היום ה-16 ללחימה: לוחם נהרג ושלושה נפצעו בפשיטה באזור כיסופים; תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה

שש חוליות חיזבאללה סוכלו היום, שתיים בטרם הספיקו לבצע ירי לישראל • נתניהו וביידן שוחחו ברקע דיווחים כי הממשל האמריקני לוחץ לעכב את הכניסה הקרקעית • טיל נ"ט נורה אל עבר כוח שפעל בשטח הרצועה סמוך לכיסופים, וזאת במסגרת פעולה לאיתור נעדרים • פצוע בינוני-קשה מנפילת רקטה באזור נתיבות • טנק של צה"ל פגע בשוגג בעמדה מצרית ליד כרם שלום

נתניהו בצפון: "אם חיזבאללה ייכנס למלחמה - הוא יעשה את טעות חייו" // לע״מ

התקיפות נמשכות - ובכמה חזיתות: צה"ל תקף הלילה (ראשון) באופן מאסיבי ברצועת עזה וגם בלבנון, שם השמיד כוח צה"ל מטרות של חיזבאללה.

בחזית נוספת, מסגד בג'נין הותקף מהאוויר לאחר שפעלה בו חוליה שתכננה לבצע פיגועים בטווח המיידי.

היום ה-17 ללחימה - להמשך העדכונים >>>

מטוס קרב תקף חוליית טרור במסגד בג'נין // צילום: דובר צה"ל

כל העדכונים

23:46: דיווחים בעזה על תקיפות בתים שהובילו להרוגים ופצועים באל-בורייג', בבית להיא ובנוסיראת שבמרכז הרצועה.

23:20:

23:15: צה"ל תקף לפני זמן קצר שתי חוליות מחבלים שזוהו בשטח לבנון, במרחב מתת והר דב. מדובר בחוליית חיזבאללה השישית שמסוכלת היום.

צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים של חיזבאללה, 22 באוקטובר 2023 // צילום: דובר צה"ל

23:01: השגרירות הצרפתית בישראל מאשרת כי הנשיא עמנואל מקרון יגיע לביקור בישראל ביום שלישי.

22:47: קבינט המלחמה מתכנס בשעה זו להערכת מצב בקריה.

קבינט המלחמה מתכנס בקריה // רועי אברהם / לע״מ

22:33: מסתערבי מג"ב איו"ש יחד עם לוחמי מג"ב, כוחות צה"ל מחטיבת שומרון ושב"כ פעלו בשכם למעצרם של 2 מבוקשים החשודים בפעילות טרור. מדוברות המשטרה נמסר כי במהלך הפעילות, מחבלים ניסו להתקרב ללוחמים במטרה להשליך עליהם מטענים, הכוחות הגיבו בירי וסיכלו את המחבלים. 2 המבוקשים נעצרו והועברו לחקירה בכוחות הביטחון.

מוקדם יותר דיווחו הפלשתינים על שני הרוגים מירי בעימותים בכפר זוואתא באזור שכם.

22:23: בלבנון מדווחים על תקיפה של מל"ט ישראלי באזור הר דב.

הלוויה של אחד ממחבלי חיזבאללה שנהרג במסגרת העימותים בגבול הצפון, צילום: אי.פי.אי

21:59: ראש משרד ההסברה של חמאס בעזה הערב: "מתחילת המלחמה נהרסו וניזוקו 72 מטות ממשלתיים ועשרות מתקנים ציבוריים. יש כמיליון ו-400 אלף עקורים, מחציתם נמצאים בכ-220 מרכזים ומחסות והיתר מתארחים אצל קרובי משפחה וחברים או במבני ציבור ושירותים. 20 אלף דירות נהרסו כליל או שאינן ראויות למגורים, עשרות אלפי מבני מגורים ניזוקו, 31 מסגדים נהרסו.
לרשתות המים החשמל והביוב נגרם נזק רב, 176 בתי ספר נפגעו ו-30 מתוכם יצאו מכלל שימוש. אחרי 16 יום נכנסו לרצועה 20 משאיות עם ציוד בסיסי דרך מעבר רפיח בעוד שלפני כן היו נכנסות 500 משאיות ביום. מספר ההרוגים בעזה מתחילת המלחמה עומד על 4651 ויש כ-14 אלף פצועים"

21:41: ישראל מאשרת כי הוכנס סיוע הומינטרי לעזה. "לבקשת הממשל האמריקאי ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי של האו״ם המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק ע״י גורמי ביטחון ישראליים טרם כניסתו לעזה", לשון הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

21:12: רה"מ נתניהו והנשיא ביידן שוחחו. שיחתם מתקיימת על רקע הדיווחים השוני כי הממשל האמריקני לוחץ על ישראל לעכב את כניסת כוחותיה הקרקעיים לרצועה על מנת למצות את השיחות באשר לשחרור השבויים.

בתוך כך, נתניהו קיים סדרת שיחות שיחות מנהיגי המערב, ביניהם: נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת הולנד מארק רוטה.

21:00: אזעקה בנתיבות.

20:56: טיל נ"ט נורה למרחב קיבוץ יפתח.

20:36: בפעם הרביעית היום: צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים במרחב הר דב שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב. מדובר בתקיפה רביעית היום שמבצע צה"ל של חוליות חיזבאללה. תיעוד התקיפה:

צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב הר דב // דובר צה"ל

20:20: דובר צה"ל: לוחם צה"ל נהרג, לוחם נוסף נפצע באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל מירי טיל נ"ט לעבר טנק וכלי רכב הנדסי במהלך פשיטה מקומית שבוצעה מוקדם יותר היום בשטח רצועת עזה, במרחב כיסופים.

20:02:  צה"ל מתיר לפרסום נתונים אודות עבודת טיהור שטחי העוטף ממחבלים וחומרי נפץ שמבצעת יחידת יהל"ם, במסגרתה נוטרל ילקוט בית ספר ממולכד שנשאו מחבלי מחבלי חמאס.

צה"ל חושף: כך ארגון הטרור משתמש באתרים אזרחיים כמגן (אילוסטרציה) // דובר צה"ל

19:34: שר הביטחון גלנט בחמ״ל המבצעים של חיל האוויר: "בהיבט המבצעי לתמרון, בסופו של עניין אין מה שיעצור את צה"ל. זה שילוב של שני דברים – אחד, היכולת האווירית, והשני, התמרון הקרקעי. זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס".

שר הביטחון גלנט בחמ״ל המבצעים של חיל האוויר: "זה צריך להיות התמרון האחרון שאחריו לא יהיה חמאס" // שחר יורמן

19:28: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש כעת עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים. במפגש משתתפים כ-100 בני משפחות של 50 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

19:26: צבא מצרים בהודעה: "ישראל הביעה את צערה על האירוע הלא מכוון מיד לאחר שהתרחש והנסיבות נבדקות. יש כמה פצועים קלים מקרב אנשי משמר הגבולות כתוצאה מההפצצה. מגדל השמירה נפגע בטעות מרסיסים של פגז טנק ישראלי".

19:00: אזעקות בבאר שבע ובאופקים.

18:56: דיווח מצרי: לקראת מחר מכינים 40 משאיות עם סיוע הומניטארי לכניסה לרצועת עזה.

18:53: לפי דיווחים ערביים, תשעה נפצעו כתוצאה מהפגזת העמדה המצרית בשוגג.

18:42: הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם העביר מסר היום לאיראן על רקע המלחמה נגד חמאס בעזה: "אם המלחמה הזו תתרחב, זה יגיע לחצר האחורית שלך". יש לצין כי הסנאטור נמצא בזמן זה בסעודיה ונועד מוקדם יותר עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

18:41: דובר צה"ל: "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית של חיזבאללה לאחר שזוהה ניסיון לשגר ממנה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למלכיה.

פצוע נפילת רקטה בנתיבות מובהל לטיפול, צילום: דוד גרינשפן

כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח במרחב ערב אל עראמשה שבצפון הארץ. אין נפגעים ולא נגרם נזק".

18:35: עימות מחוץ לבית הנשיא בזמן פגישת הנשיא הרצוג עם משפחות החטופים והנעדרים. נוכחים במקום התעמתו עם העיתונאי אבישי בן חיים. 

18:27: ראש הממשלה של החות'ים בתימן, עבד אל־עזיז בן חבתור, התייחס לראשונה לשיגור הטילים של החות'ים בערב חמישי שיורטו על ידי הצי של ארה"ב. "אם ההתקפה על עזה תימשך אז ספינות של הציונים יהיו נתונות להתקפות של ההתנגדות בים האדום", איים הפוליטיקאי התימני.

יתר על כן, בן חבתור אישר כי "מל"טים ורקטות היו בדרכם לארץ הכבושה (מתכוון לישראל; ש"ק). כלומר לעבר אשקלון, לעבר תל אביב, לעבר אשדוד ולכל האזור הזה".

18:19: טנק צה"ל ירה בשוגג לפני זמן קצר ופגע בעמדה מצרית בסמוך לגבול במרחב כרם שלום. האירוע מתוחקר והפרטים בבדיקה.

17:55: כוחות ימ"מ הוקפצו לקניון רננים ברעננה, מוקדם יותר דווח במקום על חפץ חשוד. הכוחות עורכים סריקות במקום.

מהמשטרה נמסר: הפרסום בדבר "סגירת אזור השרון בשל אירוע בטחוני"-  שגוי. חבלני המשטרה סורקים אחר חפץ חשוד ברעננה, ומעבר לכך אין אירוע בטחוני, כאשר בסיום הסריקה תצא הודעה בהתאם.

בהלה בקניון רננים: כוחות ימ"מ הוקפצו לקניון // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

17:31: פראמדיק מד"א ארי פרידמן שהגיע לזירה נפילת הרקטה בנתיבות מספר: "ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלה ברגל מרסיסים. הוא סיפר לנו שלאחר ששמע אזעקה הוא עצר בצד הדרך, יצא מרכבו ונפגע כשהיה בדרכו למקום מוגן. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה."

זירת פגיעת הרקטה בנתיבות // דוברות מד"א

17:28: פיצוץ ורעש רכבי הצלה נשמע ליד מעבר רפיח, זמן קצר לאחר ששיירת הסיוע ההומינטרי נכנסה לשטח הרצועה ממצרים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס מפי עדי ראייה במקום.

17:19: ברשת "אל-מיאדין" דיווחו כי חל עיכוב בכניסה של 17 המשאיות לעזה והסיבה לכך לא ידועה.

משאית במעבר רפיח, צילום: אי.פי

17:16: המשרד הפלשתיני לעניינים אזרחיים ברשות הודיע למשרד הבריאות ברמאללה כי נהרג המחבל שניסה לעשות פיגוע באזור מחנה הפליטים אלערוב, קתאדה רנימאת, בן 20.

17:13: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 60 במצב קשה עם חבלה בגפיים ומבצעים סריקות לאיתור נפגעים בזירות נוספות.

17:11: רשת CNN האמריקנית מדווחת היום כי ארה"ב שואפת לעכב את התמרון הקרקעי בעזה במטרה לאפשר את מיצוי השיחות לשחרור החטופים, וזאת מפי שני גורמים שעודכנו על המאמצים. בתגובה לכך אמר גורם מדיני בכיר בישראל כי "אין לחץ אמריקני, אלא גיבוי אמריקני".

17:02: הרש גולדברג פולין, צעיר בן 23, הוא אחד מאלפי הצעירים שהותקפו של ידי חמאס בפסטיבל נובה. במהלך הפיגוע, נפגעה זרועו השמאלית של הרש על ידי רימון. לאחר שקשר חוסם עורקים על זרועו הפצועה, הרש ושאר בני הערובה הועלו על טנדר וככל הנראה נלקחו מישראל לעזה.

התיעוד שמוכיח את מצבו הקשה: רגעי החטיפה של הרש גולדברג לרצועת עזה // צילום: יוני ריקנר

17:00: אזעקות ביישובי העוטף.

16:55: דובר צה"ל: מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר כוחות צה"ל שפעלו מערבית לגדר רצועת עזה, באיזור כיסופים. טנק של צה"ל תקף את החולייה שירתה לעבר הכוחות.

16:48: הג'יהאד האסלאמי הודיע כי ארבעה מחבלים שלו בסך הכל נהרגו באזור גבול הצפון מתחילת המלחמה.

16:39: דיווח ראשוני: טיל נ"ט נורה בגזרת כיסופים.

16:30: הנשיא ביידן: "לישראל הזכות להגן על עצמה, ועלינו לוודא שיש להם את שדרוש בשביל להגן על אנשיהם עכשיו ותמיד. בו בזמן, שוחחתי עם רה"מ נתניהו על כך שישראל צריכה לפעול בהתאם לחוקי המלחמה. המשמעות של כך היא שעליהם להימנע מפגיעה באזרחים עד כמה שהם יכולים".

בהמשך התייחס הנשיא לצורך שלא להתעלם מהאזרחים הפלשתינים שאינם חלק מהלחימה, הכנסת סיוע הומניטרי לעזה וחזר על מחויבותו לפתרון שתי המדינות.

16:17: בלינקן בראיון לתקשורת האמריקנית: אספקת המים חודשה לעזה באופן חלקי, ארה"ב מודאגת מאפשרות של הפצת מחלות בשל מים מזוהמים.

עוד הוסיף כי ארה"ב מזהה פוטנציאל להסלמה של המלחמה במזה"ת לאור פעולותיהם של ארגוני החסות האיראניים, וכי ארה"ב אינה רוצה בהסלמה של המצב.

16:10: חמאס פרסם קריאה דחופה לתושבי מזרח ירושלים ויהודה ושומרון לערוך היום (ראשון) עצרות המוניות במסגדים לתמיכה בארגון ובאסירים הפלשתינים ונגד "מעשי התוקפנות של ישראל ברצועת עזה".

15:51: מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נשיא צרפת עמנואל מקרון יגיע לביקור בישראל ביום שלישי הקרוב.

מגבה את ישראל. נשיא צרפת עמנואל מקרון (ארכיון), צילום: איי.אף.פי.

15:48: שר החינוך יואב קיש הודיע על הקמת מינהלת חדשה לעיר אילת ועל הקמת שלושה בתי ספר חדשים במקומות שאליהם התפנו תלמידים רבים, באילת, בים המלח ובערבה התיכונה. בנוסף, הוא הודיע כי הוא פועל יחד עם משרד האוצר על מנת להחזיר להורי הפעוטות את סכום הכסף ששילמו ובגין הימים שבהם לא התקיימו פעילויות במעונות בשל המלחמה.

15:30: ראש עיריית שדרות, ראשי מועצות עוטף עזה וראשי הקיבוצים והמושבים באזור נפגשו עם מנהלת תקומה, במפגש שבו הוצגו להם תפקיד ומטרות המנהלת, תחומי האחריות והסמכות שלה, שלבים מרכזיים בתהליך בטווח המיידי, ועוד. במהלך הפגישה נאמר כי חזון המנהלת הוא "ליישב, לחדש ולהרחיב את היישובים ולהביא לשגשוג הקהילות והחבל כאזור פורח ואטרקטיבי עבור תשובי החבל ומדינת ישראל".

15:15: ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בעוצבת הקומנדו בצפון הארץ, שם קיבל סקירה ממפקד העוצבה על הקרבות שבהם היו מעורבים הלוחמים, שבמהלכם חיסלו מאות מחבלים.

"אנחנו עכשיו בקרב כפול – קרב אחד זה קרב לבלום כאן, והקרב השני זה לנצח שם ניצחון מוחץ שמוחק את חמאס, אמר לחיילים. "אתם הורגים אנשי חיזבאללה שמנסים לתקוף את קו החזית שלנו. אני לא יכול להגיד לכם כרגע אם חיזבאללה יחליט להיכנס בצורה מלאה למלחמה, אך אם יחליט להיכנס למלחמה – הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה ויעשה את טעות חייו. אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין, והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית. אנחנו ערוכים לכל תרחיש".

נתניהו בצפון: "אם חיזבאללה ייכנס למלחמה - הוא יעשה את טעות חייו" // צילום: לע"מ

15:02: על פי דיווח ברשת אל-מיאדין, שיירה של 17 משאיות סיוע החלה לעבור במעבר רפיח לכיוון רצועת עזה.

מלשכת נתניהו נמסר: "בניגוד לפרסומים, לא נכנס דלק מרפיח לעזה. המשאיות המצולמות משנעות דלק בתוך הרצועה - ממאגר דלקים של האו"ם בצד העזתי לבתי חולים ברצועה".

14:40: אזעקות הופעלו בשדרות, איבים, ניר עם ומפלסים.

14:38: בתגובה לשיגור טילי נ"ט לעבר מרחב ציפורן, תקף עמדה של חיזבאללה בלבנון באמצעות כלי טיס. לפי ארגון הטרור, חמישה מחבלים נהרגו במהלך התקיפות שצה"ל ביצע היום נגדם.

14:02: אזעקה הופעלה במושב יפתח שבצפון הארץ. לפי דובר צה"ל, זוהו מספר שיגורי מרגמות לעבר ישראל, ואלה נפלו בשטח פתוח. לא התקבל דיווח על נפגעים. צה"ל הגיב בירי טנקים וארטילריה לעבר מקורות הירי.

13:48: שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ייפגש מחר עם מקבילו האיראני חוסיין אמיר עדבללהיאן, וכן עם שרי החוץ של אזרבייג'ן, טורקיה וארמניה.

על פי הודעת משרד החוץ הרוסי, לברוב צפוי לקיים "דיון דחוף" עם שר החוץ האיראני, אך נושא הדיון לא נמסר.

13:47: מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את מוחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של חמאס, האחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז של ארגון הטרור.

במסגרת תפקידו, היווה קטמאש חלק משמעותי בתכנון ובהפעלת תוכניות האש של הארגון לעבר ישראל בכלל סבבי הלחימה ברצועת עזה.

מוחמד קטמאש // צילום: דובר צה"ל

13:46: משרד הבריאות הפלשתיני טוען: מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", 4,651 פלשתינים נהרגו ויותר מ-14 אלף נפצעו מהתקיפות האוויריות של צה"ל.

עשן ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל, צילום: איי.אף.פי.

13:29: אזעקה הופעלה בקיבוץ רעים שבעוטף עזה.

12:59: מטח שוגר לעבר אזור בית שמש, עוטף עזה ושפלת יהודה.

12:40: גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים, נפגש היום עם נציבות הצלב האדום. במהלך הפגישה, הירש הורה לנציגות על חלקו של הארגון בשחרור החטופות יהודית ונטלי רענן.

גל הירש בפגישה עם נציגות הצלב האדום,

12:31: אחד המחבלים שנתפסו אתמול הוא חבר בכוח נוחבה. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי חמאס ספג עד כה אלפי הרוגים - ומאוים מההשוואה לדאעש.

12:25: חיזבאללה ביצע ירי צלפים לעבר למוצב באזור משגב עם. על פי דיווחים, צה"ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

12:15: הפדרציה של בתי הספר לרפואה באירופה (FEAM) פנו לנשיאת הצלב האדום הבינלאומי, מיריאנה ספולאריץ, בדרישה שהארגון יפעל למתן טיפול רפואי דחוף ולהפחתת הסבל לחטופים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה.

"אנו מגנים בתוקף את הזוועות האלו ואת התקפות על אזרחים חפים מפשע. מחשבותינו נתונות לקורבנות ולבני משפחותיהם. חייבים לפעול מיידית על מנת לוודא ולהבטיח את שלומם ורווחתם של בני הערובה ושל אזרחים חפים מפשע, רבים מהם זקוקים לטיפול רפואי מיידי ודחוף, אחרים סובלים מכאבים וזקוקים לסיוע מיידי. אנו קוראים לוועד הבינלאומי של הצלב האדום לפעול ולשתף פעולה כדי להפחית את הסבל והסיכון של חטופים ואזרחים".

11:40: כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מלבנון לשטח ישראל יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. נוסף על כך, כטב"מ תקף חוליית מחבלים שזוהתה כשניסתה לבצע ירי למרחב זרעית, צה"ל השיב בתגובה באש לשטח לבנון - וגם בתגובה על שיגור טילי נ"ט לעבר מרחב ציפורן.

תיעוד: חוליית מחבלים ניסתה לשגר נ"ט לצפון - והותקפה מהאוויר // צילום: דובר צה"ל

11:34: אזעקה הופעלה בנחל עוז.

11:13: אזעקה הופעלה בכרם שלום.

11:03: אזעקות הופעלו באשקלון, נתיב העשרה, כרמיה, יד מרדכי, גיאה, מבקיעים ובאזור התעשייה הרומי אשקלון.

10:50: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הגיב הבוקר לחיסול המחבלים שבוצע הלילה במסגד בג'נין, באומרו כי זהו סימן היכר של חמאס: "הם מסתתרים בתוך מקומות אזרחיים כמו בתי חולים, מסגדים ובתי ילדים בתקווה שנפגע בהם כך שהם יוכלו לפתוח בקמפיין נגד ישראל. הם משתמשים באוכלוסייה אנושית ובסמלי האסלאם כמגן אנושי".

"מאז תחילת המלחמה, יותר מ-450 מבוקשי חמאס נעצרו ביהודה ושומרון. אנחנו עובדים עם כל כוחות הביטחון בזכות מודיעין מדויק לסיכול טרור", הוסיף, ואמר כי צה"ל לא מפסיק לתקוף ברצועת עזה: "בעזרת חיל האוויר נהרגו עשרות מחבלים בעיר עזה, תקפנו מטרות חמאס לקראת השלב הבא במלחמה".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "עדכנו משפחות של 212 חטופים" // צילום: דובר צה"ל

הגרי קרא לתושבי הרצועה להגיע לדרום עזה, שכן בצפון צה"ל תוקף מטרות חמאס באופן מוגבר בעוד בדרום נוצרו לדבריו "תנאי של חלוקת מזון, מים ותרופות על מנת לתחזק את האוכלוסייה שנמצאת שם. רדו דרומה, חמאס מנצל אתכם". הוא התייחס גם לתקיפות צה"ל בלבנון באומרו כי הצבא ממשיך לתקוף מטרות חיזבאללה לאורך הגבול.

כמו כן, הוא אמר כי נמסרו הודעות למשפחותיהם של 212 חטופים ול-37 חללי צה"ל: לבנו עם משפחות החטופים, לא ננוח עד שנביא כל פיסת מידע מבצעית ומודיעינית שתחזיר אותם הביתה. אנחנו עומדים בקשר עם כל המשפחות".

10:47: צה"ל חיסל חוליית מחבלים מיד לאחר שזו שיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב הר דב בישראל.

10:42: 6 ספינות של חיל הים של צבא סין עגנו היום בכוויית כחלק מסיור שהן מקיימות באזור. מדובר בנוכחות גדולה יחסית של חיל הים הסיני במזרח התיכון, שככל הנראה קשורה למתיחות הגדולה בין ישראל וחמאס לנוכחות המוגברת של חיל הים האמריקני באזור.

10:34: 46 מבוקשים, 7 מהם מחבלי חמאס, נעצרו הלילה בפעילות של צה"ל ושב"כ ביהודה ושומרון. כמו כן, בחברון נאטם בית דפוס ששימש ארגוני טרור.

נשקים שצה"ל תפס בכפר הפלשתיני קבאטיה, צילום: דובר צה"ל

10:21: דיווחים בעיראק על שיגור טילים לעבר בסיס עין אל-אסד, שבו פועלים כוחות אמריקניים. 

10:16: אזעקות הופעלו באשקלון ובכרמיה שבעוטף עזה.

10:11: על פי דיווח בסוריה, שני בני אדם נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל על נמל התעופה בדמשק.

טנקים של צה"ל בסמוך לרצועת עזה, צילום: רויטרס

09:16: שר הפנים משה ארבל אישר בסוף השבוע את פרסום תקנות הקרן לצמצום פערים להערות הציבור בהליך מקוצר, כדי לקדם סיוע מהיר ומיידי לרשויות המקומיות. לאחר שהתקנות יאושרו, כ-450 שקלים יועברו לכ-140 רשויות מקומיות בישאל.

כמו כן, במשרד פרסמו שורה של הקלות רגולטוריות בתחום ניהול הכספים וההון האנושי ברשויות המקומיות במטרה לסייע להן להתמודד עם מצב החירום.

09:15: הממשלה אישרה את ביטול משרד ההסברה, שבראשו עמדה ח"כ גלית דיסטל אטבריאן. התקציבים והתקנים של המשרד יעברו למינהלת "תקומה" לשיקום יישובי עוטף עזה.

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

09:01: אזעקות הופעלו בבת ים, חולון ובראשון לציון. לא דווח על פצועים או על נפילות.

08:45: שני מחבלי חמאס מכוח הנח'בה חוסלו לצד מחבלים נוספים בליל שבת בסמוך לגדר. לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור חמאס ברצועה, כאשר חלקן מוקמו בבניינים רבי-קומות. לאורך היום הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"לים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו היו מסגדים ששימשו פעילי חמאס.

08:24: צה"ל חיסל חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר ישראל במרחב אביבים שבגבול לבנון. החוליה חוסלה לפני שהצליחה לבצע את השיגור.

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט מגבול לבנון // צילום: דובר צה"ל

08:48: התייצב מצבו של החייל שנפצע אתמול באורח קשה לאחר שנפגע מירי טיל נ"ט בצפון הארץ. לפי דוברות בית החולים רמב"ם, החייל עבר מספר ניתוחים מצילי חיים, אך מצבו עדיין מוגדר קשה. החייל סבל מפגיעה רב-מערכתית ובחדר הלם נאלצו לבצע פעולות חירום עם הגעתו.

08:29: על פי דיווחים פלשתיניים, כוחות הביטחון הישראליים עצרו את ראש עיריית אל-בירה, אסלאם א-טוויל, שהיה עצור במשך שישה חודשים בשנה שעברה.

08:11: המחבלים שחוסלו בג'נין היו חלק מחולייה רצינית שתכננה פיגוע משמעותי ביותר, לאחר שקיבלו השראה מהטבח בעוטף עזה לפני כשבועיים. הם נשאו נשק, מטענים ורימונים, וככל הנראה תכננו לבצע פיגוע משמעותי כדוגמת כיבוש מוצב או מחסום.

פתח מנהרת הטרור שבה הסתתרה החוליה במסגד בג'נין // צילום: דובר צה"ל

07:30: 14 יישובים נוספים בצפון יפונו. אלה היישובים: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

06:15: על פי דיווחים בסוריה, ישראל תקפה את נמלי התעופה של חאלב ודמשק. לפי צבא סוריה, התקיפה הובילה ל"פועל אזרחי הרוג בנמל התעופה דמשק ולפציעת פועל אחר", זאת בנוסף להרס במסלולי ההמראה שהובילו להשבתת שדות התעופה.

05:40: מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע כי ארה"ב תשלח מערכות הגנה אווירית נוספות למזרח התיכון.

נתניהו ואוסטין, לפני כשבוע, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

02:55: בפעולה משותפת של צה"ל ושב"כ, הותקף תוואי טרור תת-קרקעי במסגד אל אנאצרי שבג'נין. במסגד פעלה חוליית טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלשתיני שתכננה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. לאחרונה התקבל מידע מודיעיני לפיו המחבלים מתכננים להוציא לפועל פיגוע תופת.

המסגד שימש את המחבלים כחמ"ל מבצעי לתכנון הפיגועים וכבסיס יציאה לביצועם. במהלך מבצע "בית וגן" שהתרחש בחודש יולי האחרון, כוחות צה"ל מצאו במסגד תשתיות טרור ואמצעי לחימה.

02:41: בג'נין מדווחים על שני הרוגים במסגד אל-נאצר. לפי דיווחים פלשתיניים, בוצעה תקיפה מהאוויר על ידי כלי טיס של צה"ל.

01:15 רשת אל-ג'זירה דיווחה מפי אחראי תיק האסירים בחמאס כי "האזרחים השבויים אינם קלף מיקוח, וכאשר יהיו התנאים המתאימים לכך בשטח, נשחרר אותם. דחיית המנהיגים הישראלים את היוזמה האחרונה מראה שהם לא מעוניינים בחזרת השבויים שלהם".

כוחות צה"ל בעוטף עזה, בשבוע שעבר, צילום: יוסי זליגר


02:20:
דיווחים פלשתיניים על פיצוץ עז במסגד בג'נין. ישנם מספר נפגעים.

01:10: אזעקת צבע אדום הופעלה בסופה ובחולית.

00:45: על פי דיווח פלשתיני, צה"ל מבצע תקיפה מסיבית ב-5 מוקדים בעזה בו-זמנית - בחאן יונס, רפיח, בית חאנון, בית לאהיה ובית גאבליה.

בעזה דיווחו על עשרות הרוגים בתקיפות ברחבי הרצועה.

תיעוד מתקיפות צה״ל ברצועה // צילום: דובר צה"ל

00:20: אזעקת צבע אדום הופעלה בחולית.

00:18: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה, בהן מתחם צבאי ממנו בוצע שיגור טיל קרקע-אוויר לעבר כטמ"ם צה"לי.

אתמול שוגר טיל לעבר כטמ"ם של צה"ל במרחב גבול לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו את הטיל, וכלי הטיס סיים את משימתו בהצלחה. לא נגרם לו נזק.

00:16: הותר לפרסום כי לוחם צה"ל נפצע קשה מפגיעת טיל נ"ט שחיזבאללה ירה מגבול לבנון.

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטעאל בנדל, לילך שובל, חנן גרינווד, דנה בן שמעון, סוניה גורדינסקי, שמעון יעיש, דוד ברון, ארז לין, איליה יגורוב, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, אבי כהן, איציק סבן, יהודה שלזינגר, נטע בר, אפרת פורשר, אסף גולן, שחר קליימן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר