3 פיצ'רים, הקלה גדולה אחת: גוגל כרום משתדרג

גוגל הודיע על שלושה פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית חדשים בגרסה החדשה של הדפדפן שלה, גם בסמארטפונים • בתחילה, התכונות יהיו זמינות רק למשתמשים בארה"ב ובהמשך יצאו לשאר העולם

גוגל כרום. צילום: רויטרס

גוגל הכריזה על שלושה כלי AI חדשים לדפדפן שלה, גוגל כרום, שאמורים לעזור למשתמשים לגלוש באינטרנט בקלות ובבטיחות רבים יותר מבעבר. הכלים יהיו זמינים בגרסה האחרונה של הכרום (M121) גם למחשבי Windows וגם ל-macOS של אפל.

הפיצ'ר הראשון נקרא Tab Organizer ומטרתו לשפר את האופן שבו משתמשים יוצרים קבוצות של כרטיסיות ומארגנים אותן. התכונה תציע שמות ואפילו אימוג'י לכל קבוצת כרטיסיות, על מנת להקל על אופן מציאתן.

השקת פיקסל 8 של גוגל. עוד ועוד בינה מלאכותית בסמארטפונים שלנו. ארכיון // צילום: רויטרס

הכלי השני מאפשר למשתמשי סמארטפונים העובדים על מערכת ההפעלה אנדרואיד 14, בהם פיקסל 8 שהושק לאחרונה, ליצור ערכות נושא אישיות מבוססות AI בדפדפני הכרום שלהם. במילים אחרות- עכשיו תוכלו לעצב באמצעות בינה מלאכותית ולהתאים את דפדפן הכרום אליכם, גם בסמארטפונים.

כלי ה-AI החדש של גוגל יסייע לכם לארגן את הכרטיסיות שלכם, צילום: גוגל

לבסוף, התכונה השלישית שהציגה גוגל כוללת כלי מבוסס בינה מלאכותית שמופעל ברגע שמשתמש לוחץ על תיבת טקסט באתר אינטרנט כלשהו, למשל לצורך סקירת מסעדה. הכלי עוזר למשתמשים לכתוב, או להשלים את הטקסט לפי מילות מפתח אותן הוא מזין אליו, מה שאמור לקצר ולייעל את התהליך.

גם את דפדפן הכרום ניתן יהיה מעכשיו לעצב באמצעות AI, צילום: גוגל

לפי גוגל, הכלי הניסיוני יהיה זמין בהתחלה רק בארה"ב, ויכלול אזהרה ברורה למשתמשים על כך שמדובר בפיצ'רים ניסיוניים שמטרתם לחקור את השימוש של הגולשים. מאותה הסיבה, הודיעו בגוגל כי התכונות האלו יהיו חסומות עבור חשבונות ארגוניים והקשורים למוסדות חינוך.

הסוף לחשש מפני אנגלית קלוקלת - גוגל AI יעזור לכם לנסח ביקורות, צילום: גוגל

בינה מלאכותית בכף היד

שדרוגו האחרון של דפדפן הגוגל כרום מצטרף להמשך הצעדים שעושה ענקית הטק בתחומי הבינה המלאכותית, כאשר רק לאחרונה הודיעה החברה על שיתוף פעולה שעשתה עם חברת סמסונג לרגל השקת סדרת מכשירי גלקסי S24.

במסגרת אותו שת"פ, פיתחו שתי החברות כלי חדשני, המאפשר לבצע חיפוש באמצעות הסמארטפון מבלי להחליף אפליקציות. המשמעות – משתמשי S24 יכולים לבחור כל אובייקט מתוך תמונה, לסמן אותו בכל דרך, בין אם זה להקיף, להדגיש, לקשקש או להקיש, ולאחר מכן לקבל עליו מידע בגוגל, כל זאת מבלי לצאת מהמסך בו המשתמשים נמצאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר