביכולת להתנהל באופן שוטף, צילום: אפל

לכל זה מצטרפת העובדה שה-Vision Pro חייבים להיות מחוברים לסוללה בכבל, כל הזמן. כי אם לא היה מספיק לסחוב בכיס סמארטפון ועל הראש חצי קילו, מסתבר שגם צריך למצוא מקום לסוללה ששוקלת הרבה מעל סמארטפון ממוצע (350 גרם), ומספיקה רק לכשעתיים. אחד המינוסים הגדולים של המכשיר מבחינתנו.

אז האם מדובר בהצלחה מסחררת או בעוד מוצר שברגע שההתלהבות הראשונית תרד, ייעלם בנבכי ההיסטוריה? קשה להגיד. נכון לעכשיו, תג המחיר המופרז, המשקל, והעובדה שהסוללה חייבת להיות מחוברת באופן קבוע, כנראה ישאירו את ה-Vision Pro בעתיד הקרוב בגדר סמל סטטוס ומוצר נישתי, השמור למעריצים מושבעים בלבד (Early Adopters).

משקפי ה-Vision Pro: הסוללה כבדה מדי ועם זמן עבודה קצר מדי, צילום: אפל

יתרונות
• חוויה סוחפת שקל לשקוע בה – תוכן מותאם נראה מדהים על המסכים.
• קלות תפעול – קל להגדיר את הידיים והעיניים והמכשיר קולט אותם באופן חד ומדויק.
• היכולת להתמצא במרחב עם האפליקציות - האקו-סיסטם משתלב עם העולם האמיתי באופן חלק במיוחד.
• אודיו איכותי באופן מפתיע.

חסרונות
• משקל ונוחות – כבד (מעל חצי קילו) ולא מספיק נוח.
• נשים שמתאפרות – האיפור ירד וייספג בריפוד של המכשיר.
• המצלמות מעבירות את הסביבה החיצונית באופן אופטימלי רק בתנאי תאורה אידיאליים, אחרת מתחיל להופיע "רעש" שגורם לירידה באיכות התמונה.
• הסוללה חייבת להיות מחוברת עם כבל למכשיר – כבד ומסורבל.
• חיי סוללה קצרים מדי.
• לא מספיק תוכן מותאם.
• מחיר מאוד גבוה – 3,500 דולר מחיר התחלתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר