"מדד האינטרנט הישראלי": טיקטוק מזנקת

סקר איגוד האינטרנט הישראלי מגלה שליטה מוחלטת של יוטיוב, וואטסאפ ופייסבוק עם מעל 90% פופולריות ולאחריהן אינסטגרם עם 70%, טלגרם עם 54%, וטוויטר עם 35% • כשליש מבני הנוער מבלים יותר מ-6 שעות ביום מול המסך

החשוד תחזק חשבון טיקטוק עם מאות אלפי עוקבים. צילום: רויטרס/אילוסטרציה

איגוד האינטרנט הישראלי הציג היום (ראשון) את "מדד האינטרנט הישראלי" הממפה באופן מקיף את העדפות הישראלים בצריכת מדיה ואת הרגלי השימוש שלהם ברשת. המדד מסכם את השימוש באינטרנט במהלך 2022 והוא כולל סקר מקיף מראשית 2023 שבוצע על ידי מכון "מאגר מוחות".

יוטיוב ווטסאפ בראש - טיק טוק צוברת תאוצה

בזירת הרשתות החברתיות, יוטיוב, וואטסאפ ופייסבוק שומרות על דומיננטיות כשמעל 90% מהציבור הישראלי משתמש בכל אחת מהן.

מי שמתקרבת אליהן בצעדיי ענק היא טיקטוק. בתחילת שנת 2023 כמחצית מהציבור הישראלי כבר העיד על שימוש בה, לאחר שבשנה שעברה העידו על כך רק 30% מציבור הגולשים.

עוד בראש הטבלה אינסטגרם עם 70% מקרב ציבור הגולשים שעושים בה שימוש טלגרם עם 54%, וטוויטר עם 35%. הרשת החברתית העסקית לינקדין אחריה עם 30%, פינטרסט עם 28%, סנאפצ'אט עם 25%, רדיט 16%, רשת המסרים המאובטחת סיגנל, ודיסקורד עם 15%.

איומים נכתבו בטלגרם, צילום: אי.אף.פי

60 אחוז מהישראלים משתמשים בנטפליקס

הנתונים גם מלמדים כי רוב הציבור הישראלי משתמש בשירותי הסטרימינג האינטרנטיים השונים.

60% משתמשים בנטפליקס, 10% בשירות דיסני+, 5% באפל TV, 3% באמזון פרימיום ו-1% בלבד בדיסקברי פלוס.

בשירותי המוסיקה מובילה ספוטיפיי עם 35%, אחריה אפל מיוזיק עם 8%. דיזר עם 1% בלבד.

בקרב ספקיות התוכן בטלוויזיה דרך האינטרנט: חברת HOT מובילה עם 20%, אחריה yes עם 14%, פרטנר וסלקום עם 11% כל אחת.

דיסני פלוס, צילום: יח"צ

שוק ספקיות האינטרנט בישראל נשלט ברובו על ידי ארבע קבוצות התקשורת הגדולות, בזק-פלאפון חולשת על נפח השוק הגדול ביותר: כ-28% (נייחת + סלולר), ולאחריה פרטנר עם 23%, סלקום עם 19%, הוט עם 14%.

תשתיות האינטרנט בארץ

בתחום תשתיות האינטרנט נמצא כי כ-35% ממשקי הבית בישראל צורכים אינטרנט באמצעות סיבים אופטיים, והיתר באמצעות טכנולוגיית DSL המיושנת (27%), וכבלים (כ-21%).

מחצית מההורים לא מדברים על ילדיהם על סכנות הרשת

על הרגלי השימוש של בני הנוער ברשת מצא הדוח כי 49% מבני הנוער מבלים מול המסך למעלה מ-4 שעות ביום. שליש מבני הנוער העידו שזמן המסך שלהם אף עולה על 6 שעות ביום. התוכן הנצרך ביותר על ידם הוא מוזיקה וסרטים (70% השיבו שזו הפעילות המרכזית שלהם באינטרנט). הפעילות המרכזית השנייה היא ברשתות החברתיות (58%).

עלייה במכירות סמארטפונים סיניים בישראל, צילום: GettyImages

הרשת החשובה ביותר לבני הנוער היא אינסטגרם, עם 41% מהמשיבים שלא יוותרו עליה. בנוסף, כמחצית מבני הנוער העידו שההורים שלהם לא מדברים איתם כלל או לעיתים רחוקות על הסכנות הגלומות ברשת.

איגוד האינטרנט הישראלי מסר עוד כי בראשית שנת 2023 היו רשומים למעלה מ-283 שמות מתחם (דומיינים) בסיומת il.

יורם הכהן מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי אמר בתגובה לדוח כי "ניתן לראות באופן בולט את הגידול המהיר שחל במהלך השנה האחרונה בצריכת תכני וידאו שונים בקרב ישראלים, אם זה בשימוש בטיקטוק ואם בצריכת סדרות בנטפליקס. ככלל, הרשת הפכה למקור המרכזי של צריכת תקשורת ופנאי – טלוויזיה, סדרות ומוסיקה".

יורם הכהן מנכ״ל איגוד האינטרנט הישראלי, צילום: איגוד האינטרנט הישראלי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר