חשש: במתקפת הסייבר על בית החולים זיו דלף מידע רגיש של מטופלים

לאחר שבמערכות המחשוב של בית החולים זוהה חשד לאירוע סייבר, האקרים טוענים כי יש בידיהם כ-300 אלף רשומות של חולים ופרטיהם והם מאיימים לפרסם את החומרים • הרשות להגנת הפרטיות מיהרה להגיב: "מדגישים כי חל איסור פלילי לעשות שימוש, או העברה, או הפצה של מידע אישי שדלף, ומבהירים כי לא נהסס להפעיל סמכויותינו הפליליות כנגד מי שיפעל כאמור"

בית החולים זיו בצפת. צילום: סוכנות ג'יני

בבית החולים זיו שבצפת עדכנו היום (שלישי) כי כתוצאה ממתקפת הסייבר שעברה על המוסד יש אינדיקציות שדלף מידע רגיש מהמערכות. לאחר שבמערכות המחשוב של בית החולים זוהה חשד לאירוע סייבר, האקרים טוענים כי יש בידיהם כ-300 אלף רשומות של חולים ופרטיהם והם מאיימים לפרסם את החומרים.

ד״ר דורית טס מנובה, מנהלת בי״ח מעיני הישועה על מתקפת הסייבר (ארכיון) // ישראל היום חדשות

בהודעה משותפת מטעם המרכז הרפואי זיו והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים נאמר כי "צוותי מחשוב ומומחי סייבר עובדים כל העת כדי לחקור את האירוע ולחזק את ההגנות. עם זאת יש אינדיקציות שדלף מידע ממערכות בית החולים. חשוב לציין שבכל מקרה לא הייתה ואין הפרעה לפעילות המרכז הרפואי, אשר ממשיך להעניק טיפול כרגיל. הרשות להגנת הפרטיות מבקשת להדגיש כי חל איסור פלילי לעשות שימוש, או העברה, או הפצה של מידע אישי שדלף. הרשות מבהירה כי לא תהסס להפעיל סמכויותיה הפליליות כנגד מי שיפעל כאמור".

במטרה למנוע מתקפה נוספת, הם מבקשים להתנהל בזהירות יתרה: "הרשות להגנת הפרטיות שחברה למרכז הרפואי מבקשת לעדכן את ציבור המטופלים שטופל במרכז הרפואי זיו, לגלות משנה זהירות בכל הנוגע לקבלת הודעות בפלטפורמות השונות הנחזות להיות מטעם בית החולים ולא לפתוח הודעות חשודות או ללחוץ על קישורים המצורפים להן". עוד מוסיפים בהודעה: "במסגרת הטיפול באירוע וכדי לשמור על פרטיות האנשים, פנה מערך הסייבר הלאומי למחלקת הסייבר בפרקליטות בבקשה שתפנה לבית משפט לטובת הוצאת צו איסור פרסום. בהתאם, ניתן צו איסור פרסום רחב וצו להסרה ביחס לתוכן ומידע אישי ורפואי שדלף כתוצאה מהאירוע. כמו כן מחלקת הסייבר בפרקליטות פועלת להסיר את המידע האישי שדלף לרשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר