מוכנות לחירום, אנגלית ואפילו קומיקס: אפליקציות לילדים שחייבים להכיר בזמן המלחמה

מחפשים איך להעסיק את הילדים עם תכנים חינוכיים שגם יסיחו את דעתם וגם יעשירו אותם? • אספנו עבורכם רשימה של אתרים ופלטפורמות שיעניקו לקטנים מעט שלווה ועניין בתקופה הנוכחית

ילדה לומדת מול מחשב. אילוסטרציה. צילום: Getty Images

עם פתיחת מלחמת "חרבות ברזל" לפני יותר משבוע, מצאו את עצמם הורים רבים עם ילדיהם בבית, תוהים כיצד להעסיק אותם ולהסיח את דעתם מהמצב, בזמן שלצאת החוצה לא ממש מתאפשר לאור האזעקות שפוקדות אזורים נרחבים בארץ והעובדה שמקומות רבים סגורים ממילא. 

החלטנו לסקור מספר אפליקציות שיעזרו לילדים להתמודד עם המשך הלחימה והשהייה הממושכת בבית ויביאו את מירב התועלת עבורם וגם עבורכם ההורים. בתקווה שנדע ימים טובים יותר במהרה.

הצהרת שר החינוך יואב קיש, מצב הלמידה בצל המלחמה צילום: משרד החינוך

ניק אקדמי

"ניק אקדמי" זוהי אפליקציה חינוכית שמשלבת טווח רחב של פעילויות חינוך טכנולוגי (EdTech) עם בידור לילדים. מדובר באפליקציה מבית ערוץ ניקולודיאון שמעבירה את תכני הלימוד שלה בהובלת דמויות מעולמות התוכן של הערוץ. הפלטפורמה פותחה על ידי חברת KFFE, הזרוע החינוכית של חממת החדשנות של Paramount Global, בשיתוף עם גורמים פדגוגיים מובילים כמו מכון דוידסון, קרן רמון, מכון אדלר וקוד מנקי.

האפליקציה פתוחה בימים אלו ללא תשלום בלינק. 

Edtech and Resilience IL

אתר המרכז עמודי תוכן רבים וחינמיים שמטרתם לסייע לילדים בעת המלחמה. באתר ניתן למצוא עמוד למידה משולבת של משרד החינוך, קורס תכנות חינם לילדים בכיתות א'-ג', אתר סיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים ועוד. כל התכנים וההפניות באתר הם חינמיים ויכולים להיות לעזר בתקופה הנוכחית.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

בריינפופ

בשל המצב הביטחוני, פתח אתר בריינפופ את התכנים שלו לכל ילדי ישראל. באתר יש מגוון קורסים כמו קורס מיינדפולנס שיכול לעזור להתמודד עם חרדות ותכנים רבים נוספים. הכניסה לאתר היא באמצעות שם משתמש וסיסמה, שניהם בריינפופ23.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

תופסים פיקוד

אתר שנוצר על ידי פיקוד העורף ומטרתו ללמד ילדים דרך משחקים שונים על התנהלות נכונה במצבי חירום. מעבר למשחקים, באתר קיימים סרטונים רבים שמלמדים בצורה ידידותית ילדים למוכנות באירועי קיצון כמו ירי טילים, רעידות אדמה ושריפות.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

ילדים רבים חווים חרדות בימים אלו, במיוחד לאור חשיפה לתכנים בעיתיים ברשתות החברתיות. אילוסטרציה, צילום: Getty Images

ג'ינג'ים - לומדים ונהנים

בעקבות המלחמה בדרום, פתח אתר ג'ינג'ים את כל תכניו בחינם לילדים מכל רחבי הארץ לתקופה הקרובה. באתר תוכלו למצוא מאות משחקי למידה לתרגול קריאה, חשבון, אנגלית ועוד. סיסמת הכניסה היא 2023.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

בית הספר לקוסמים, קליוסטרו

תמיד רציתם להיות קוסמים? ובכן עכשיו אתם יכולים! בית הספר לקסמים מציע לילדים בכל רחבי הארץ בחינם את קורס הקוסמות של בית הספר. סיסמת הכניסה: מגוסאקדמי

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

אופק

לאור המצב הביטחוני וההיערכות ללמידה מרחוק, מטח מאפשר לכלל תלמידי ומורי ישראל להיעזר באתר 'אופק' ובכלל הספרים הדיגיטליים של מטח. באתר ניתן למצוא פעילויות ותכנים לימודיים הכוללים התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

ילדים צופים בטלפונים ניידים, אילוסטרציה, צילום: ThinkstockPhotos

במקביל, פתחו פלטפורמות נוספות דרך משרד החינוך את שירותיהן ללא עלות לכלל תלמידי ישראל. ברשימה הבאה מופיעים האתרים אליהם תוכלו להיכנס בחינם לאחר ביצוע הזדהות לפי פרטי התלמיד ממשרד החינוך.

אקדמי פלוס

האפליקציה "אקדמי פלוס" פתחה את כלל מאגר הסרטים שלה לצפייה מהבית ללא עלות, לתלמידים ולמורים.

 ניתן להיכנס לאתר בלינק.

קודמאנקי

הקורסים של קודמאנקי ישראל פתוחים כעת בחינם לכל התלמידים, התלמידות וצוותי ההוראה בארץ.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

קסם המוזיקה

אתר "קסם המוזיקה", המלמד ילדים נגינה על כלים שונים באמצעות שיטה חדשה, פתח את שעריו ללא תשלום לתקופת הלחימה. בעת הכניסה לאתר, יש להקיש על הינשוף ולהמשיך להזדהות עם פרטי התלמיד.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

סיפורים מהקלמר

"סיפורים מהקלמר" זהו חוג קומיקס מקוון המלמד ילדים לצייר תמונות שונות וכולל הסברים על האופן שבו נוצרו ספרי הקומיקס השונים בעולם. באתר יש 80 שיעורים בנושא ומפעיליו כותבים כי לאור המצב, החוג פתוח כעת לכולם עם גישה חופשית לכל התכנים.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

מטיפיק

אתר "מטיפיק" נועד ללמד ילדים מתמטיקה באופן שמתאים לרמתם השונה של הילדים, מגילי גן ועד כיתה ו'. האתר פתוח ללא תשלום באמצעות הזדהות.

ניתן להיכנס לאתר בלינק.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר