44 מיליארד דולר תחת חקירה: אילון מאסק ייאלץ למסור עדות נגד רצונו

בית המשפט הפדרלי בקליפורניה הורה לאיל ההון להתייצב לעדות במסגרת חקירה אודות השתלטותו על הרשת החברתית X • המיליארדר סירב להתייצב בחודש ספטמבר בטענה כי "החקירה חסרת בסיס, טורדנית ולא רלוונטית" • הטנגו של מאסק והרשויות בארה"ב מסרב להיגמר

הרכישה של טוויטר (X) על ידי מאסק תחת חקירה. ארכיון. צילום: Getty Images

בית המשפט הפדרלי בקליפורניה הורה בימים האחרונים לאיל ההון ובעלי X (טוויטר לשעבר), אילון מאסק, להתייצב לעדות במסגרת חקירה של הרגולטורים והוועדה לניירות ערך ובורסה בארה"ב אודות השתלטותו ב-2022 על הרשת החברתית.

השופט הורה למאסק לסכם מול הוועדה לניירות ערך ובורסה תוך שבוע על תאריך ומקום שבו ימסור את העדות שלו, זאת לאחר שהמיליארדר סירב להתייצב לעדות קודמת שנקבעה לו בחודש ספטמבר האחרון והוועדה נאלצה להגיש תביעה במטרה לחייב אותו למסור עדות.

מאסק הבטיח לשלם לאנשים שקיבלו יחס לא הוגן בעקבות דברים שכתבו בטוויטר. ארכיון // צילום: רויטרס



בצו שניתן על ידי השופטת לורל בילר, נטען כי הצדדים הסכימו בתחילה על מועד לעדותו של מאסק, אך "בסופו של דבר המשיב (מאסק) לא הופיע והחליט מאז להתנגד לזימון בטענה שהחקירה של הוועדה לניירות ערך חסרת בסיס, טורדנית ולא רלוונטית".

עסקה של 44 מיליארד דולר תחת חקירה

כאמור הוועדה לניירות ערך הגישה תביעה נגד מאסק בחודש אוקטובר האחרון, זאת על מנת לחייב אותו להעיד במסגרת חקירה הבודקת את רכישתו ב-44 מיליארד דולר את הרשת החברתית טוויטר, שמאז שונה שמה ל-X.

במסגרת החקירה, נבדק האם מאסק פעל לפי חוק בעת מילוי הניירת הנדרשת בכל הנוגע למניות של הרשת החברתית, כיצד בוצעה הרכישה והאם הצהרותיו ביחס להשתלטות על הפלטפורמה היו מדויקות. מאסק מצידו טען כי נחקר כבר פעמיים בנושא וכי פעם שלישית מהווה "הטרדה ממשלתית".

אילון מאסק. ממשיך להקשות על הממשל האמריקני, שממשיך להקשות עליו, צילום: אי.אף.פי

ארה"ב נגד מאסק נגד ארה"ב

וזו לא הפעם הראשונה (או האחרונה כנראה) בה מאסק מסתבך עם גורמי הממשל והחוק האמריקניים. לפני כמה חודשים ניסה ללא הצלחה איל ההון לתבוע את מדינת קליפורניה ולהביא לביטולו של חוק ניהול תוכן חדש שעבר במדינה, המחייב את חברות מדיה לדווח פעמיים בשנה על אופן ניהול התוכן ותנאי השירות שלהן.

השופט שדחה את טענתה של X, טען כי "קיים אינטרס מהותי לדרוש מחברות מדיה חברתית לשקיפות מלאה לגבי מדיניות ניהול התוכן שלהן, כך שצרכנים יוכלו לקבל החלטות מושכלות כיצד לצרוך ולהפיץ חדשות ומידע".

מכוניות טסלה במפעל. גם חברת הרכבים החשמליים לא יודעת נחת, צילום: רויטרס

במקביל, חברת הרכבים החשמליים של איל ההון, טסלה, עומדת בפני תביעת ענק מ-25 מחוזות בקליפורניה, המאשימים אותה בטיפול לא נכון בפסולת מסוכנת ומזהמת במתקנים ברחבי המדינה, כך לפי תלונה שהוגשה לבית המשפט העליון של מחוז סן חואקין.

לפי התביעה, טסלה לא טיפלה כראוי בחומרי פסולת מסוכנים, בהם שמני סיכה, נוזלי בלמים, סוללות המכילות חומצת עופרת, אירוסולים, אנטיפריז, נוזלי ניקוי, פרופאן, צבע, אצטון, גז נפט נוזלי, דבקים וסולר. עוד נטען כי טסלה "ממשיכה לעשות זאת באופן קבוע במתקניה גם בימים אלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר