בין שלל הזוועות וסיפורי הגבורה שנחשפנו אליהם מאז האירועים הרצחניים של ה-7 באוקטובר, בלטו במיוחד המחדלים שסבבו סביב נושא כיתת הכוננות והרבש"צים, שהתעלו על מחסומי בירוקרטיה ומחסור בציוד והצליחו למנוע בגופם מספר גבוה יותר של נפגעים. האירועים הללו הבליטו את התפקיד האקוטי שלהם בזמן חירום, וכעת, אפליקצייה חדשה ומאובטחת עתידה לספק לאותן כיתות כוננות יכולות משופרות לתקשורת ולהפעלה בזמן חירום.
האפליקציה החדשה, Synch שמה, היא פרי פיתוח של חברת מיפ, חברת הבת של אלביט, ועד כה הצטרפו כיתות כוננות בלמעלה מ-450 יישובים בכל רחבי הארץ שהורידו את האפליקציה והחלו להשתמש בה. באלביט מדווחים כי מדי יום מצטרפות עוד עשרות רשויות וכי למעשה מדובר כבר בפריסה רחבה שתספק מענה היה ויתרחש מקרה חירום נוסף.
האפליקציה פותחה על ידי Synch בראשות המנכ"ל חיים טייכהולץ, ולמעשה מאפשרת לכוחות בשטח לתקשר אחד עם השני בצורה מאובטחת ונוחה דרך הטלפון הסלולרי, כאשר מפקד הכוח יכול לצפות דרך האפליקציה בפריסת הכוחות על גבי מפה בכל רגע נתון, לפקד ולסייע בזמן אמת על ביצוע המשימה באמצעות מגוון רחב של כלים. הצוותים יכולים להעביר הודעות קוליות באופן מאובטח, כמו גם תמונות, קבצי וידאו ועדכונים חיים לכוחות הפיקוד והבקרה. האפליקציה פועלת על בסיס הרשת הסלולרית או האלחוטית (Wifi). האפליקציה כאמור מותקנת על הטלפונים הסלולריים, ובכך מספקת פתרון נרחב במקום אחד ייעודי, הכולל מכשיר קשר ("ווקי טוקי"), העברת מסרים כתובים, שירות מיפוי, ניווט ועוד.
חיים דלמר, מנכ"ל אלביט מערכות תקשוב וסייבר: "אנו גאים להעמיד לשימוש כיתות הכוננות ברחבי הארץ את הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו, וזאת במטרה לסייע במשימה החשובה מכל של הצלת חיים. אלביט מערכות רואה בכך לא רק מחויבות, אלא גם זכות, להיות חלק ממאמצי הסיוע וההצלה בעת הזו, ובכלל".
לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האפליקציה. כיתות כוננות נוספות המעוניינות להצטרף, יכולות לפנות לתמיכת סינק בטלפון: 054-5388146
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

