התחזתה לשחקנית: סקרלט ג'והנסון נוקטת בצעדים משפטיים כלפי אפליקציית בינה מלאכותית

לדברי עורך דינה של הכוכבת ההוליוודית, אפליקציה מבוססת AI מציגה דמות הדומה לשחקנית ומחקה את קולה • "אנחנו לא מתייחסים לדברים האלה בקלות ראש"

סקרלט ג'והנסון. צילום: אי.פי

השחקנית סקרלט ג'והנסון נוקטת בצעדים משפטיים כלפי אפליקציה מבוססת AI (בינה מלאכותית) שעשתה שימוש בקולה ובדמותה בפרסומת, מבלי לקבל את אישורה.

ג'והנסון (38) מופיעה בפרסומת באורך 22 שניות שעלתה לפלטפורמה X (טוויטר לשעבר) על ידי אפליקציה מבוססת AI בשם Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar ב-28 באוקטובר, ומאז כבר הוסרה מהאתר.

"אנחנו לא מתייחסים לדברים האלה בקלות ראש", מסר עורך דינה של השחקנית, קווין יארן, לאתר וראייטי. "בדומה לאופן שבו אנחנו נוהגים בנסיבות כאלו, נפעל בכל החזיתות המשפטיות שעומדות לרשותנו".

הפרסומת מתחילה בסרטון אמיתי וישן של ג'והנסון, שבו היא נראית מאחורי הקלעים של הסרט מבית מארוול בכיכובה "אלמנה שחורה", ואומרת: "מה קורה חברים? זו סקרלט ואני רוצה שתבואו איתי". לאחר מכן כיתוב גרפי מכסה את פיה, ועל המסך מופיעה דמות AI הדומה לשחקנית. קול מזויף המחקה את זה של ג'והנסון ומקדם את האפליקציה: "זה לא מוגבל לאוואטרים. אתם יכולים ליצור גם תמונות עם טקסטים וסרטוני AI. אסור לכם להחמיץ את זה".

סקרלט ג'והנסון בסרט "אלמנה שחורה", צילום: APn

באותיות הקטנות מתחת לפרסומת, מצוין כי הדמויות מיוצרות באמצעות האפליקציה ואין להן כל קשר לאדם המופיע בהן (במקרה הזה ג'והנסון).

נכון לעכשיו, כמה אפליקציות המשתייכות ל-Lisa AI עדיין זמינות להורדה באפ סטור ובגוגל פליי, ויוצרי האפליקציה טרם מסרו את תגובתם בעניין לאחר שהאתר פנה אליהם בבקשה לתגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר