משרדי אינטל בארץ. ארכיון. צילום: נועם ריבקין פנטון

"מקור אדיר לגאווה": אינטל מאשרת השקעת ענק בישראל

לאחר שבחודש יוני, הודיע שר האוצר כי המדינה הגיע להסכם השקעה מול ענקית השבבים, כעת מגיעה ההודעה הרשמית • במסגרת תוכנית ההשקעות, החברה תשקיע עשרות מיליארדי דולרים בהרחבת המפעל בקריית גת ותתחייב לרכש של עשרות מיליארדי שקלים מספקים ישראלים

חברת אינטל הודיעה הבוקר (שלישי) רשמית כי הגיעה להסכם עם ממשלת ישראל על תוכנית השקעות חדשה להרחבת פעילות הייצור שלה בקריית גת. במסגרת ההסכם, החברה תשקיע בישראל סך של 25 מיליארד דולר ותתחייב לרכש מספקים ישראלים בסך 60 מיליארד שקלים. 

במסגרת תוכנית ההשקעות, אינטל תקים מפעל שבבים חדש ותקבל מענק בסכום של 3.2 מיליארד דולר מהמדינה, הפרוס על פני מספר שנים. לפי החברה, תוכנית ההרחבה של המפעל בקרית גת היא חלק חשוב במאמצים לטפח שרשרת אספקה גלובלית רחבה יותר, לצד השקעות מתמשכות ומתוכננות של החברה לייצור שבבים באירופה ובארה"ב.

הבעת אמון בישראל

כבר בחודש יוני האחרון, הודיע שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, כי אינטל  צפויה להשקיע כ-25 מיליארד דולר בהקמת מפעל חדש בקרית גת. כעת כאמור, מגיעה ההודעה הרשמית מהחברה עצמה.

ההשקעה של אינטל בישראל צפויה להרחיב את הגישה של המדינה לטכנולוגיות מוליכים למחצה מתקדמות ותתמרץ פיתוח מיומנויות בשוק ההייטק המקומי. הדבר יועיל במיוחד לאקדמיה הישראלית ולטאלנטים המקומיים באזור הדרום, בו מתגוררים יותר ממחצית מעובדי אינטל בישראל.

מימין: פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, בעת ביקורו בחברת מוביליי הישראלית. ארכיון, צילום: מוביליי

בנוסף, ההשקעה עתידה לספק יתרונות כלכליים מקומיים משמעותיים, בהם יצירת אלפי מקומות עבודה ישירים ועקיפים, העסקה של כוח אדם משמעותי בתחום הבניה במהלך ההתרחבות ועוד. כחלק מהסכם ההשקעה, אינטל התחייבה לרכוש מספקים ישראלים בהיקף של 60 מיליארד שקלים במהלך העשור הקרוב.

לדברי דניאל בן עטר, סגן נשיא תאגידי באינטל העולמית, מנכ"ל משותף של ארגון הייצור העולמי של החברה ומנכ"ל משותף של אינטל ישראל: "הרחבת פעילות הייצור שלנו בקריית גת היא מקור אדיר לגאווה עבור העובדים שלנו בישראל, וביטוי נוסף למחויבותם הבלתי מעורערת למצוינות".

מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, צילום: יוסי זליגר (ארכיון)

"תמיכת ממשלת ישראל תאפשר לנו להמשיך לבסס את היכולות שלנו כדי להבטיח שישראל תישאר מרכז עולמי של טכנולוגיית מוליכים למחצה והון אנושי מעולה. אינטל כבר החלה בעבודות הבנייה להרחבת המפעל, לרבות חדרים נקיים ומבנים תומכים. בחלק מהמבנים, כבר הושלמו יסודות המבנים והקומות ראשונות והעבודות נמשכות בקצב מהיר", כך לדבריו.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסר בתגובה להודעה כי "השקעה כזו, בזמן שישראל ניצבת במלחמה מול הרוע המוחלט, מלחמה שבה הטוב מחויב לנצח את הרע, היא השקעה בערכים הנכונים והצודקים שמקדמים את האנושות".

לדבריו, "בחירתה של אינטל להשקיע בישראל השקעה חסרת תקדים כמו זו, היא הבעת אמון במדינה ובכלכלה הישראלית. ההשקעה הזו תקדם תעסוקה איכותית בפריון גבוה ביישובי הפריפריה ותשפיע על הצמיחה של הכלכלה הישראלית".

קרן אייבשיץ-סגל ודניאל בן-עטר, מנכ"לים משותפים באינטל ישראל, צילום: יח"צ

שר הכלכלה, ניר ברקת: ״אינטל היא שותפה לדרך ופעילותה בארץ בתחום המו"פ והייצור המתקדם, תומכת במדיניות שאני מוביל במשרד הכלכלה, להגדלת היצוא ויצירת משרות איכותיות בפריפריה. פיתוח התעשייה והתעסוקה האיכותית בפריפריה הצפונית והדרומית היא חובתה הכלכלית והחברתית של ממשלה ישראל.

"אנו פועלים בימים אלה כדי להביא השקעות ענק נוספות שידגישו את עוצמתה של ישראל ויבטיחו את העתיד הכלכלי של ישראל״, כך לדברי ברקת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו