ההייטק הישראלי ניצב במאבק הסברתי רצוף מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל". אך מה שקרה ביום שישי האחרון, הצליח ליצור משבר עמוק בין חברות ההייטק הישראליות הגדולות, לאחת החברות האמריקניות הגדולות בעולם.
מאז תחילת הלחימה לפני יותר משבוע, ההייטק הישראלי לוקח חלק פעיל במספר מישורים - בין היתר באמצעות רשת של אנשי כוח אדם (HR) שמנטרת מגיבים בעד ארגון הטרור חמאס ברשת לינקדאין, מדווחת על כך לחברות בהן אותם האנשים עובדים, ובכך מוודאת שהם מפוטרים מיד לאחר מכן. נוסף על כך, הוקמו פלטפורמות רבות נגד חמאס ברשתות החברתיות ונוצרו אלפי סרטוני הסברה שמטרתם להיאבק על הנרטיב הישראלי בעולם.
מימדי האסון בקיבוץ בארי צילום: אורן בן חקון
בסוף השבוע האחרון, ניטרו הפלטפורמות הישראליות פוסט שהעלתה יאמיני רנגאן, מנכ"לית חברת HubSpot האמריקנית. החברה היא אחת משלוש החברות המובילות בעולם למערכות שיווק והמערכת שלה נמצאת בשימוש ברוב חברות ההייטק הישראליות. הפוסט של ראנגן עורר את מה שנראה כסערה הגדולה ביותר עד כה בעולם ההייטק הבינלאומי.
"כמו רבים, גם אני צפיתי בחדשות מישראל ופלשתין בעצב רב. אני רוצה להביע את צערי העמוק לכל משפחות קורבנות האלימות ואני מגנה כל סוג של אלימות. אנחנו בחברה מנסים לעשות כל מאמץ לתמוך בעובדים, בלקוחות ובשותפים שלנו". כתבה המנכ"לית.
ל- HubSpot כאמור קשרים עם אלפי שותפים ישראלים, שחלקם הגדול נלחם ממש ברגעים אלו ברצועת עזה. אך זה לא הפריע למנכ"לית לכתוב את הפוסט חסר הטעם שלה ולעובדים נוספים בחברה להצטרף בתגובות "לשחרר את פלשתין" וטיעונים קשים נגד החברה שכביכול נופלת לתעמולה של הלקוחות הישראליים שלה.
הפוסט עורר זעם בקהילת ההייטק הישראלית ומאות עובדים החלו לתקוף את רנגאן עם תגובות כמו "לפעמים עדיף לשתוק. תתייצבי לצד ישראל". במקביל, מספר מנכ"לים אף פנו לחברי הדירקטוריון של החברה והודיעו שאם ראנגן לא תתנצל, חברות הייטק ישראליות ובינלאומיות ייאלצו לעזוב את שירותי HubSpot.
רנגאן מצידה, הגיבה לסערה בפוסט נוסף, בו כתבה "כמנכ"לית, אני יודעת מתי מה שרציתי להגיד לא עבר כמו שצריך. תיקנתי את הפוסט שלי כדי שהוא ידגיש את העובדה שאני שולחת את התנחומים שלי לנפגעי הטרור של החמאס. אני עדיין שבורת לב ממראה הקורבנות הפלשתינים והישראלים ויוצאת באופן גורף נגד אלימות וטרוריזם בכל צורותיהם".

