"הרבה אנשים חכמים וחרוצים ייאלצו לעזוב": גל פיטורים משמעותי בענקית המוזיקה

פלטפורמת הזרמת המוזיקה האהובה ספוטיפיי, הודיעה כי היא יוצאת למהלך קיצוצים נרחב • לטענת המנכ"ל: "האטה דרמטית בצמיחה הכלכלית דרשה פעולה משמעותית לצמצום העלויות של החברה" • הפיטורים מגיעים למרות הדו"ח הרבעוני של החברה שהצביע על רווח של עשרות מיליוני דולרים

אפליקציית "ספוטיפיי". צילום: אי.פי.איי.

ענקית שירות הזרמת המוזיקה השוודית ספוטיפיי הודיעה היום (שני), שהיא מצמצמת 17 אחוזים מכוח העבודה שלה, כ-1,500 משרות, כחלק מהליך לצמצום עלויות. מנכ"ל החברה, דניאל אק, מסר כי ההחלטה הקשה התקבלה לאור "ההאטה הדרמטית בצמיחה הכלכלית".

פלטפורמת המוזיקה הפופולרית ספוטיפיי מעסיקה כ-9,000 עובדים. לפי המנכ"ל אק, "דרושה פעולה משמעותית לצמצום העלויות שלנו על מנת שהחברה תעמוד ביעדים שלה". הוא הוסיף כי הבין שהקיצוצים יהיו "כואבים עבור הצוות שלנו".

מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, צילום: אי.אף.פי

"אני מכיר בכך שגל הפיטורים הנוכחי ישפיע גם על אנשים שתרמו תרומות חשובות ביותר לחברה", אמר אק. "אם להיות בוטה, הרבה אנשים חכמים, מוכשרים וחרוצים ייאלצו לעזוב אותנו", כך לדבריו. ספוטיפיי כבר קיצצה את צוות העובדים שלה בתחילת השנה, אך גל הפיטורים הנוכחי מגמד את כל מה שידעה החברה עד כה.

גל הפיטורים מגיע למרות שבדיווח האחרון שלה, הודיעה החברה על רווח רבעוני של 65 מיליון יורו בשלושת החודשים עד ספטמבר - הרווח הראשון שלה מזה יותר משנה שנבע בין היתר עקב העלאת מחירים ועלייה במספר המנויים החדשים.

בהתייחס לעובדה שהקיצוצים מגיעים למרות התוצאות החיוביות של החברה ברבעון האחרון, טען אק כי "בהתחשב בפער בין היעד הפיננסי שלנו לבין העלויות התפעוליות הנוכחיות, החלטתי שפעולה משמעותית להפחתת העלויות שלנו היא האפשרות הטובה ביותר להשגת היעדים שהצבנו לעצמנו".

מייסד מטא, צוקרברג. גם הרשת החברתית סובלת מקשיים וגלי פיטורים, צילום: רויטרס

מגמה מדאיגה בעולם הטק

נראה שגל הפיטורים ענקיות הטק היא מגמה שהחלה וצפויה להימשך בזמן הקרוב לכל הפחות. רק לפני כחודשיים, הודיעה חברת מטא על סבב פיטורים נוסף, פחות מחצי שנה לאחר גל הפיטורים הקודם.

העובדים התבשרו על הפיטורים בפוסט בפורום הדיונים הפנימי של Meta Workplace אתמול. לפי סוכנות החדשות רויטרס, דובר מטא סירב להגיב על הנושא ולא ניתן לקבוע בשלב זה את היקף הקיצוצים בחטיבה המכונה Facebook Agile Silicon Team או FAST.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר