משרדי גוגל בישראל. האם הקיצוצים יגיעו גם לארץ?. צילום: רויטרס

ישפיע גם על ישראל? האמירה המטרידה של מנכ"ל גוגל

הפיטורים בענקית הטק לא עוצרים, ובתזכיר פנימי שנשלח מטעם המנכ"ל סונדאר פי'צאי הוא אישר את מה שכל העובדים חששו ממנו - עוד קיצוצים מגיעים • "יש לנו יעדים שאפתניים שדורשים שינוי וארגון מחדש"

מעל אלף עובדים פוטרו מאז ה-10 בינואר בחברת גוגל, ולפי המנכ"ל סונדאר פיצ'אי, על העובדים להתכונן לסבב קיצוצים נוסף שיגיע בהמשך השנה. רק לפני שבוע הודיעה החברה כי תפטר מאות עובדים במחלקות שונות, בהם צוותים שעבדו על העוזרת הדיגיטלית של החברה וצוותי חומרה והנדסה שעברו על פרויקטים הקשורים למציאות רבודה.

"יש לנו יעדים שאפתניים ואנחנו מתכוונים להשקיע בסדרי העדיפויות הגדולים שלנו השנה", כך מסר פיצ'אי לכל עובדי גוגל אתמול (רביעי) בתזכיר פנימי של החברה. "המציאות היא שכדי שנוכל ליצור יכולת ולהשקיע, עלינו לעשות בחירות קשות".

ביידן נפגש עם בכירים מגוגל ומיקרוסופט. הבינה המלאכותית משנה סדרי עדיפויות צילום: רויטרס

עד כה, "הבחירות הקשות" הללו כללו פיטורים וארגון מחדש של צוותי החומרה, המכירות והמודעות, החיפוש, הקניות, המפות, המדיניות, הנדסת הליבה וגם במחלקות השונות בחברת הבת יוטיוב.

"ביטולי התפקידים הללו אינם צפויים להיות בקנה המידה של הצמצומים שהיו בשנה שעברה, ולא יגעו בכל צוות", כתב פיצ'אי בתזכיר, בהתייחסות ל- 12,000 משרות שגוגל קיצצה בשנה שעברה.

פיצ'אי אמר עוד כי הפיטורים השנה עוסקים ב"הסרת שכבות שנועדה לפשט את הביצועים ומהירות העבודה של הצוותים בתחומים מסוימים". בדבריו, אישר המנכ"ל את מה שרבים בחברה חששו ממנו - עוד "חיסול תפקידים" בדרך.

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי. לפחות הוא כנה עם עובדיו, צילום: אי. פי.

בכל הנוגע לישראל, החברה מעסיקה בארץ כ-2,000 עובדים, מהם מעל 200 במחלקות השיווק והפרסום שלה. לפי דיווחים שונים, גם הצוותים בישראל צפויים להיפגע מהמהלך של ענקית הטק.

דובר גוגל מסר בתגובה לפרסום התחקיר: "אנחנו משקיעים באופן אחראי בסדרי העדיפויות המרכזיים של החברה ובהזדמנויות המשמעותיות שלפנינו. כדי להכין את עצמנו בצורה הטובה ביותר למהלך, במחצית השנייה של 2023, מספר צוותים שלנו התייעלו במטרה להתאים את המשאבים שלהם לסדרי העדיפויות המרכזיים של המוצר שלהם".

"חלק מהצוותים ממשיכים לבצע שינויים ארגוניים שכאלו, שכוללים מספר ביטולי תפקידים ברחבי העולם. כל שינוי ארגוני שמוצע כפוף לתהליכים ולרגולציה מקומית. אנחנו ממשיכים לתמוך בכל העובדים שהושפעו בזמן שהם מחפשים תפקידים חדשים בתוך גוגל ומחוצה לה", כך לדבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו