צבע אדום באירופה: מה היה קורה אם טילי חמאס היו נופלים על לונדון?

אחד האתגרים הגדולים ביותר של ההסברה הישראלית, היא לגרום לאזרחי העולם להבין את מציאות החיים בארץ • לשם כך, פיתחה חברת CodeValue אפליקציה מעניינת במיוחד • מעכשיו, גם אזרחים בחו"ל יוכלו לשמוע אזעקות ולהבין את סדר הגודל של איום הטילים מעזה

פגיעה ברכב באשקלון. צילום: אי.אף.פי

אחד האתגרים הגדולים של ההסברה הישראלית, במיוחד לאור המלחמה הנוכחית בעזה, היא להמחיש לאנשים בעולם כיצד זה מרגיש לחיות תחת איום בלתי פוסק של רקטות. הרי ברור לכול שתושבי לונדון או פריז לא היו מסכימים לסבול את מציאות חייהם של תושבים בשדרות, אשקלון ויישובים נוספים המצויים כבר שנים בטווח הרקטות של החמאס.

כדי להמחיש לאזרחי מדינות מסביב לעולם את המציאות שבה טילים משוגרים אל עבר העיר בה הם חיים באופן יום יומי, פיתחו מומחי התוכנה של חברת CodeValue אתר אשר לוקח את היסטוריות השיגורים היומית של טילי חמאס לשטח ישראל - ומשליך אותה, על פי קנה מידה פוליגוני, לאזורים גיאוגרפיים אחרים בעולם כדוגמת לונדון.

יירוט מעל שמי גוש דן. מציאות בלתי נתפסת שספק אם הייתה נסבלת באירופה צילום: לפי סעיף 27א'

הממשק מאפשר לבחור יום מסוים בימי מלחמת "חרבות ברזל", החל מתאריך מהשביעי באוקטובר, ולראות כיצד היה נראה אותו יום באזור גיאוגרפי אחר ואילו שכונות היו נפגעות במטחי הטילים. בלחיצה על אייקון הטיל, ניתן לראות מידע נוסף להמחשה כגון כמות הרוגים, פצועים, שטח שנפגע וכמות שיגורי טילים.

במקביל ומעת לעת, מופיעה באתר התרעה המלווה באזעקה ובה מתבקשים תושבי שכונות מסוימות באותו אזור גיאוגרפי להיכנס למרחבים מוגנים. כרגע האפליקציה מציגה את העיר לונדון, ובימים הקרובים יתווספו גם ניו יורק, פריז וערים נוספות.

האפליקציה של CodeValue. גם תושבי לונדון יכולים לחוות צבע אדום, צילום: באדיבות החברה

מגן מרגלית מ-CodeValue, שהוביל את פיתוח האפליקציה, הסביר: "חיפשתי רעיון שיאפשר באופן פשוט ו-וויזואלי להמחיש ולהנגיש לעולם את החוויה המזוויעה שאנו חווים. הרציונל מאחורי הרעיון הזה הוא לאפשר לתושבים באזורים אחרים בעולם לחוש כיצד זה היה נראה ומרגיש אם טילים היו משוגרים על לונדון, דבר שלא קרה מאז מלחמת העולם השנייה".

טלי שם טוב, מנכ"לית CodeValue: "מהרגע שהתבשרנו על המלחמה הנוראית שנכפתה עלינו, חשבנו איך אנחנו נרתמים כדי לסייע. גייסנו את טובי המוחות והחלטנו לפתח אפליקציה שתתרום לישראל במאמץ ההסברתי, שהוא כידוע עקב האכילס שלנו, ולנסות לגייס לטובתנו את דעת הקהל העולמית".

אם גם אתם רוצים להתנסות באפליקציה או להעביר לאנשים בחו"ל, ניתן להיכנס אליה בלחיצה על הלינק. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר