הקדים את זמנו: מחשב העל של אנבידיה בישראל נכנס לשימוש ראשוני

כחודשיים לפני המועד המקורי, אחד מהפרויקטים הטכנולוגיים הגדולים של המדינה מתחיל לפעול • כשתושלם הקמתו, צפוי הוא צפוי להפוך לאחד ממחשבי העל המהירים בעולם לבינה מלאכותית • מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג: "יחולל מהפכה"

מבט מקרוב על מחשב העל של אנבידיה בישראל. מחשב קוונטי צפוי להיות חזק אף יותק. צילום: אנבידיה

חברת אנבידיה הודיעה הבוקר (שלישי) כי מחשב העל החזק ביותר בישראל, המיועד לפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית ולפעילות מחקר ופיתוח, הקדים את לוח הזמנים המקורי ונכנס לשימוש ראשוני - קרוב לחודשיים לפני המועד שנקבע.

השלב הראשון בהקמת מחשב העל Israel-1 הושלם תוך פחות מ-20 שבועות - מהיר באופן משמעותי בהשוואה לפרק הזמן הנדרש לבנייה והקמה של מערכות מסורתיות מסוג זה בעבר (שיכול להגיע למספר שנים), כשהוא מקדים את לוח הזמנים המקורי בקרוב לחודשיים.

כאשר תושלם הקמתו, Israel-1 צפוי להוות לאחד ממחשבי העל המהירים ביותר בעולם לבינה מלאכותית ולמחשב העל החזק בישראל, עם שמונה אקסה-פלופ ל-AI ו-130 פטה-פלופס עבור מחשוב מדעי.

לדבריו של הואנג, "ישראל היא ביתם של חוקרי ומפתחי בינה מלאכותית מהמובילים בעולם, היוצרים יישומים שיניעו את הגל הבא של פיתוחי ה-AI. עם מחשב העל Israel-1, מגוון רחב של חברות חדשניות בישראל ייצרו טכנולוגיות בינה מלאכותית שיחוללו מהפכה בתפוקה ובמודלים העסקיים של ארגונים מסביב לעולם".

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. החברה ממשיכה להשקיע בישראל, צילום: אי.אף.פי

עוד הוא הוסיף כי "תקשורת מואצת היא הזרז שמניע גל חדש של מערכות מחשוב מבית שותפות הייצור של אנבידיה, כדי להאיץ את המעבר לעידן הבינה המלאכותית היוצרת. AI ומחשוב מואץ מניעים יחדיו את המעבר לדור הבא של הטכנולוגיה, כאשר ארגונים משדרגים את מרכזי הנתונים שלהם על מנת לשרת את עומסי העבודה שלהם".

בשלב הראשון, עם ארבעה אקסה-פלופ של ביצועי AI ו-65 פטה-פלופ של ביצועי מחשוב מדעי, Israel-1 ישמש למחקר ופיתוח פנימי, כמו גם כתבנית לבניית מחשבי על מבוססי NVIDIA Spectrum-X, פלטפורמת התקשורת המואצת שפותחה בישראל ומשפרת את הביצועים והיעילות של ענני בינה מלאכותית (AI Clouds) מבוססי Ethernet.

משרדי חברת אנבידיה בישראל, צילום: באדיבות אנבידיה ישראל

"אחרי שנבנה במהירות יוצאת דופן, Israel-1 נמצא בהיכון להעצים את קבוצות המחקר וההנדסה המוכשרות שלנו באמצעות כוחה של הבינה המלאכותית", כך לדבריו של גלעד שיינר, סגן-נשיא בכיר למחשוב על ותקשורת בחברה. "המערכת המדהימה הזו תשמש כמנוע מאחורי המוצרים והטכנולוגיות שצפויים להתמודד מול האתגרים הגדולים ביותר בעולם".

מחשב עם מיליון ליבות

בשלב הנוכחי, כולל מחשב העל של אנבידיה בישראל 128 מערכות NVIDIA HGX H100 מדגם Dell PowerEdge XE9680 מבית Dell Technologies, עם 1,024 מעבדים גרפיים מדגם H100 80GB, יותר מ-40 מתגי Spectrum-4 ו-1,280 שבבים מסוג NVIDIA BlueField-3 ו-SuperNIC שפותחו במרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל.

כאשר יושלם, Israel-1 יכיל 256 מערכות NVIDIA HGX H100, עם יותר מ-34 מיליון ליבות CUDA ומיליון ליבות Tensor מהדור הרביעי. כמו כן, הוא יכיל 2,560 שבבי NVIDIA BlueField-3 DPU ו-SuperNIC, ולמעלה מ-80 מתגים מדגם Spectrum-4.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר