החברה הישראלית שפועלת לשנות את כל מה שידעתם על הג'ינסים שלכם

חברת הקלינטק חתמה על הסכם עם תאגיד מוצרי היוקרה קרינג, שבבעלותו מותגים כגון גוצ'י ואלכסנדר מקווין • בין המטרות: להפחית בעשרות אחוזים את פליטת גזי החממה, השימוש במים ובניצול הקרקע

ג'ינס. צילום: Istock

תאגיד מוצרי היוקרה קרינג חתם על הסכם עם חברת הקלינטק הישראלית סונוביה במטרה לשלב את הטכנולוגיה הירוקה שלה לייצור הג'ינס האקולוגי הראשון במותגי האופנה של החברה הצרפתית.

קרינג, בית מותגי-על צרפתי בעל מחזור מכירות שנתי בהיקף של כ-20 מיליארד אירו שבבעלותו נמנים מותגים גדון אלכסנדר מקווין, גוצ'י ובלנסיאגה, בחר בטכנולוגיית צביעת הג'ינס של סונוביה, לאור הצמצום המשמעותי בזיהום הסביבתי שזו מספקת ביחס להליך הצביעה הנוכחי של ג'ינס, הידוע כמזהם ביותר.

ג'ינס, צילום: Istock


ממחקר שבוצע לאחרונה עולה כי הטכנולוגיה של סונוביה לצביעת ג'ינס, המבוססת על גלי קול, מפחיתה 60% בפליטת גזי חממה, 85% בשימוש במים, 99% בשפכים המזהמים מי שתייה ו-90% בניצול קרקע, בהשוואה לתהליך הצביעה התעשייתי המסורתי של ג'ינס. המחקר ההשוואתי בוצע במהלך החודשיים האחרונים עבור החברה על ידי MADE2FLOW, חברה המתמחה בבדיקת ההשפעות הסביבתיות של תהליכי הייצור בתעשיית הטקסטיל.

שוק צבעני האינדיגו לתעשיית הג'ינס מוערך בכ-1.5 מיליארד דולרים בשנה. בסונוביה צופים כי ההשלכות הכלכליות של חשיפת הטכנולוגיה בעקבות ההסכם התאגיד הצרפתי הינם מסדר גודל משמעותי ביותר.

מכונת צביעה של ג'ינס, צילום: סונוביה


בעיית הזיהום של תעשיית הטקסטיל, המייצרת מדי שנה 6 מיליארד זוגות ג'ינס, היא בעיה מהותית שרוב מותגי ויצרני האופנה המובילים בעולם משקיעים בטכנולוגיות לפתרונה. על פי נתוני הבנק העולמי, תעשיית האופנה אחראית ל-20% מזיהום המים, לפליטת 1.2 מיליארד טונות של גזי חממה ולייצור של כ-40 מיליארד טונות של פסולת טקסטיל.

לדברי החברה הישראלית, לידיעתה אין כיום טכנולוגיות אחרות בתחום צביעת הטקסטיל שביכולתן לתת מענה משמעותי לאתגר הקיימות בתעשיית האופנה, שכוללים את הצורך בהפחתת השימוש במים, פליטות גזי החממה, הקטנת ניצול הקרקע והפחתת השפכים המזהמים בתהליכי ייצור הטקסטיל. עוד נודע כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים לשיתוף פעולה עם יצרן טקסטיל לצורך מתן מענה לנטרול ריח רע בטקסטיל.

מנכ"ל סונוביה, יגאל זייתון, מסר: "משמעות ההסכם עם קרינג לייצור הג'ינס האקולוגי הראשון באמת בעולם היא הכרה בטכנולוגית העתיד פורצת הדרך של סונוביה בתעשיית הג'ינס. הטכנולוגיה שלנו תפחית עלויות ייצור ליצרני הג'ינס, תצמצם את השפכים המזהמים ותוזיל את הטיפול בהם, וכך היא תסייע לתעשיית הטקסטיל כולה לעמוד בתקני הרגולציה".

יפחית את השימוש במים. ג'ינס מוכנס למכונת כביסה, צילום: Istock
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר