למרות הרעש התקשורתי סביב השקת מכשירי אפל בכל שנה, היצרנית הפופולרית ביותר בקרב הישראלים כיום היא דווקא המתחרה הגדולה – סמסונג: כ-45% מהציבור מחזיקים טלפון חכם מתוצרת החברה, וזהו המכשיר המועדף בגילאי 30+ ובקרב מסורתיים – כך עולה מסקר של חברת פלאפון לרגל פתיחת אתר חדש לרכישת סמארטפונים בהשקעה של 2 מיליון שקלים.
במקום השני נמצאת חברת שיאומי (Xiaomi) שעקפה אפילו את אפל עם 19% מנתח השוק והעדפה מובהקת של צרכנים גברים ובקרב קבוצת הגילאים 50 ומעלה. במקום השלישי אפל עם 18%, שהמכשירים מתוצרתה מועדפים בעיקר על צעירים בני 18-29 בעלי הכנסה בינונית ומעלה.
עוד מעניין לראות שלבעלי אייפון חשובים יותר המצלמה והנראות הכללית של המכשיר בהשוואה למחזיקי סמארטפונים אחרים. לצד זה, וואווי (Huawei) ונוקיה עם 4% כל אחת, כאשר LG שהודיעה לפני כחודש שהיא יוצאת משוק הסלולר העולמי עם 2% בלבד, רילמי (RealMe) עם 1% וכ-5% מהציבור מחזיקים מכשירים של יצרן אחר.
אם מביטים חמש שנים אחורה, לשנת 2016 ניתן לראות שינויים גדולים בהרגלי רכישת הטלפונים הסלולריים שלנו, עם שת יצרניות שהרוויחו בגדול: סמסונג שגדלה מ-40% ל-45% כיום ושיאומי שגדלה מ-10% ל-19%. לעומת זאת, אפל הפסידה נתח שוק של כ-5% וירדה מ-23% ל-18% כיום, ו-LG שהייתה שחקן משמעותי ב-2016 עם 19% מנתח השוק וכיום אוחזת ב-2% בלבד.
משדרגים במהירות
כ-44% מהציבור מחזיקים בטלפון שנקנה בשנה האחרונה, זאת למרות הקורונה, וכשליש מחזיקים טלפון סלולרי שנקנה בטווח זמן של בין שנה לשנתיים. 13% מחזיקים במכשיר בין שנתיים עד שלוש ול-11% מהציבור יש מכשיר סלולרי שחגג כבר יומולדת 3.
מהסקר של פלאפון עולה כי 33% מהציבור קונים מכשיר חדש כי הנוכחי כבר ישן, 31% כי הנוכחי מקולקל, 25% כי הנוכחי נתקע או איטי, 16% כי יצא דגם חדש יותר ו-13% רוכשים מכשיר חדש כי לנוכחי אין מספיק זיכרון.
כמו כן, כשאנחנו קונים מכשיר חדש יש חמש תכונות שחשובות לנו במיוחד: 66% מהציבור רוצים סוללה עם אורך חיים ארוך, הדבר מאפיין בעיקר צעירים בני 18-19. 64% מהציבור העידו שחשובים להם ביצועים טובים של המכשיר (למשל עוצמת המעבד), הדבר מאפיין בעיקר את הגברים. ל-62% מהציבור חשובה עמידות המכשיר, ל-58% נפח הזיכרון ול-53% מהציבור ובעיקר בקרב נשים -איכות המצלמה.
"הישראלים מאוד אוהבים להחליף את הסמאטרפון בתדירות גבוהה, כאשר הפיתוחים הטכנולוגיים המאפשרים להעביר את כל התוכן והאפליקציות הקיימות לטלפון החדש באופן מהיר וידידותי, תרמו לכך רבות", אומר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון. "בחודשים האחרונים אנחנו רואים גידול משמעותי ברכישת מכשירי דור 5, ולפי ההערכות שלנו כבר בשנתיים הקרובות מרבית הישראלים יחזיקו מכשירים תומכי דור 5 ויוכלו ליהנות מהגלישה המהירה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו